Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A szavak építőelemei

Paraméterek

Szerző Horváthné Kovács Andrea – Módosné Hegedüs Tímea
Cím A szavak építőelemei
Alcím Készség- és képességfejlesztő munkafüzet az olvasás előkészítő időszakára
Kiadó Magyar Kultúra Kiadó
Kiadás éve 2018
Terjedelem 74 oldal
Formátum A/4, irkafűzött
ISBN 978 615 5746 08 6
Ár:
1.590 Ft

Tanítóként rengeteg módszert, játékot alkalmazunk, hogy a gyermekek minél könnyebben megszerezzék az olvasás és az írás elsajátításához szükséges készségeket. Az évek során azt tapasztaltuk, hogy első osztályban nagy hangsúlyt kell fektetni az alapkészségek fejlesztésére. Fontos, hogy az előkészítő időszak nagyon alapos legyen. Olyan tevékenykedtető munkafüzetet állítottunk össze, melyben mindvégig szem előtt tartottuk ezt az irányelvet.

Leírás

Tanítóként rengeteg módszert, játékot alkalmazunk, hogy a gyermekek minél könnyebben megszerezzék az olvasás és az írás elsajátításához szükséges készségeket. Az évek során azt tapasztaltuk, hogy első osztályban nagy hangsúlyt kell fektetni az alapkészségek fejlesztésére. Fontos, hogy az előkészítő időszak nagyon alapos legyen. Olyan tevékenykedtető munkafüzetet állítottunk össze, melyben mindvégig szem előtt tartottuk ezt az irányelvet.

AZ ÉN ÁBÉCÉM tankönyvekre támaszkodva haladtunk a hangok megismerésével. Minden hang előhívására sok időt hagyva, játékos feladatokon keresztül jutunk el odáig, hogy a gyermekek az olvasás megkezdésére már meg tudják különböztetni egymástól a beszédünk szavait alkotó magánhangzókat és néhány mássalhangzót is. Kiemelten kezeljük a hangok differenciálását, aminek segítségével sokat fejlődik a gyermekek beszédészlelése. Fontosnak tartjuk a kicsik beszédértésének, ritmusérzékének fejlesztését is, ezért minden hanghoz mondókát, verset is kapcsoltunk. A szótagokra, hangokra bontásnál használt ábráknál ügyeltünk arra, hogy a képek a kicsik számára érthetőek, egyértelműek legyenek. A feladatok összeállításánál fontos szempontnak tartottuk a nehézségi fokozat betartását, ami a tanórai differenciálásra is lehetőséget ad. A munkafüzetben nemcsak az olvasáshoz szükséges alapkészségek fejlesztéséhez találnak feladatokat, hanem az íráshoz is (pl.: irányok gyakorlása, alak-háttér megkülönböztetése, szerialitás, finommotorika és figyelem fejlesztése).
 

A szerzők

Írta: Horváthné Kovács Andrea – Módosné Hegedüs Tímea

Tartalom

Kisiskolás az én nevem
Óvoda
Iskola
Család
Napirend
A kismalac és a farkas
A kiskakas gyémánt félkrajcárja
Gyakorlás
Mássalhangzók előhívása
M
C
R
Gyakorlás
P
Cs
D
F
Gyakorlás
Gyakorlás
Sz
Z
S
Gyakorlás
Hangokra bontás, hangösszevonás
Magánhangzók előhívása
A
Á
Gyakorlás
E
É
Gyakorlás
Gyakorlás
Hangösszevonás
I
Í
Hangösszevonás
O
Ó
Hangösszevonás
Ö
Ő
Hangösszevonás
U
Ú
Hangösszevonás
Ü
Ű
Hangösszevonás
Gyakorlás I.
Gyakorlás II.
Gyakorlás III.
Összefoglalás
Felhasznált irodalom