Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A konduktív pedagógia kézikönyve

Paraméterek

Szerző Feketéné Szabó Éva – Zsebe Andrea
Cím A konduktív pedagógia kézikönyve
Alcím Több mint gyakorlat…
Kiadó MPANNI
Kiadás éve 2019
Terjedelem 512 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 87821 9 9
Ár:
5.800 Ft

A Pető-módszer, a konduktív nevelés, a konduktív pedagógia fogalmak történeti fejlődést is mutathatnak, de egymás szinonimájaként is használják ezeket. A konduktív nevelést a neveléstudomány egyik ágaként gyakorlatközeli, praxisában élő humán tudományként definiáljuk. A petői megközelítés legkarakteresebb sajátossága a holisztikus látásmód, mely elvűséget, egészlegességet, komplex látásmódot jelent világról, emberről, gyakorlatról.

Leírás

A Pető András által alapított konduktív nevelés nagy hatással volt a 21. századi rehabilitáció gyakorlatára, szemléletére. Ma már legitim lett a komplex megközelítés még a különböző rehabilitációban alkalmazott skáláknál is. A Pető-módszer, a konduktív nevelés, a konduktív pedagógia fogalmak történeti fejlődést is mutathatnak, de egymás szinonimájaként is használják ezeket. A konduktív nevelést a neveléstudomány egyik ágaként gyakorlatközeli, praxisában élő humán tudományként definiáljuk. A petői megközelítés legkarakteresebb sajátossága a holisztikus látásmód, mely elvűséget, egészlegességet, komplex látásmódot jelent világról, emberről, gyakorlatról. Kötetünkben arra vállalkozunk, hogy bemutassuk a Semmelweis Egyetem Pető András Karán folyó gyakorlatot, innovációt, illetve megfogalmazzuk a kor elvárásainak megfelelően alapelveinket.

A konduktív nevelés holisztikus megközelítéséből adódóan a konduktív nevelési gyakorlat a mozgásfejlesztésen kívül az érzelmi, akarati funkciók, kommunikáció, önellátási teendők, önállóság kialakításának keretében kell, hogy reflektáljon a sport, a művészet, a szabadidő, illetve a képzés korszerű kihívásaira. Képzésünk, melynek víziója és missziója volt, hogy hivatásunk csak a gyakorlati képzésben lehet teljessé, és nem mondunk le a konduktorjelöltek attitűdformálásáról, ma is korszerűnek számít, az orvosképzés curriculum fejlesztésének fókuszában is a gyakorlati képzés minőségi fejlesztése áll. Kötetünk filozófiatörténeti értelmezéstől kezdve, fejlődésünket bemutatva magyarázza, tárja elénk az innovációkat, a gyakorlat szükséges változásait, napjaink konduktív nevelését.

A Pető András Kar tevékenységeinek keresztmetszeti bemutatásával szeretnénk megismertetni minden érdeklődőt a konduktív nevelés gyakorlatával, a kar szerteágazó tevékenységeivel. Ajánljuk szakembereknek, hallgatóknak, szülőknek.

Főszerkesztő: Feketéné Szabó Éva – Zsebe Andrea

Szerkesztő: Kollega Tarsoly István

 

További könyvek a témában:

Konduktív pedagógia

 

Tartalom

Előszó

A konduktív nevelés kialakulása

A konduktív pedagógia nevelésfilozófiai alapjai (Schaffhauser Franz)

A konduktív nevelés kialakítását befolyásoló ideológiai és szakmapolitikai tényezők Pető András pályájának 1947–1967 közötti szakaszában (Földesi Renáta)

Az intézményfejlődés folyamata (Kállay Zsófia)

A konduktív pedagógia könyvtára és szakirodalma (Kollega Tarsoly István)

A konduktív nevelés elmélete

A konduktív nevelés, mint tevékenységközpontú nevelés (Zsebe Andrea)

A konduktív nevelés neuropedagógiai és neuropszichológiai megközelítése (Gruber Mónika)

A konduktív nevelés alapvetése (Kállay Zsófia)

A konduktor (Túri Ibolya)

A bizonyítékon alapuló gyakorlat a konduktív pedagógiában (Pintér Henriett)

A testnevelés jelentősége a konduktív nevelésben (Sáringerné Szilárd Zsuzsanna)

A konduktív nevelés gyakorlata

A konduktív nevelés gyakorlata (Feketéné Szabó Éva)

Mérés és kutatás (Vissi Tímea – Feketéné Szabó Éva – Kelemen Anna)

Hatótényezők és kompetenciák a konduktív pedagógiában (Pintér Gábor)

A korai fejlesztés (Gruber Mónika)

Rávezető segítségnyújtás eszköze a korai intervencióban (Makk Ádám)

Konduktív pedagógia a rehabilitációban (Pásztorné Tass Ildikó)

A zenei nevelés jelentősége a konduktív pedagógiában (Matos László)

Mozgássérültek kézművességgel a munka világában itthon és külföldön (Mascher Róbert)

Integráció, inklúzió és a konduktív nevelés

Az inklúzió és a konduktív nevelés (Schaffhauser Franz)

A társadalmi érzékenyítés a sikeres befogadó nevelés záloga (Zsebe Andrea)

Az Utazó Konduktori Szolgálat, mint az inkluzív nevelés támogató formája (Perge Krisztina)

IKT-eszközök a konduktív pedagógiában (Pulay Márk Ágoston)

Képzőművészet a konduktív pedagógiában (Vadász Zsuzsanna)

Adaptív sporttevékenységek a cerebrális parézissel élő gyermekek rekreációjáért (Túri Ibolya – Domokos Zsolt)

Iskolafejlesztés és minőségfejlesztés az inklúzió jegyében (Schaffhauser Franz)

Zárszó

A konduktív nevelésen túl (Zsebe Andrea)

Szakirodalom és levéltári iratok (összeállította: Kollega Tarsoly István)