Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A történelmi gondolkodás fejlesztése

Paraméterek

Sorozat Modern Történelemoktatás
Szerző Kojanitz László
Cím A történelmi gondolkodás fejlesztése
Alcím Válogatott tanulmányok
Kiadó Belvedere Meridionale
Kiadás éve 2021
Terjedelem 274 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 6060 41 9
Eredeti ár:
3.570 Ft
3.213 Ft
Online kedvezmény: 10%

Felkelteni a múlt iránti érdeklődést és önálló gondolkodásra ösztönözni a fiatalokat soha meg nem unható élmény és kihívás. Ehhez azonban nem elég kiválóan tudni a történelmet, azt is meg kell érteni, mi játszódik le a diákok fejében miközben a múlt eseményeiről tanulnak.

Leírás

Felkelteni a múlt iránti érdeklődést és önálló gondolkodásra ösztönözni a fiatalokat soha meg nem unható élmény és kihívás. Ehhez azonban nem elég kiválóan tudni a történelmet, azt is meg kell érteni, mi játszódik le a diákok fejében miközben a múlt eseményeiről tanulnak. A neves szakdidaktikus e kötetében a történelmi gondolkodás fejlesztésének fontossága mellett érvel. A könyv öt fejezetének 19 tanulmánya arra keresi a választ, hogy miképpen lehet a történelemtanításban rejlő lehetőségeket a lehető legjobban kihasználni a diákok képességeinek és személyiségének gazdagítása érdekében. Az olvasó nemcsak tantárgy-pedagógiai elméleti, hanem példákkal illusztrált gyakorlati ismereteket és inspirációt is szerezhet a könyvből.

Modern Történelemoktatás–sorozat

Belvedere Meridionale, 2021.

Írta: Kojanitz László

Lektor: F. Dárdai Ágnes

 

Tartalom

Lektori köszöntő

Bevezető

Tevékenységekbe ágyazott történelemtanítás

A tevékenység- és képességcentrikus történelemtanítás

Egy meg nem valósult terv 1992-ből a szakképző iskolák történelemtanításának megújítására

Új történelmi programok fejlesztése

Kutatásalapú történelemtanítás

A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel

A forrásfeldolgozástól a kutatásalapú tanulásig

A történelmi gondolkodás fejlesztése

A történelmi gondolkodás fejlesztésének irányzatai

A diákok gondolkodásának fejlődése a történelemtanulás eredményeként

A történetmeséléstől a reflektív történelemszemléletig

A kauzális történelmi gondolkodás fejlesztése és értékelése

A diákok esszéinek elemzése a kauzális összefüggések bemutatása szempontjából

A történelmi gondolkodás fejlesztése az újgenerációs tankönyvekkel

Az értelmező kulcsfogalmak tanítása

A történelmi interpretáció fogalmának tanítása

A történelmi interpretáció és az oral history az oktatásban

Az értelmező kulcsfogalmak tanítása és tanulása: az okok

Az értelmező kulcsfogalmak tanítása és tanulása: a változások

A történelmi tudat fejlesztése

A történelmi tudat fejlesztésének jelentősége és problémái

A történelmi tudat fejlesztésének feltételei Magyarországon