2. osztály
A Beszéd és anyanyelv – Nyelvtan-helyesírás 2. a funkcionális nyelvtan elemeire épülő, kompetencia alapú kommunikációs tankönyv.
A munkafüzet egész oldalakon vagy oldalpárokban dolgozza fel a nyelvtanórák tananyagát, a cím mindig az oldal tetején található. Ez a ritmus könnyen követhetővé teszi a könyvet mind a gyerekek, mind a pedagógus számára. Az egyes leckék könnyen áttekinthetőek a tanulók számára.
Az új munkafüzet szervesen kapcsolódik az órák anyagához, változatos formában ad lehetőséget a zenei elemek elmélyítésére. Hatékony eszköze a generatív és kreatív készségek fejlesztésének, a jelrendszerek tudatos alkalmazásának.
Az új tanterv előírja a 4/4-es ütem tanítását, emiatt a korábbi könyvön kisebb átszerkesztést hajtottunk végre. Bővült a dalkínálat a Hopp, Juliska és az Ég a gyertya, ha meggyújtják c. dalokkal. A kiadványt a korábbi munkatankönyv helyett átdolgoztuk tartós tankönyv + munkafüzet változatba.
A gyakorlófüzet elsődleges célja a jó helyesírási készséghez szükséges képességek fejlesztése. Segítségével a gyerekek gyakorolhatják a helyesejtést, helyesírást, fejlődhet megfigyelőképességük, emlékezetük, gondolkodásuk, gazdagodhat a szókincsük, valamint segít az önellenőrzési képességük kialakításában is.
A gyakorlófüzet elsődleges célja a jó helyesírási készséghez szükséges képességek fejlesztése. Segítségével a gyerekek gyakorolhatják a helyesejtést, helyesírást, fejlődhet megfigyelőképességük, emlékezetük, gondolkodásuk, gazdagodhat a szókincsük, valamint segít az önellenőrzési képességük kialakításában is.
Balázs Ágnes Mesélő nyelvtan című nyelvtani foglalkoztatókönyv sorozatának első kötete a 2. osztályos tananyag nyelvtani ismereteire épül. Használható kiegészítő tananyagként, fejlesztésre, ismétlésre felsőbb éveseknek is.
A sorozat alsós munkafüzetei félévenként egy kötetben biztosítanak gyakorlási lehetőséget magyar és matematika tantárgyakból. A kiadványok a kisdiákok által az adott héten tanult tananyagot tantárgyanként két-két oldalon dolgozzák fel könnyen érthető, színes feladatok segítségével.
A sorozat alsós munkafüzetei félévenként egy kötetben biztosítanak gyakorlási lehetőséget magyar és matematika tantárgyakból. A kiadványok a kisdiákok által az adott héten tanult tananyagot tantárgyanként két-két oldalon dolgozzák fel könnyen érthető, színes feladatok segítségével.
Az Egyedül is ügyesen! sorozat kötetei a diákok mindennapi élethelyzeteiben felmerülő problémák magabiztos megoldására készítenek fel. A munkafüzetek témaválasztása komplex módon segíti a diákokat a tanult ismeretek életszerű alkalmazásában. A kötetekben a hétköznapi élet képi információi: ábrák, fényképek, rajzok feldolgozása révén sajátíthatók el a megértés, értelmezés módjai.
A munkafüzet a szavak, mondatok, szövegek pontos olvasására és megértésére, a képi információk helyes értelmezésére, az ismeretek rendszerezését segítő egyszerű ábrák készítésére neveli a diákokat. Jól fejleszti a tanuláshoz szükséges képességeket és készségeket. A témakörök igazodnak a diákok iskolai és szabadidős élethelyzeteihez, a családi élet eseményeihez. A feladatok magukkal ragadják a gyerekeket. A vidám, gyermekközeli illusztrációk szintén a jókedvű munkavégzés örömét erősítik.
