Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

ADHD – Lehet könnyebb

Paraméterek

Szerző Cathy Laver-Bradbury – Margaret Thompson – Anne Weeks – David Daley – Edmund J. S. Sonuga-Barke
Cím ADHD – Lehet könnyebb
Alcím Hatlépéses nevelési program ADHD-val küzdő gyermekek szülei számára (Önsegítő kézikönyv)
Kiadó Oriold és Társai Kiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 136 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5981 38 8
Eredeti ár:
3.675 Ft
3.491 Ft
Online kedvezmény: 5%

ADHD-s gyermeket nevelni nem egyszerű feladat, megterhelő és kimerítő az egész család számára, a megfelelő tudással felvértezett szülők azonban különféle módszereket alkalmazva gördülékenyebbé tehetik a hétköznapokat. Ha már az élet korai szakaszában elkezdjük a gyermek figyelmének, koncentrációs készségének, időérzékének és stressztűrő képességének fejlesztését, nem csak otthon és az iskolában boldogul könnyebben, hanem boldogabb életet is élhet.

Leírás

ADHD-s gyermeket nevelni nem egyszerű feladat, megterhelő és kimerítő az egész család számára, a megfelelő tudással felvértezett szülők azonban különféle módszereket alkalmazva gördülékenyebbé tehetik a hétköznapokat. Ha már az élet korai szakaszában elkezdjük a gyermek figyelmének, koncentrációs készségének, időérzékének és stressztűrő képességének fejlesztését, nem csak otthon és az iskolában boldogul könnyebben, hanem boldogabb életet is élhet. A könyvben ismertetett hatlépéses programot a szerzők kutatások és kiterjedt klinikai gyakorlat alapján állították össze. A lépéseket követve, a bemutatott stratégiák és technikák alapos begyakorlása révén szülőként magabiztosan tudjuk segíteni a gyermekünket, hogy ügyesebben kezelje a számára problémás helyzeteket és jobban érezze magát otthon és az iskolában, családtagok és barátok között egyaránt.

 

Oriold és Társai Kiadó, 2021.

Írta: Cathy Laver-Bradbury – Margaret Thompson – Anne Weeks – David Daley – Edmund J. S. Sonuga-Barke

Fordította: Ruzsa Kata

További könyveink ebben a témakörben: ADHD

Tartalom

Köszönetnyilvánítás

Mi az az ADHD és mit kezdhetünk vele?

1. BEVEZETÉS

A gyermekkori ADHD

A hatlépéses nevelési program

Ismerjük meg az ADHD-t: a tünetek

Elméletek az ADHD kialakulásáról

Az ADHD-s gyermekek agya

2. ADHD-VAL KÜZDŐ GYERMEK NEVELÉSE

Mit tehet a gyermekéért?

Az ADHD-s gyerekeknek erősségeik is vannak

A program személyre szabása az adott család igényeinek megfelelően

Az alkatilag érzékeny ADHD-s gyerekek

3. A PROGRAM ÁTTEKINTÉSE

A nevelés igazításának (testre szabásának) fontossága

Mi befolyásolja a nevelést?

Ha a szülő is ADHD-s

A hat lépés – áttekintés

Az ADHD-val küzdő gyermekeket segítő hatlépéses program

Bevezetés

Hogyan kezdjünk hozzá?

Ha a szülő maga is ADHD-s

1. LÉPÉS: AZ ADHD MEGJELENÉSE A GYERMEKÉNÉL

Az 1. lépésben megszerzett készségek áttekintése

Az 1. lépés feladatainak áttekintése

Első feladatok: felkészülés

1. készség: A szemkontaktus felvétele

2. készség: A gyermek figyelmének felkeltése utasítások előtt

3. készség: Odafigyelés és a gyermek segítése az odafigyelésben

4. készség: Annak észrevétele, hogy milyen jó dolgokat tesz a gyermeke, és a dicsérettel jutalmazás: lássuk meg a jót is

