Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Amit a hallgatónak tudni illik a: kisiskoláskorról

Amit a hallgatónak tudni illik a: kisiskoláskorról Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Sorozat Amit a hallgatónak tudni illik…
Szerző Döbör Ágota
Cím Amit a hallgatónak tudni illik a: kisiskoláskorról
Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 40 oldal
Formátum A/5, irkafűzött
ISBN JGYF03
Ár:
740 Ft

Ez a hallgatói jegyzet azok számára készült, akik érdeklődnek a kisiskoláskor jellemzői iránt. Helyenként kitekintünk az óvodáskor vagy épp a serdülőkor felé is, ám a fókuszban mindvégig a 6-10 év közötti gyerekek jellemzői állnak. 

Leírás

Ez a hallgatói jegyzet azok számára készült, akik érdeklődnek a kisiskoláskor jellemzői iránt. Helyenként kitekintünk az óvodáskor vagy épp a serdülőkor felé is, ám a fókuszban mindvégig a 6-10 év közötti gyerekek jellemzői állnak.
A jegyzet elején az életkori sajátosságokkal ismerkedhet meg az Olvasó, mint pl. fizikai, kognitív, érzelmi, pszichoszexuális, pszichoszociális vagy épp társas jellemzők. Ezután foglalkozunk az iskolaérettség kérdéseivel, ismertetve az iskolaérettségi kritériumokat, majd a szocializáció színtereit vesszük számba. Természetesen nagyon fontos az iskola és a család viszonya, a szülők hozzáállása, így ez sem maradhat ki. A segédanyag második felében röviden összefoglaljuk az átlagtól eltérő diákok jellemzőit, a leglényegesebb iskolai problémákat, valamint az iskolában gyakran gondot jelentő, nyelvi hátrányt okozó nyelvi kód problémakörét. A jegyzet az iskolai szorongás témájával zárul.
A segédanyag a leglényegesebb elméletek rövid összefoglalására vállalkozik, az érdeklődőknek a szakaszok végén jelzett szakirodalmak adhatnak irányt az elmélyülésben. Bízom benne, hogy ezzel a jegyzettel segíthetem a sikeres vizsgára készülést, illetve felkelthetem a mélyebb érdeklődést a téma iránt. 

Tartalom

Bevezetés
Életkori sajátosságok 6-10 éves korig
Testi – fizikai jellemzők
A kognitív fejlődés
Az erkölcs alakulása
Az érzékelés sajátosságai kisiskoláskorban
A figyelem és az érdeklődés fejlődése
Érzelmi fejlődés
Társas kapcsolatok
Szülő – gyermek kapcsolat
A pszichoszexuális fejlődés
A pszichoszociális fejlődés
A gyermekek rajzfejlődése
Iskolaérettség
Szocializáció
Családi szocializáció
Iskolai szocializáció
Kortársi szocializáció
Az iskola és a család
Egyéni különbségek az iskolában
Nyelvi szocializáció – nyelvi hátrány
Félelem az iskolától
Irodalom