Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A gyermekek énekhangképzésének elmélete és gyakorlata

Paraméterek

Szerző Asztalos Andrea
Cím A gyermekek énekhangképzésének elmélete és gyakorlata
Kiadó JATEPress
Kiadás éve 2020
Terjedelem 76 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 315 459 5
Ár:
1.575 Ft
1.496 Ft
Kedvezmény: 5%

A könyv a tanárképző karok ének-zene tanár szakos hallgatóinak, tanító- és óvóképzős hallgatóknak, ének-zene tanároknak, tanítóknak, óvónőknek, zenetanároknak egyaránt hasznos, a gyakorlatban jól alkalmazható tudnivalókat, ötleteket, javaslatokat, gyakorlatokat tartalmaz.

Leírás

Asztalos Andrea egyetemi adjunktus, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Művészeti Intézet Ének-Zene Tanszékének oktatója. Oktatott kurzusai: ének-zene szakmódszertan, szolfézs, zeneelmélet, népzene, művészetközvetítés, gyermekhangképzés elmélete és gyakorlata. 1999-ben végzett ének-zene tanár, karvezetés szakon a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán, Szegeden, majd ének-zene tanár mesterképzés keretében okleveles ének-zene tanár diplomát szerzett a JGYPK-n. Szolfézst, zongorát és ének-zenét tanított több éven keresztül általános iskolai és középiskolai korosztálynak, miközben kórusokat és musical csoportot is vezetett, illetve zongorakísérői feladatokat is ellátott. 2012 és 2014 között posztgraduális képzésben vett részt Salzburgban a Mozarteum Zeneművészeti Egyetemen. Salzburgi tanulmányai alatt több alkalma is nyílt a Superar gyermekkarnál, a salzburgi Dóm gyermekkaránál és a Wiener Sängerknaben-nél kóruspróbákat tartani, vezényelni. 2020-ban summa cum laude minősítéssel szerzett PhD fokozatot az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskolában.
Kutatási területei: a gyerekek zenei képességeinek fejlődése, fejlesztése; gyermekhangképzési problémák és javítási lehetőségeik; a zenepedagógusok nézeteinek, gondolkodásának vizsgálata, fejlesztése; a zenei nevelés hatásai; kóruséneklés; szólóéneklés. Számos nívós nemzetközi és hazai zenepedagógiai konferencia előadója.

Írta: Dr. Asztalos Andrea PhD

Lektor: Dr. Dombi Józsefné, Prof. Dr. Maczelka Noémi DLA

Tartalom

Előszó

Ajánlás

Néhány információ a könyv szerzőjéről

Iskolai tanulmányaim

Tanári tevékenységeim

Tudományos tevékenységeim

I. A GYERMEKEK ÉNEKHANGKÉPZÉSÉNEK ELMÉLETI HÁTTERE

1. Az énekhangképzés fiziológiája

2. Az énekhangképzés akusztikája

3. A gyermekhangképzés sajátosságai

3.1. Az énekhangképzés sajátosságai gyermekkorban

3.2. A hangképzés gyermekkori fejlődése

4. Az éneklés hatása a gyermekekre

5. Az éneklési képesség fejlődése és vizsgálata

5.1. Az éneklési képesség fejlődése

5.2. Az éneklési képesség vizsgálata

II. A GYERMEKEK ÉNEKHANGKÉPZÉSÉNEK GYAKORLATA

1. Gyermekhangképzési zavar vagy hiba?

2. Gyermekhangképzési hibák és javítási lehetőségei

2.1. Levegős hangon éneklés jellemzői és javítási lehetőségei

2.2. Préselt hangon éneklés jellemzői és javítási lehetőségei

2.3. Izolált mellhangon éneklés jellemzői és javítási lehetőségei

2.4. Vékony, csipogó hangon éneklés jellemzői és javítási lehetőségei

2.5. „Rikácsoló” hangon éneklés

2.6. Morogva éneklés jellemzői és javítási lehetőségei

3. Bemelegítés – beéneklés

3.1. Testtartást javító gyakorlatok

3.2. Légzőgyakorlatok

3.3. „Zümmögő” és zöngés gyakorlatok (rezonancia fejlesztő)

3.4. Artikulációs, rezonanciafejlesztő gyakorlatok

3.5. Hangterjedelembővítő gyakorlatok

3.6. Zenei kifejezést fejlesztő gyakorlatok

4. Bemelegítő–beéneklő gyakorlatsor példák

4.1. Bemelegítő–beéneklő „mesék” óvodásoknak és alsó tagozatosoknak

4.2. Bemelegítő–beéneklő gyakorlatsor 10–14 éves gyerekeknek

5. Mutálás

6. Összegzés

7. Irodalom