5. készség: Tudatosság: Tükörkép

6. készség: A gyermek képességeinek felismerése

7. készség: Tiszteletteljes beszéd a gyermekkel

Az 1. lépéshez most elvégzendő feladatok

Áttekintés és összefoglaló

2. LÉPÉS: STRATÉGIÁK ADHD-S GYERMEKEK TÁMOGATÁSÁHOZ

A 2. lépésben megszerzett készségek áttekintése

A szemléletváltás során fontos szempontok

A 2. lépés feladatainak áttekintése

Gondolja át, hogyan ment az első lépés

1. készség: Állványozás

2. készség: A tanításra alkalmas pillanatok felismerése és kihasználása

3. készség: A hallótávolság kihasználása

4. készség: Napirend bevezetése

5. készség: Egyértelmű viselkedési szabályok és házirend

6. készség: A visszaszámlálás és a késleltetés

7. készség: Egyértelmű üzenetek közvetítése (ne feledkezzen meg a szemkontaktusról)

8. készség: Rövid mondatok használata

9. készség: A választási lehetőség biztosítása

11. készség: A nyugalom megőrzése

12. készség: A gyermek megnyugtatása

Feladat: a gyermek figyelmének és koncentrációs készségének erősítése játékokkal

A 2. lépés feladatai

Áttekintés és összefoglaló

A gyermek képességeinek felmérése

3. LÉPÉS: A GYERMEK FIGYELMÉNEK ÉS KONCENTRÁCIÓS KÉSZSÉGÉNEK TÁMOGATÁSA JÁTÉKKAL

A 3. lépésben megszerzett készségek áttekintése

A 3. lépés feladatainak áttekintése

Hogy ment az előző két lépés?

1. készség: A játék fontosságának felismerése

2. készség: Figyelemfejlesztő játék

3. készség: A figyelési készség fejlesztése

4. készség: „MI” és „ÉN” és a hangszín

5. készség: Az érzelmek megbeszélése és a gyermek szókincsének bővítése

6. készség: Választási lehetőségek még egyszer

A 3. lépés feladatai

Áttekintés és összefoglaló

4. LÉPÉS: A GYERMEK KOMMUNIKÁCIÓJÁNAK FEJLESZTÉSE

A 4. lépésben megszerzett készségek áttekintése

A 4. lépés feladatainak áttekintése

1. készség: A gyermek szókincsének bővítése játék segítségével

2. készség: A hangszín alakítása

3. készség: Egyértelmű célok és elvárások megfogalmazása

4. készség: Dührohamok és figyelemelterelési technikák

5. készség: Előrelátás

6. készség: Nyugipercek

7. készség: Szünet

8. készség: A gyermek figyelmeztetése feladatokra és a feladatok változásaira

9. készség: A késleltetés kezelése

10. készség: Az érzelmekről való beszéd és az érzelmek kimutatása

A 4. lépés feladatai

Áttekintés és összefoglaló

5. LÉPÉS: Az ADHD-S GYERMEK KEZELÉSE – HA NINCSENEK OTTHON

Az 5. lépésben elsajátított készségek áttekintése

Az 5. lépés feladatainak áttekintése

Szülői ellenőrzőlista – önmagunk monitorozása

1. készség: Meghallgatás, az érzések megfogalmazása és kölcsönös tisztelet

2. készség: Az időzítők használatának kiterjesztése

3. készség: A gyermek megnyugtatása az otthonukon kívül

4. készség: A hallótávolság további kihasználása

5. készség: Az utasítások elismétlése

6. készség: Házirendek és a külvilág

7. készség: Jutalmak

8. készség: Tanításra alkalmas pillanatok minden mennyiségben

Az 5. lépés feladatai

Ha a szülő is ADHD-s

Áttekintés és összefoglaló

Az 5. lépés feladatainak áttekintése

6. LÉPÉS: AZ ELJÖVENDŐ IDŐK

A 6. lépés készségeinek áttekintése

A 6. lépés feladatainak áttekintése

Bevezetés a 6. lépéshez

1. készség: Hogyan éljük túl a nehéz időszakokat?

2. készség: Segítségkérés szükség esetén

A 6. lépés feladatai

Zárszó: Általános tippek és tanácsok

Segítő anyagok

GYAKORLÓ ÉLETHELYZETEK

Áttekintő lap

Szülői ellenőrzőlista – önmagunk ellenőrzése

További információk az ADHD-ról

TÁRGYMUTATÓ