Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A lyukacsos tehén

Paraméterek

Szerző Michelberger Miklós
Cím A lyukacsos tehén
Alcím Reklámkritikák és egyéb válogatott írások
Kiadó Aula Kiadó
Kiadás éve 2000
Terjedelem 339 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 9215 70 8
Eredeti ár:
2.001 Ft
1.901 Ft
Online kedvezmény: 5%
A könnyed, szellemes stílusban megírt, szándékosan eklektikus könyv elsősorban a marketing- és reklámszakemberek számára jelent igazi csemegét, ugyanakkor a reklámok pergőtüzében élő, gondolkodó és jó humorérzékű „laikus” olvasók érdeklődésére is számot tarthat.

Leírás

A rossz nyelvek szerint Michelberger Miklós a magyar reklám fenegyereke. (Tény, hogy sokan a fenébe kívánják őt…) A nyolcvanas évek közepén Timár Péterrel közösen „elkövetett” reklámfilmjei dühödt támadásokat váltottak ki a tisztességben megőszült propagandistákból. Egy másik spotját „túlzott erotikusság” miatt betiltották, pár évvel később – már a rendszerváltozás után – ugyanerre a sorsra jutott „négeres” reklámja, amelyet valakik rasszistának minősítettek. 1993-ban készített „Kovács úr” kampánya számos nemzetközi és hazai díjat nyert.
A könyv első fejezetében összegyűjtött reklámkritikák publikálását egyetlen honi sajtóorgánum sem vállalta. Talán nem véletlenül… A szerző, hol vitriolosan, hol finom iróniával, Magyarországon eddig ritkán tapasztalható nyíltsággal fogalmazza meg az egyes reklámokkal kapcsolatban felmerülő gondolatait, kételyeit, egyfajta önvizsgálatra késztetve ezáltal a reklámszakmát – és az olvasókat. A második fejezetben – vállalva a nyilvános megmérettetés ódiumát – reklámról vallott „ars poeticáját” illusztrálandó, Michelberger közzéteszi legkedvesebb elvetélt (egykoron visszautasított) filmötleteit. A kötet két „komoly” – a szerző esetében a jelző erősen relatív! – elméleti írást is tartalmaz, egyikük, a 12 évvel ezelőtt készült „Corporate Identity” című tanulmány, számos, máig tisztázatlan fogalom helyes értelmezéséhez nyújt segítséget. Az utolsó fejezetben néhány kacagtató, egyúttal elgondolkodtató sztori olvasható.
A könnyed, szellemes stílusban megírt, szándékosan eklektikus könyv elsősorban a marketing- és reklámszakemberek számára jelent igazi csemegét, ugyanakkor a reklámok pergőtüzében élő, gondolkodó és jó humorérzékű „laikus” olvasók érdeklődésére is számot tarthat.
Michelberger Miklós 1957-ben született Budapesten. 1981-ben végzett a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem marketing szakán, azóta a reklámszakmában dolgozik. 1991 és 1998 között egy multinacionális reklámügynökség kreatívigazgatója volt, jelenleg a Michel&Berger marketingkommunikációs cég vezetője, s egyben – egyetlen – alkalmazottja.
 
Aula Kiadó, 2000.
Írta: Michelberger Miklós
Illusztrálta: Lehoczki Károly
 
Kapcsolódó kiadvány:

Tartalom

Előszó helyett

Reklámkritikák

Bevezetés

„Lökd ide a sört!”

Horgász a frászban

A lyukacsos tehén

I Love You

Pisi a vérzivatarban

Boci, nesze!

Klasszikusok reklámfilmen

Csiki-csuki

Friss csapolás

Pénzt és életet!

Dettó

Fog

Apuci berreg

Medve a frigóban

Mennyire intelligens fogyasztó ön?

Asztalfiókbontás

Bevezetés

Hamucipőke (kb. 1987)

Kávé 1. (kb. 1987)

Kávé 2.

Robinson (kb. 1988)

Életút/A (Kb. 1989)

Életút/B

Altató (Kb. 1989)

Anyacsavar (Kb. 1989)

Műholdvevő (Kb. 1989)

Borotva (Kb. 1990)

Televízió (Kb. 1991)

Varázs (Kb. 1992)

Hattyúdal (Kb. 1992)

Lottó 1. (Kb. 1995)

Lottó 2 .

Kutya az esőben (Kb. 1997)

Az ügynök halála (Kb. 1997)

Motorolaj (1999)

Kutyaszar 1. (1999)

Kutyaszar 2.

A storyboard-preteszt eredményeit torzító tényezők

Előszó

Bevezetés – az alapdilemma

A fókuszcsoport nem megfelelő összeállításából adódó torzító tényezők

Tudati tényezők

A vizsgálati szituációból adódó torzító tényezők

A storyboard okozta torzító tényezők

A preteszt módszertani hibáiból adódó torzító tényezők

Egyéb „torzító” tényezők

A Corporate Indentity

Előszó

Bevezetés

Makrobatika

Difik a defi körül (A C.I. fogalma)

Ügyfélfogási rend (Az egységes arculat előnyei)

Vágjunk jó arculatot hozzá! (Az arculatteremtési megbízások jelentősége)

A szabál az szabál (Az arculatteremtés aranyszabályai)

…és mikrokozmosz

Preplanifikáció (Információgyűjtés)

Érvhajhászat (A potenciális alapérvek kiválasztása)

Stílusgyakorlatok (A kommunikáció hangvétele)

Füstbe ment tervek (Eszköz-, ütem- és költségtervezés)

ProdAkció!!! (Vásárlásösztönző módszerek)

Nomen est ámen (A vállalatnév)

Slusszpoénok

Őszi Mikulások

A kizavart ügyfél esete

Kandi kamera

Ajtóstul a házba

Porszívatás

Z. elvtárs hihetetlen kalandjai Vilniusban

Tévéjáték

Magasságos marketing!

Strammburger

Magyar vircsaft

Inkubáció

Zárszó helyett: Miért beteg a magyar reklám?