Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A szövegalkotás tanításának módszerei (III. kötet)

Paraméterek

Szerző Széplaki Erzsébet
Cím A szövegalkotás tanításának módszerei (III. kötet)
Alcím 3–8. évfolyam
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2018
Terjedelem 136 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 16 4742 6
Eredeti ár:
1.990 Ft
1.791 Ft
Online kedvezmény: 10%

A modern kommunikációs műfajok és a sajtóműfajok tanításának módszerei. A szövegalkotás tanításának módszerei (3–8. évfolyam) című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással kapcsolatos tanítói, tanári és tankönyvszerzői tapasztalatait osztja meg a szerző.

Leírás

A szövegalkotás tanításának módszerei 3–8. évfolyam című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással, a szövegalkotási képesség fejlesztésével kapcsolatos elméleti és több évtizedes gyakorlati tapasztalatait osztja meg a szerző az olvasókkal. A III. kötet két nagy témakört dolgoz fel: a modern kommunikációs műfajok (sms, e-mail, internetes közösségi oldalak, blog, írásban történő bemutatkozás: önéletrajz), illetve a sajtóműfajok tanításának módszerei (hír, tudósítás, interjú, riport stb.).
Az első fejezetben szereplő műfajok tanítása különösen igénybe veszi a tanítók és magyartanárok módszertani felkészültségét. Adódik ez többek között abból, hogy míg évszázadokon át mindig az érettebb, tapasztalatokban gazdagabb korosztálytól tanult az ifjúság, most a fiataloktól tanulhatnak az idősebbek. A modern kommunikációs műfajok többségét ugyanis nem kell megtanítani a fiatal nemzedéknek, hiszen ők maguk hozták-hozzák létre azokat. A szerző – a legújabb szakirodalom felhasználásával – éppen ezért foglalkozik az új szövegműfajok megjelenésének okaival is. A második fejezetben a szerző ötleteket, módszertani javaslatokat tesz közzé annak érdekében, hogy a pedagógusok – miközben a tanulókat megismertetik az írott és az elektronikus sajtó műfajaival – kialakítsák és fejlesszék tanítványaik kritikus szemléletmódját.
A kötetekben a feladatok alatt lévő sorszámok az évfolyamokat jelölik. A megoldásoknál sok esetben a tanulóktól elvárható szöveg is olvasható, illetve a kollégák kérésére a szerző számos tanulói fogalmazást is közread. A kötet végén az Újságírótanonc-szakkör és a Beszédgyakorlatok-kommunikáció szakkör munkaterve található.
 
MK-1905
Írta: Széplaki Erzsébet
Szakmai lektor: Csákberényi-Nagy Miklósné dr. Tóth Klára

Tartalom

Előszó helyett
A modern kommunikációs műfajok
Az elsajátítandó alapfogalmak
Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
Az új szövegműfajok megjelenésének okai
A generációk
Az internet
Az internetnyelv
Az új szövegműfajok
Az SMS
Az e-mail
Közösségi oldalak és a csetelés
A blog
Az elektronikus önéletrajz
A sajtóműfajok tanításának módszerei
Az elsajátítandó alapfogalmak
Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
A hír tanításának algoritmusa
A hír szövegalkotási algoritmusa
A tudósítás tanításának algoritmusa
A tudósítás szövegalkotási algoritmusa
Az interjú tanításának algoritmusa
Az interjú szövegalkotási algoritmusa
A riport tanításának algoritmusa
A riport szövegalkotási algoritmusa
Az Újságírótanonc szakkör munkaterve
Beszédgyakorlatok, kommunikáció szakköri munkaterv
Forrásjegyzék

Kapcsolódó kiadványok