Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A Montessori szemléletmód

Paraméterek

Szerző Barbara Isaacs
Cím A Montessori szemléletmód
Alcím A koragyermekkori nevelés a gyakorlatban
Kiadó Móra Ferenc Könyvkiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 208 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 486 826 2
Ár:
2.999 Ft
2.549 Ft
Kedvezmény: 15%

A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban. A kulcsfontosságú gondolatok kiemelésével segítséget nyújt a gyakorló szülőknek, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanítónőknek és tanároknak saját gyakorlatuk átgondolásához. Továbbá hasznos olvasmány a gyermeknevelés területén tanulmányokat folytató leendő szakemberek, azok képzői, tanácsadók és iskolavezetők számára.

Leírás

A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban. A kulcsfontosságú gondolatok kiemelésével segítséget nyújt a gyakorló szülőknek, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanítónőknek és tanároknak saját gyakorlatuk átgondolásához. Továbbá hasznos olvasmány a gyermeknevelés területén tanulmányokat folytató leendő szakemberek, azok képzői, tanácsadók és iskolavezetők számára.
Minden fejezet elején egy rövid összefoglaló található annak tartalmáról. Ezt követően a szerző kifejti gondolatait az adott témakörrel kapcsolatban. Eközben folyamatosan hivatkozik Maria Montesori írásaira, a legfrissebb kutatásokra, és ahol szükségesnek találja, a módszer kritikáját is megfogalmazza. A fejezetek végén pontokba szedve olvashatjuk a legfontosabb gondolatokat és további gondolkodást elindító kulcsszavakat. A hivatkozásokat követve minden fejezet témájában lehetőség van a további elmélyülésre.

Barbara Isaacs (1949) brit nevelési szakértő, a Montessori módszer jeles terjesztője, a 21. századi oktatási szemlélet képviselője, különös tekintettel a hátrányos helyzetű közösségek oktatására. 1998 óta vesz részt a Montessori-tanárképzésben és kurzusanyagok kidolgozásában. Tagja volt a londoni Montessori akkreditációs és értékelési bizottságának, 2010 óta aktív tagja a Montessori iskolák szövetségének. 1991–2007 között saját Montessori óvodát működtetett Angliában.

 

Fordította: Angela Bureau

Lektor: Stefán Mariann

Tartalom

Montessori értékei

Bevezetés

1. Történelmi háttér

2. A gyermekkori fejlődés Montessori szemszögéből

3. A Montessori-iskolák felépítése

4. A Montessori-pedagógia alapelvei

5. Tanulás a Montessori-intézményekben

6. A kedvező/felépített környezet

7. A Montessori-módszer kedvező hatása és kihívásai a gyermekek és közösségek életében ma

8. A Montessori-pedagógia Magyarországon

1. függelék: Montessori középiskola – az Erdkinder (Föld-gyermek)

2. függelék: Alapvető fogalmak, szakkifejezések

3. függelék: Kulcsfontosságú Montessori szövegek

4. függelék: Jelentős egyesült királyságbeli és nemzetközi Montessori-szervezetek

Irodalomjegyzék

Tárgymutató