Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A világ megismerése óvodáskorban

Paraméterek

Sorozat Az élet dolgai
Szerző Ranschburg Jenő
Cím A világ megismerése óvodáskorban
Kiadó SAXUM Kiadó
Kiadás éve 2014
Terjedelem 176 oldal
Formátum A/6, ragasztókötött
ISBN 978 963 248 107 4
Ár:
1.780 Ft
1.602 Ft
Kedvezmény: 10%

A könyv a 3-6 éves gyermekek gondolkodásának, világképének fejlődését ábrázolja, bemutatva, hogyan bontakozik ki az óvodáskorú gyermek személyisége.

Leírás

Ranschburg Jenő többször nyilatkozta, hogy hozzá igen közelálló életkor az óvodások világa. Az első hat évnek meghatározó jelentősége van: varázslatos világ az óvodásoké, mert abban a csoda éppúgy lehetséges, mint bármilyen más esemény. A könyv a 3-6 éves gyermekek gondolkodásának, világképének fejlődését ábrázolja, bemutatva, hogyan bontakozik ki az óvodáskorú gyermek személyisége. Szó van az „én” megnyilvánulási formáiról attól a pillanattól kezdve, hogy a gyermek a tükörben felismeri és megnevezi önmagát. Foglalkozik a családi háttér szerepével, valamint az óvodások intelligenciájának mérésével is.
 

Tartalom

Előszó
I. fejezet — Az óvodáskori gondolkodás korai jellemzői
A rajz és a játék
A szimbólumok világa
A szimbolikus játék
Játék és utánzás
A rajzolás
II. fejezet — A nyelv és a gondolkodás
A szó és a fogalom
A beszéd fejlődése
1. A tagadás
2. A kérdőszavak
3. A háromszavas mondatok
4. A bővített mondat
5. A nyelv szociális funkciója
6. A nyelv viselkedésszabályozó funkciója.
A mennyiség és az idő fogalma
A mennyiségfogalom
Az idő fogalma
1. A szukcesszivitás
2. A tartam
3. A szukcesszió és a tartam közötti kapcsolat
4. A sebesség
Az intuitív logika
1. A „láncszemszerű” (concatenative) gondolkodás
2. A szinkretizmus
3. Az osztályozás problémái
4. Az előfogalmi okság (transzdukció)
III. fejezet — A gyermeki világkép
A világ közepén (az óvodáskori egocentrizmus)
Az artificializmus
1. A teljes artificializmus
2. A vegyes artificializmus
3. A természeti artificializmus
A megelevenítő gondolkodás és a szándékosság
A gyermeki realizmus
A cél-okság és a hasznosság elve
A mágikus világkép
IV. fejezet — Az óvodáskori intelligencia
Az intelligencia fogalma és mérése
Az IQ-értékek stabilitása
Öröklött vagy szerzett?
A családi háttér
Az intelligens óvodás
Az IQ és a valódi világ