Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A játék nem csak játék!?

Paraméterek

Szerző Lukács Józsefné – Ferencz Éva
Cím A játék nem csak játék!?
Alcím Matematikai fejlesztőjátékok óvodásoknak
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2010
Terjedelem 160 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 9412 81 1
Ár:
2.680 Ft
1.876 Ft
Kedvezmény: 30%

A könyv megmutatja, hogyan lehet beépíteni, cselekedtetve, tapasztalatok útján, játékosan észrevétlenül „megtanítani”, megszerettetni a 3-7 éves korosztállyal a matematikát. A havi ütemterv pedig sok jó ötletet ad, mert így a játékba beágyazva fejlesztik tudatosan az óvodáskorú gyermekeket.

Leírás

Az óvodás gyerekek legfőbb tevékenysége a játék. A könyv segít beépíteni, cselekedtetve, tapasztalatok útján, játékosan, észrevétlenül „megtanítani”, megszerettetni a 3-7 éves korosztállyal a matematikát. Így a matematikai érdeklődés felkeltésétől eljutnak a gyerekek a logikus gondolkodás megalapozásához.
A játékgyűjtemény egy egész óvodai nevelési évet – matematikai tartalmú nevelés vegyes korcsoportban – hónapokra lebontva kínál ötleteket a különböző matematikai képességprofilokra, és kijelöli a fejlesztési lehetőségeket is minden hónapra. A havi ütemterv sok jó ötletet ad, mert így a játékba beágyazva fejlesztik tudatosan az óvodáskorú gyerekeket.
A pedagógusok, szülők kedvük szerint válogathatnak ebből a bőséges kínálatból. A mértékegységek és a geometria megtanítása is játékosan történik, így azok az óvodások, akik ezekkel a játékos feladatokkal sajátítják el az űr-, hosszúság-, tömegmérés, valamint a geometria alapjait, biztos alapokon állhatnak majd az iskolai tanulmányaikban is ezeken a területeken.
 
Írta: Lukács Józsefné – Ferencz Éva
Lektor: Garamfalvi Annamária

Tartalom

Ajánló
Továbblátni (Előszó helyett)
„Varázslatos számvilág” – a játéktól az első műveletekig
Legfontosabb feladataink a mindennapokban
Érzékek fejlesztése minél több tapasztaltatással
Matematikai játékok, tevékenységformák
Matematikai játékok csoportosítása
Tervezhető matematikai tartalmú nevelés vegyes korcsoportban
Összefoglaló ütemterv havi felosztásban
Az ütemtervek részletes leírása
Játékgyűjtemény
Halmazalkotások
Halmazok képzése, számosság megállapítása számlálással
Halmazok összehasonlítása tulajdonság szerint
Halmazok elemeinek szétválogatása tulajdonság szerint, bontása részhalmazokra
Összeadás és kivonás
Halmazok elemeinek sorba rendezése számosság szerint, számlépcső
Halmazok összemérése becsléssel, párosítással, másolással
Halmazok egyesítése, tulajdonságok változtatása
Irányított összehasonlítások, ítéletek
Relációk
A számfogalom megalapozása
a) a halmazok összemérésével, párosítással és
b) mennyiségek összemérésével
Mérések különböző egységekkel
Elemek sorba rendezése, sorozatok. Sorba rendezett elemek helye a sorban: sorszámok. Kombinatorikai sorba rendezések
Kis számok összkép alapján: 0, 1, 2, 3
Tapasztalatok a darabszám változásairól
Geometriai tapasztalatszerzések
Építések, alkotások szabadon és másolással
Tevékenységek tükörrel (szimmetria)
Tájékozódás a térben (testtudat, irányok, névutók)
Tájékozódás az egyszerű síkban ábrázolt világban. Zárt és nyitott alakzatok, labirintus
Geometriai alakzatok: kör, téglalap, négyzet, háromszög
Irodalomjegyzék