Az új generációs ábécés olvasókönyv melléklete a teljes magyar ábécét tartalmazza, a magánhangzókat lila kerettel, a mássalhangzókat narancssárga kerettel jelöli. A lapok A/4 méretűek, ebből 9 cm az a rész, ahol a betűk láthatóak.
Az anyanyelvi oktatás fontos területe a helyesírási készségek kialakítása és fejlesztése. A gyakorlókönyvek bőséges feladatot kínálnak ezen a téren. Az állatokról szóló vidám mesék, versek, ismeretterjesztő szövegek, találós kérdések olvasásra serkentik a kisdiákokat. Az íráskészséget fejleszti a helyesírási gyakorlatok mellett a másolás, a tollbamondás és az emlékezetből írás. A sok rajzos feladat megmozgatja a gyerekek fantáziáját, és kis „pihenőt” nyújt a nyelvtani gyakorlatok között.
A Játékház című tankönyvcsalád a diszlexia megelőzés olvasástanítási módszere szerint készült. A könyvek alkalmazását abban az esetben ajánljuk, ha a gyermek beszédfejlődése lassú, alakilag hibás, téri tájékozódása bizonytalan, formaérzékelése gyenge, és amikor várható, hogy az írás-olvasás elsajátítása nem lesz zavartalan.
A Játékház című tankönyvcsalád a diszlexia megelőzés olvasástanítási módszere szerint készült. A könyvek alkalmazását abban az esetben ajánljuk, ha a gyermek beszédfejlődése lassú, alakilag hibás, téri tájékozódása bizonytalan, formaérzékelése gyenge, és amikor várható, hogy az írás-olvasás elsajátítása nem lesz zavartalan.
Ez a feladatlap segíthet abban, hogy ügyesebben, szebben írjatok, megértsétek mindazt, amit olvastok. Ha szépen, alaposan dolgoztok, sok szó, kifejezés jelentését is megtanulhatjátok. Mire a végére értek, képesek lesztek arra, hogy gondolataitokat önállóan megfogalmazzátok és leírjátok. Reméljük, a játékos feladatok tetszeni fognak, és örömmel oldjátok majd meg a feladatok mindegyikét!
A kiadvány szórakoztatva gyakoroltatja a mindennapi élet problémáin keresztül a matematikai készségeket és képességeket. Tanórai, szakköri, otthoni gyakorlásra egyaránt alkalmasak a gyerekekhez közel álló feladatok.
A kiadvány szórakoztatva gyakoroltatja a mindennapi élet problémáin keresztül a matematikai készségeket és képességeket. Tanórai, szakköri, otthoni gyakorlásra egyaránt alkalmasak a gyerekekhez közel álló feladatok.
A munkafüzet szemléletesen és élményszerűen gyakoroltatja a tanulókkal a 2. és 3. évfolyamon tanult mértékegységeket. Az órai munka differenciálására is kiválóan alkalmas a kiadvány, hiszen a sikerélmény megteremtése és átélése „létfontosságú” a gyermekek számára.
A feladatgyűjtemény célkitűzése, hogy a gyerekek megtanuljanak összeadni és kivonni 100-ig, kívülről tudják a szorzó- és osztó táblát. Ez a tudás minden későbbi matematikai művelet alapját jelenti, készségszintű elsajátítása nélkülözhetetlen, ám sok gyakorlást igényel.
A kisiskolás használhatja a könyvet az alapműveletek gyakorlására, a lemaradás behozására, a biztosabb tudás megszerzésére, és ha szülei nem érnek rá segíteni, az otthoni, teljesen önálló munkára is. A pedagógus a számolástanításnak szinte minden területén felhasználhatja e segédeszközt; óra eleji gyakorláshoz, házi feladatok kiválasztásához, felmérésekhez, osztályozáshoz, korrepetáláshoz, felzárkóztatáshoz vagy differenciáláshoz.
JELENLEG NEM KAPHATÓ