Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Amit a hallgatónak tudni illik a: személyiségről

Paraméterek

Sorozat Amit a hallgatónak tudni illik…
Szerző Kovács Mariann
Cím Amit a hallgatónak tudni illik a: személyiségről
Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás éve 2006
Terjedelem 32 oldal
Formátum A/5, irkafűzött
ISBN JGYF06
Ár:
630 Ft

Ez a hallgatói jegyzet azért készült, mert akik tanítóként, óvodapedagógusként, gyógypedagógusként, tanárként dolgoznak majd, azok munkájának eszköze, célja egyaránt a személyiség lesz.

Leírás

Ez a hallgatói jegyzet azért készült, mert akik tanítóként, óvodapedagógusként, gyógypedagógusként, tanárként dolgoznak majd, azok munkájának eszköze, célja egyaránt a személyiség lesz. Célom az, hogy a hallgató e füzet olvasását követően képes legyen kialakítani saját elképzelését a személyiségről, és eltűnődjön azon, hogy bennünk rejlő feltevések, elméleti megfontolások hogyan befolyásolják a mindennapi pedagógiai gyakorlatunkat! A személyiség fogalmának meghatározását követően alapvető szinten érintem a legismertebb személyiségelméletek koncepcióit, majd néhány izgalmas és gyakorlatias kérdés következik a személyiséggel kapcsolatban. Kitérek a személyiség megismerésének módszereire és végül a személyiségfejlesztés kérdésére. A szerző célja elérésének reményében sok sikert és jó néhány felismerést kíván Olvasóinak! 

Tartalom

Bevezető gondolatok
A személyiség fogalmának meghatározása
A személyiség értelmezése a különböző pszichológiai irányzatok alapján
Tipológiák
Vonáselméletek
A „szűk tartományú” megközelítések
Dinamikus elméletek, pszichoanalízis
A személyiség szerkezete
Erik Erikson pszichoszociális fejlődéselmélete
Behaviorizmus, tanuláselméletek
Kognitív elméletek
Fenomenológiai nézőpont – humanisztikus elmélet
A személyiséggel kapcsolatban felmerülő kérdések
Az öröklés és/vagy a környezet felelős a személyiség kialakulásáért?
Változik-e a személyiség?
Fejlődik-e a személyiség? – mennyiségi vagy minőségi változások
Fejleszthető-e a személyiség?
Egy újabb izgalmas kérdés: Megismerhető-e a személyiség?
A személyiség megismerésére használható módszerek
Önmegfigyelés és megfigyelés
Kikérdezés (exploráció, anamnézis és esettanulmány)
Kérdőívek
Tesztek
Kísérlet
Pedagógiai helyzetteremtés
A tanulók munkái
A pedagógus mint személyiségfejlesztő
Fejlődési-fejlesztési törvények
Felhasznált irodalom