Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Amit a hallgatónak tudni illik a: tehetségről

Paraméterek

Sorozat Amit a hallgatónak tudni illik…
Szerző Döbör Ágota
Cím Amit a hallgatónak tudni illik a: tehetségről
Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás éve 2007
Terjedelem 44 oldal
Formátum A/5, irkafűzött
ISBN JGYF08
Ár:
541 Ft

A tehetségesekkel minden korban kiemelten foglalkoztak, azonban az, hogy kit tekintettek tehetségesnek, időről-időre változott. A tehetséggondozás kiemelkedő feladata a pedagógiai munkának. Ehhez a munkához kíván segítséget nyújtani ez a jegyzet. 

Leírás

A tehetségesekkel minden korban kiemelten foglalkoztak, azonban az, hogy kit tekintettek tehetségesnek, időről-időre változott. Számos elmélet és modell létezik e meghatározás segítésére, hiszen a tehetségfejlesztés első lépése annak meghatározása, kit tekintünk tehetségesnek. A meghatározás ismeretében már könnyebben azonosíthatjuk azokat a kiemelkedő gyerekeket, fiatalokat, akik megfelelő fejlesztési munkával kibontakoztathatják a bennük rejlő potenciálokat. A tehetséggondozás kiemelkedő feladata a pedagógiai munkának. Ehhez a munkához kíván segítséget nyújtani ez a jegyzet. 

Írta: Döbör Ágota

Lektor: Tóth László

Tartalom

Előszó
A tehetség fogalma
A tehetség korai felfogása
A tudományos megközelítés kezdetei
Tehetségkoncepciók és modellek
A tehetség meghatározása
A tehetségesek azonosítása
A tehetségesek jellemzői
Az azonosítás öt fázisa
Az azonosítás módszerei
A tehetségesek fejlesztése
Tehetségek kisgyermekkorban és az óvodában
Tehetségfejlesztési stratégiák az iskolában
Tanítási módszerek
A tehetségesek tanárai
A tehetségek speciális csoportjai
Hátrányos helyzetűek
Kisebbségi tehetségek
Fogyatékkal és akadályozottsággal élő tehetségek
Alulteljesítő tehetségek
Függelék: A pedagógus feladatai a tehetség felismerésében és gondozásában – a hatályos dokumentumok tükrében
Felhasznált irodalom