Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A digitális pedagógia elmélete

Paraméterek

Szerző Szűts Zoltán
Cím A digitális pedagógia elmélete
Kiadó Akadémiai Kiadó
Kiadás éve 2020
Terjedelem 296 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 454 586 6
Ár:
4.500 Ft
4.275 Ft
Kedvezmény: 5%

A kötet a digitalizáció és a hálózati lét természetéből fakadó pedagógiai kérdéseket az online kommunikáció és média kérdéseivel strukturális összefüggésben jeleníti meg. A mű célja a pedagógiai gyakorlattal szerves egészet alkotó elméleti keretrendszer megalkotása, amely közös nevelés-, illetve média- és kommunikációtudományi elveken alapszik.

Leírás

A kötet a digitalizáció és a hálózati lét természetéből fakadó pedagógiai kérdéseket az online kommunikáció és média kérdéseivel strukturális összefüggésben jeleníti meg. A mű célja a pedagógiai gyakorlattal szerves egészet alkotó elméleti keretrendszer megalkotása, amely közös nevelés-, illetve média- és kommunikációtudományi elveken alapszik.
Szűts Zoltán definíciója szerint a digitális pedagógia olyan osztálytermi vagy távoktatási módszertanok, gondolkodásmódok, szervezési folyamatok és munkaformák egysége, amely infokommunikációs eszközökre, képernyőkre, adatbázisokra és digitális tartalmakra épül. A szerző nem titkolt szándéka megtalálni az egyensúlyt a technooptimizmus és -pesszimizmus között, miközben lándzsát tör a tudatos digitálistechnológia-használat jól azonosítható előnyei mellett.

 

Írta: Szűts Zoltán

Lektor: Csepeli György, Komenczi Bertalan

Tartalom

Előszó

Köszönetnyilvánítás

Van-e tanár ebben az osztályban?

1. Bevezetés

1.1. Előnyök és kihívások

1.2. Az oktatás új platformja, a hálózat

2. Pedagógiai diskurzusok az információs társadalomban

2.1. A digitális technológia diszruptív jellege

2.2. A téma vizsgálatának kihívásairól. Szakirodalmi áttekintés

3. A jövő digitális

3.1. Bevezetés

3.2. Az internet mint a digitalizáció trójai falova

3.3. Az információs társadalom

3.4. A digitális kultúra

3.5. A negyedik ipari forradalom

3.6. Az online nyilvánosság

3.7. Az online kommunikáció és média

4. A digitális pedagógia

4.1. A digitális pedagógia, az információs társadalom és a digitális kultúra rendszere

4.2. Az internetes kommunikáció és média rövid története a tanulás és tanítás folyamatainak szempontjából

4.3. Oktatás képernyők és adatbázisok környezetében

4.4. Szellem a gépben

5. Didaktika 2.0

5.1. Bevezetés

5.2. A digitális pedagógia környezetében alkalmazott technológia hatása a kognitív képességekre

5.3. Kihívások és pedagógiai szempontok

5.4. Oktatás járvány idején

5.5. A pedagógiai rendszer további szereplői

5.6. A tanítás és tanulás új felületei és rítusai

5.7. Egy felmérés tanulságai

5.8. A hagyományos osztálytermi oktatási módszerek javasolt technológiai transzformációja

5.9. Az egyes életkori csoportok fejlődéslélektani jellemzőinek figyelembevétele

6. A digitális pedagógia elméleti kerete

6.1. A könyvtáritól a hálózati emberig

6.2. Az elméleti keretrendszer tanulói jelenségei

6.3. A digitális pedagógia kihívásai

6.4. Az osztályterem kiterjesztésének építőelemei

6.5. Módszertani vázlat a távoktatáshoz

6.6. A digitális pedagógia jövője. A mesterséges intelligencia kora

Melléklet

Irodalomjegyzék

A kötet írása során felhasznált saját monográfiák

A kötetben használt saját tanulmányok

A kötetben használt, társszerzőkkel írt saját tanulmányok

A szerző életrajza