Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A halál nekromediális szimulációja

Paraméterek

Szerző Horváth Márk
Cím A halál nekromediális szimulációja
Alcím Elmúlás és gyász a digitális technológiák korában
Kiadó Savaria University Press
Kiadás éve 2017
Terjedelem 192 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5753 08 4
Ár:
3.000 Ft
2.700 Ft
Kedvezmény: 10%

Horváth Márk könyvében magyar nyelven elsőként tárja fel a halál és a digitalitás komplex kapcsolatát. Teszi ezt egy olyan filozófiai utazás keretében, amely elhagyott, digitális kísértetek által benépesített internetes oldalakon, felbomló e-maileken, gyászról szóló számítógépes játékok grafikai hibáin, számítógépes vírusokon és a „megrontott vér” tombolásán át egészen a lekapcsolt számítógépes játékok tömeges kihalásáig és Slender Man vérengzéséig vezet.

Leírás

Horváth Márk könyvében magyar nyelven elsőként tárja fel a halál és a digitalitás komplex kapcsolatát. Teszi ezt egy olyan filozófiai utazás keretében, amely elhagyott, digitális kísértetek által benépesített internetes oldalakon, felbomló e-maileken, gyászról szóló számítógépes játékok grafikai hibáin, számítógépes vírusokon és a „megrontott vér” tombolásán át egészen a lekapcsolt számítógépes játékok tömeges kihalásáig és Slender Man vérengzéséig vezet. A mű a posztmodern, posztstrukturalista filozófia, a spekulatív realizmus, valamint a poszthumanizmus teoretikus megközelítésein keresztül egy olyan élményt kíván nyújtani, amely bevezetésként szolgálhat az internet és digitalitás filozófiai diskurzusába. Mindezen túl a kötet egy olyan eksztázist is ígér az Olvasónak, amelyben a feltámadást és a teljes megszűnést csupán egy pixel vagy egy digitális kód választja el egymástól.

Tartalom

Előszó
Bevezetés: Poszthumán melankólia, sötét ökológia és a hiányzó sírról eltűnő felirat
1. Digitális kísértetek és szellemjárta oldalak
2. Eltűnő e-mailek, széteső levelek és a test felszámolása
3. Sötét foltok egy sírkövön. A dolgok könnyei a The Graveyard című számítógépes játékban 4. Drakularchiválás és skizoid szeletelés. A Visible Human Project
5. Vírusok, férgek és a megrontott vér rettenete
6. Teljes elsötétedés. Tömeges kihalás egy messzi-messzi galaxisban
7. Virtuális, ember nélküli harangjáték. A CataCombo Sound System
8. A halál hipertárgya: a digitális hálózatok inhumanitása
9. Digitális Drakula. A digitalitás mint vértelen vérsízvás és a szív kiszervezése
10. Szétfolyó archívumok és a megőrzés mazochizmusa
11. Virtuális remeték és a digitalitásba való beleveszés. A hikikomori jelenség
12. Slender Man. Egy internet mém horrorkommunikációja
13. Digitális halál, véges kisebbség és a nohhumán poszthumán
14. A halál háromdimenziós arca és a Szahara-szürke hamvak
Bibliográfia