Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A diagnosztikai és fejlesztő munka lehetőségei a gimnáziumban - Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén

Paraméterek

Sorozat Iskolapszichológia
Szerző Nagyné Elek Eszter – Gyenei Melinda
Cím A diagnosztikai és fejlesztő munka lehetőségei a gimnáziumban – Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén
Kiadó ELTE PPK
Kiadás éve 2004
Terjedelem 77 oldal
Formátum A/5, irkafűzött
ISBN IP16
Ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Kedvezmény: 10%

Nemcsak a konzultáció, de az ismeretátadás szintjén is vannak feladatai az iskolapszichológusnak. Gyakorlati munkája során esetenként a motiváció fogalom gondolatkörével is szembesül. (Iskolapszichológia 16.)

Leírás

A diagnosztikai és fejlesztőmunka lehetőségei a gimnáziumban
 
A gyerek tanulmányi eredményében támogató vagy zavaró módon megjelennek a személyiségjegyek, de a szociális környezet is. A napjainkban folyó, kiterjedt tehetségkutató vizsgálatok jelentős része foglalkozik a képesség mellett a tehetség kibontakozását biztosító, nem intellektuális – elsősorban a személyiség – és a motivációs tényezők feltárásával. Ezek a – csak érintőlegesen vázolt – vizsgálatok, tapasztalatok erősítenek abban, hogy nemcsak a konzultáció, de az ismeretátadás szintjén is vannak feladatai az iskolapszichológusnak.
 
Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén
 
Az iskolapszichológus gyakorlati munkája során esetenként a motiváció fogalom gondolatkörével is szembesül, mégpedig a tanulók, tanulócsoportok iskolai munkával (mint pl. a tanulmányi előmenetel, közösségi aktivitások) kapcsolatos teljesítménykésztetéseinek (elsősorban e késztetések alacsony szintje, ill. „torzulásai”) vonatkozásában. A fogalom olyannyira a mindennapi közhasználat részévé vált az iskolai környezetben (is), hogy a teljesítményzavarok hátterében meghúzódó oki tényezők feltárását célzó/segítő eljárások gyakorlati alkalmazására tett eddigi erőfeszítések nyomán kézenfekvőnek tűnik a motivációs aspektusokat érintő módszereket is tekintetbe venni. 
 
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin

Tartalom

A diagnosztikai és fejlesztő munka lehetőségei a gimnáziumban (Nagyné dr. Elek Eszter)
Bevezető
A „nulladik évfolyam” beilleszkedését könnyítő program
Első évfolyam az alapozás éve
Az intelligencia vizsgálatokról
Raven: Standard Progressive Matricesa
Az intellektuális képességek realizálódásáról
Révész-Nagy-féle figyelemvizsgáló eljárás
Esetbemutatás
Irodalom
 
Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén (dr. Gyenei Melinda)
Bevezetés
Az iskolai motivációt mérő kérdőív ismertetése
A vizsgálat és az eredmények ismertetése
Irodalom