Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A többszörös intelligencia

Paraméterek

Sorozat SZIA Könyvek
Szerző Nicholson-Nelson, Kristen
Cím A többszörös intelligencia
Alcím Iskolai tanítási stratégiák - 1-8. évfolyam (több mint száz gyakorlati ötlet iskolai tevékenységekhez)
Kiadó Szabad Iskolákért Alapítvány
Kiadás éve 2007
Terjedelem 160 oldal
Formátum A/4, ragasztókötött
ISBN 978 963 06 3197 6
Ár:
4.500 Ft
4.050 Ft
Kedvezmény: 10%

A könyv célja, hogy olyan tanítási ötletek és stratégiák tárházát nyújtsa az olvasónak, amely segíti a diákokat a tanulásban és a tananyag valódi megértésében.

Leírás

A SZIA Műhely, a SZIA könyvek sorozat keretében új pedagógiai gyakorlati kézikönyvvel segíti a megújulni vágyó pedagógusokat. A kiadvány mesterien ötvöz három fontos pedagógiai módszer-együttest: a kooperatív tanulást, a differenciálást, valamint a többszörös intelligencia alkalmazását a tanulásban.
„Ha meg akarsz tanítani valami fontosat, többféle út áll rendelkezésedre. A többszörös intelligencia című könyv ehhez kínál sok-sok ötletet”
 
Howard Gardner
 
A szerzőnő sok éven át alkalmazta Howard Gardner többszörös intelligencia modelljét általános- és középiskolás gyerekek tanításában. Ezen tapasztalatok alapján írta meg könyvét, melynek célja, hogy olyan tanítási ötletek és stratégiák tárházát nyújtsa az olvasónak, amely segíti a diákokat a tanulásban és a tananyag valódi megértésében. Konkrét foglalkozásokat mutat be, amelyekkel segíti a pedagógusokat abban a komplikált feladatban, hogy a többszörös intelligenciát használva tanítsanak. Bár a könyv bemutatja az olvasónak a nyolcfajta intelligenciát is, mégis azt hangsúlyozza, hogy tanításban keverve, egymást kiegészítve használjuk a különböző területeket megmozgató feladatokat.
 
Fordította: Vokó Krisztina

Tartalom

Bevezető
A többszörös intelligencia bevezetése
Tanítási módszerünk fejlesztése a többszörös intelligencia segítségével
Kis csoportok tanítása a többszörös intelligencia segítségével
A többszörös intelligencia szerepe önálló projekteknél, az egyéni tanulás segítése
Az olvasási készség tanítása a többszörös intelligencia segítségével
A többszörös intelligencia osztályterme: az aktív tanulás színtere
A többszörös intelligencia értékelési módszerei
Tanári feladatlapok:
Te milyen tanuló vagy?
Többszörös intelligencia óraértékelési lap
Óratervek a többszörös intelligencia felhasználásával
Rugalmascsoport - napló
Tanári leltár a kis csoportos tanítás áttekintéséhez
Többszörös intelligencia projektértékelő lap
Önálló projektek… Mit gondolok?
Többszörös intelligencia értékelőlap
Miért? Mit? Hol? Mikor? Kit? …értékelés
Tanári önértékelés
Tanulói oldalak:
Információszerzési javaslatok különböző intelligenciák segítségével
Projektlap: a tanultak bemutatása
Tanulói TI-kérdőív
Szülői kérdőív a TI felméréséhez
Felhasznált irodalom