Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A dyslexia prevenció, reedukáció módszere

Paraméterek

Sorozat Meixner Műhely
Szerző Meixner Ildikó
Cím A dyslexia prevenció, reedukáció módszere
Kiadó Meixner Alapítvány
Kiadás éve 2012
Terjedelem 73 oldal
Formátum A/5, irkafűzött
ISBN MEIX01
Ár:
1.490 Ft

A dyslexiás gyermek némely tulajdonságban más, mint a többi, mégis normális, nem tekintendő fogyatékosnak. Az olvasás-írás az emberiségnek csak igen késői vívmánya (több ezer éves), és mindenkire nézve csak a múlt század óta kötelező ismeret. A jelenlegi oktatási rendszer roppant beszédcentrikus s ezzel olvasáscentrikus is.

Leírás

„…a dyslexia nagyon összetett jelenség. S minthogy bármely oldalról vizsgálják is a gyermeket, találni rajta valamit, amiben más, mint a többi, a dyslexia multifaktorális jelenség: egyszerre több tényező játszik közre a létrejöttében. Sőt, ha a sokféle, a dyslexiásokra jellemző tényező közül csak egy van jelen, nem is lép fel dyslexia, mert az agy – működésének rugalmasságánál fogva – kompenzálni tudja. A dyslexia több tényező együttes fellépése esetén jelenik meg.
Mindennek ellenére állítjuk, hogy bár a dyslexiás gyermek némely tulajdonságban más, mint a többi, mégis normális, nem tekintendő fogyatékosnak. Az olvasás-írás az emberiségnek csak igen késői vívmánya (több ezer éves), és mindenkire nézve csak a múlt század óta kötelező ismeret. A jelenlegi oktatási rendszer roppant beszédcentrikus s ezzel olvasáscentrikus is.”
 
Írta: Meixner Ildikó
Lektor: Torda Ágnes

Tartalom

Bevezetés
Az olvasás-írásban jelentkező tünetek
Az olvasás hibái
Az olvasási tempó
A szövegmegértés zavara
A beszéd terén megnyilvánuló tünetek
A magatartásban fellépő tünetek
Egyéb tünetek
Dyslexiások vizsgálata
Az olvasás vizsgálata (3.-4. osztályosok)
Az instrukció
Kiértékelés
1. osztályosok vizsgálata
5.-6. osztályosok vizsgálata
Az írás vizsgálata
A szókincs vizsgálata
A vizsgálat leírása
Kiértékelés
Dyslexiás gyerekek intelligencia-vizsgálata
Dyslexiások reedukciójának alapelvei
Fokozatosság
Hármas asszociáció
A homogén gátlás megelőzése, Ranschburg Pál a homogén gátlással kapcsolatos kísérletei
A gondolkodás merevsége
A foglalkozások atmoszférája
A dyslexia prevenció és módszere
Fejlesztő gyakorlatok
A beszéd terén
A téri tájékozódás terén
A ritmuskészség terén
Az olvasás tanítása
Betűtanítás
Az összeolvasás
A szavak olvasása
A mondatok olvasása
A szövegek olvasása
Az órák vezetése
Dyslexiások reedukációja
Készségfejlesztés
Olvasás
Betűtanítás
Szótagok olvasása
Szavak olvasása
Mondatok olvasása
Szövegek olvasása
Irodalom
Mellékletek