A szövegalkotás tanításának módszerei (II. kötet)
Paraméterek
Szerző | Széplaki Erzsébet |
Cím | A szövegalkotás tanításának módszerei (II. kötet) |
Alcím | 3–8. évfolyam |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2018 |
Terjedelem | 164 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 16 4733 4 |
Eredeti ár:
2.200 Ft
1.980 Ft
Online kedvezmény:
10%
A szóbeli és írásbeli szövegalkotás bonyolult, integrált, sok szubjektív elemet tartalmazó anyanyelvi tevékenység. Tanítása nagy erőfeszítéseket, sok felkészülést igényel a tanítóktól és a magyar szakos tanároktól. |
|
|
Leírás
A szóbeli és írásbeli szövegalkotás bonyolult, integrált, sok szubjektív elemet tartalmazó anyanyelvi tevékenység. Tanítása nagy erőfeszítéseket, sok felkészülést igényel a tanítóktól és a magyar szakos tanároktól.
A szövegalkotás tanításának módszerei 3-8. évfolyam című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással kapcsolatos tanítói, tanári és tankönyvszerzői tapasztalatait osztja meg a szerző. Ötletekkel, algoritmusok megismertetésével igyekszik bővíteni a pedagógusok módszertani tárházát.
A legújabb módszertani kiadványsorozat II. kötetének témái:
– A leírás tanításának módszerei
– A jellemzés tanításának módszerei
– A levélírás tanításának módszerei
– A kevert szövegek tanításának módszerei
– Óravázlatok
A kötet felépítése az I. kötethez hasonlóan:
– Az elsajátítandó alapfogalmak
– Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
– Szóbeli szövegalkotás az írásbeli szövegalkotás előkészítéséhez
– Az adott fogalmazásműfaj tanításának algoritmusa
– Az adott fogalmazásműfaj szövegalkotási algoritmusa
A kötetekben a feladatok alatt lévő sorszámok az évfolyamokat jelölik. A megoldásoknál sok esetben a tanulóktól elvárható szöveg is olvasható, illetve a kollégák kérésére a szerző a II. kötetben még több tanulói fogalmazást tesz közzé.
Műszaki Könyvkiadó, 2018.
MK-1904
Írta: Széplaki Erzsébet
Szakmai lektor: Csákberényi-Nagy Miklósné dr. Tóth Klára
Tartalom
Előszó helyett
A leírás tanításának módszerei
Az elsajátítandó alapfogalmak
Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
Szóbeli szövegalkotás az írásbeli szövegalkotós előkészítéséhez
Az állatleírás
A növényleírás
A tárgyleírás
A folyamatleírás
A tér- és tájleírás
A leíró fogalmazás tanításának általános algoritmusa
Az állatleírás tanításának algoritmusa
A növényleírás tanításának algoritmusa
A tárgyleírás tanításának algoritmusa
A folyamatleírás tanítása
A tér-és tájleírós tanítása
A leírás szövegalkotási algoritmusa
A jellemzés tanításának módszerei
Az elsajátítandó alapfogalmak
Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
Szóbeli szövegalkotás az írásbeli szövegalkotás előkészítéséhez
A jellemzés tanításának algoritmusa
A jellemzés szövegalkotási algoritmusa
A levélírás tanításának módszerei
Az elsajátítandó alapfogalmak
Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
A levélírás tanításának algoritmusa
A levél szövegalkotási algoritmusa
A kevert szövegek tanításának módszerei
Az elsajátítandó alapfogalmak
Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
A kevert szövegek tanításának algoritmusa
Óravázlatok
Forrásjegyzék