Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A lyukacsos tehén

Paraméterek

Szerző Michelberger Miklós
Cím A lyukacsos tehén
Alcím Reklámkritikák és egyéb válogatott írások
Kiadó Aula Kiadó
Kiadás éve 2000
Terjedelem 339 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 9215 70 8
Ár:
2.001 Ft
1.901 Ft
Kedvezmény: 5%
A könnyed, szellemes stílusban megírt, szándékosan eklektikus könyv elsősorban a marketing- és reklámszakemberek számára jelent igazi csemegét, ugyanakkor a reklámok pergőtüzében élő, gondolkodó és jó humorérzékű „laikus” olvasók érdeklődésére is számot tarthat.

Leírás

A rossz nyelvek szerint Michelberger Miklós a magyar reklám fenegyereke. (Tény, hogy sokan a fenébe kívánják őt…) A nyolcvanas évek közepén Timár Péterrel közösen „elkövetett” reklámfilmjei dühödt támadásokat váltottak ki a tisztességben megőszült propagandistákból. Egy másik spotját „túlzott erotikusság” miatt betiltották, pár évvel később – már a rendszerváltozás után – ugyanerre a sorsra jutott „négeres” reklámja, amelyet valakik rasszistának minősítettek. 1993-ban készített „Kovács úr” kampánya számos nemzetközi és hazai díjat nyert.
A könyv első fejezetében összegyűjtött reklámkritikák publikálását egyetlen honi sajtóorgánum sem vállalta. Talán nem véletlenül… A szerző, hol vitriolosan, hol finom iróniával, Magyarországon eddig ritkán tapasztalható nyíltsággal fogalmazza meg az egyes reklámokkal kapcsolatban felmerülő gondolatait, kételyeit, egyfajta önvizsgálatra késztetve ezáltal a reklámszakmát – és az olvasókat. A második fejezetben – vállalva a nyilvános megmérettetés ódiumát – reklámról vallott „ars poeticáját” illusztrálandó, Michelberger közzéteszi legkedvesebb elvetélt (egykoron visszautasított) filmötleteit. A kötet két „komoly” – a szerző esetében a jelző erősen relatív! – elméleti írást is tartalmaz, egyikük, a 12 évvel ezelőtt készült „Corporate Identity” című tanulmány, számos, máig tisztázatlan fogalom helyes értelmezéséhez nyújt segítséget. Az utolsó fejezetben néhány kacagtató, egyúttal elgondolkodtató sztori olvasható.
A könnyed, szellemes stílusban megírt, szándékosan eklektikus könyv elsősorban a marketing- és reklámszakemberek számára jelent igazi csemegét, ugyanakkor a reklámok pergőtüzében élő, gondolkodó és jó humorérzékű „laikus” olvasók érdeklődésére is számot tarthat.
Michelberger Miklós 1957-ben született Budapesten. 1981-ben végzett a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem marketing szakán, azóta a reklámszakmában dolgozik.
1991 és 1998 között egy multinacionális reklámügynökség kreatívigazgatója volt, jelenleg a Michel&Berger marketingkommunikációs cég vezetője, s egyben – egyetlen – alkalmazottja.
 
Illusztrálta: Lehoczki Károly