Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A jazz elmélete III.

Paraméterek

Szerző Márkus Tibor
Cím A jazz elmélete III.
Alcím CD-melléklettel
Kiadó Savaria University Press
Kiadás éve 2015
Terjedelem 164 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5251 49 8
Ár:
3.800 Ft
3.420 Ft
Kedvezmény: 10%

Márkus Tibor A jazz elmélete háromkötetes műve hiányt pótló és régóta várt szakirodalom, nemcsak a konzervatóriumi diákok, hanem az egyetemi hallgatók számára is. A harmadik kötet szinte minden gondolata fontos információul szolgál, a most tanuló és a későbbiekben oktatni vágyó hallgatóknak, tanároknak és muzsikusoknak.

Leírás

„A tanár számára mi is lehet nagyobb öröm, mintha egykori növendéke kitartó és eredményes munkával folytatja az általa megkezdett utat?” – írta Gonda János, Márkus Tibor: A jazz elmélete I. kötetének ajánlásában. A harmadik kötet ajánlásához magam sem találnék jobb indító gondolatot.
Márkus Tibor a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékének tanára, akinek pedagógiai munkássága, szinte a jazz-muzsika egészét átkarolja. Korunk improvizációs magas kultúrája úgy látszik világhódító útja során kezdi ledönteni azokat a falakat is, melyek sokáig mereven ellenálltak.
Magyarországon 2015-ben lesz ötvenéves a hivatalos jazzoktatás, köszönhetően Gonda János tanár úr áldásos munkájának, aki 1965-ben alapította meg Európában az elsők között a Bartók Béla Zeneművészeti Szakiskola keretein belül az első magyarországi „jazz iskolát”, amely azóta már egyetemi szintre emelkedett, ezáltal hazánkban is felépült a háromszintű jazzoktatás.
Márkus Tibor, nem csak mint jazz-zongorista, zeneszerző, hanem mint kiváló pedagógus írja be a nevét a jazz Nagykönyvébe. Olyan sokoldalú művész, tanár, aki otthonosan mozog nem csupán a jazz-elmélet, a jazz-történet, módszertan és a rögtönzéspedagógia területén, hanem a kis zenekari gyakorlat, és a jazz zongora oktatásában is jeleskedik. Több mint egy évtizede a Lamantin Improvizációs Tábor művészeti vezetőjeként számos egyetemi hallgatónknak adott tan lehetőséget, és számos leendő hallgatót készített fel az egyetemi felvételire. Márkus Tibor A jazz elmélete háromkötetes műve hiányt pótló és régóta várt szakirodalom, nemcsak a konzervatóriumi diákok, hanem az egyetemi hallgatók számára is. A harmadik kötet szinte minden gondolata fontos információul szolgál, a most tanuló és a későbbiekben oktatni vágyó hallgatóknak, tanároknak és muzsikusoknak. Külön kiemelném, hogy a szerző a magyar jazzművészek improvizációival és témáival is mélyrehatóan foglalkozik a nép- és klasszikus zenei hatások a magyar jazzművészek témáiban és improvizációiban című fejezetben. Kitűnőek és lényegre törőek a kottapéldák, szépek és egyben fontosak a hangzó mellékletek, melyek találó demonstrációk az adott témákhoz.
Olvassák, tanulmányozzák, tanulják, tanítsák, hallgassák..., diákok, muzsikus palánták, zenészek, zenekedvelők, zeneelmélettel foglalkozó szakemberek!
 
Binder Károly
 
Lektor: Friedrich Károly 

Tartalom

Bevezetés
Témakörök
Improvizáció I. Más zenei műfajok
Improvizáció II. Népi, variatív technika
Klasszikus jazz
Improvizáció III. Swingkorszak
Improvizáció IV. Modern jazz
A XX. századi zene zeneszerzési technikái
Népzenei és klasszikus hatások a jazzben
Jazz hatások a klasszikus zenében
Az improvizáció elemzés szempontjai
Téma és improvizáció elemzések
A gyakorlás mechanizmusa
Utószó
A CD-mellékleten hallható zeneanyagok
Irodalom- és forrásjegyzék