Akadályverseny
Paraméterek
Sorozat | Színház és Pedagógia |
Szerző | Horváth Kata |
Cím | Akadályverseny |
Alcím | Szabadság-projekt az iskolában |
Kiadó | L'Harmattan Kiadó |
Kiadás éve | 2010 |
Terjedelem | 114 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 236 329 5 |
Eredeti ár:
1.400 Ft
1.330 Ft
Online kedvezmény:
5%
A történet egy fiktív iskolában játszódik, melynek tanári karát színész-drámatanárok, diákjait pedig a játékban résztvevő osztály tanulói alakítják... |
|
|
Leírás
A történet egy fiktív iskolában játszódik, melynek tanári karát színész-drámatanárok, diákjait pedig a játékban résztvevő osztály tanulói alakítják. A játék során az osztály egy sikeres pályázaton azt a lehetőséget nyeri, hogy az iskola egy központi falára képet festhet a szabadság témájában. A résztvevők tehát egy „szabadság projekt” megvalósításán dolgoznak. A szabadság közös megfestése iskolai keretek között zajlik, a projektet és saját szerepüket is különbözően értelmező tanárok vezetésével. Kérdés, hogy a kialakuló konfliktusok és viták, a hosszadalmas egyezkedések és a meghozott áldozatok eltántorítják-e a diákokat, vagy pedig kiállnak a szabadság-kép megfestésének szándéka mellett? Illetve, hogy milyen dinamikáknak nyit teret az egyes közösségekben a szabadságról szóló kép megvalósításának víziója? Hogyan reagál a közösség az autoriter vezetési módszerek megjelenésére, illetve mit tud kezdeni a liberálisabb tanári hozzáállás teremtette önállósággal? Ezekre a kérdésekre minden osztály megadta a maga, a játékban kifejezett válaszát. Társadalomkutatóként az érdekelt bennünket, hogy mit jelentenek ezek a válaszok: milyen tapasztalatokat fogalmaznak meg a diákok a dráma médiumán keresztül az iskoláról, mint számukra alapvető társadalmi intézményről?
Lektor: Kovai Melinda
Tartalom
„A szabadság volt a téma, ami kiváltotta ezt az egészet”
Bevezetés a kötet írásaihoz
Programvázlat
Akadályverseny – színházi játék az iskolában 14-16 éveseknek (összeállította Takács Gábor)
„A diákokkal együtt szembesülünk a szabadság problémájával”
Beszélgetés Schilling Árpáddal (Krétakör) és Takács Gáborral (Káva) az Akadályverseny-projektről (Deme János – Horváth Kata)
Szabó Veronika: Akadályverseny – Demokráciára nevelés színházzal Magyarországon
Horváth Kata: A tekintély drámája az iskolában
Színházi játék a szabadságról két középiskolai osztályban
Oblath Márton: „A fele ilyen, de a fele meg nem”.
Az iskolai szervezetek értelmezése a drámapedagógia segítségével.