Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák

Paraméterek

Szerző Győri Miklós – Billédi Katalin
Cím Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák
Kiadó ELTE BGGYFK
Kiadás éve 2018
Terjedelem 208 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 7155 77 2
Ár:
3.650 Ft
3.467 Ft
Kedvezmény: 5%

A kötet tárgya két fontos tendencia találkozásánál helyezkedik el. Egyik a társadalom digitális társadalommá válása, a másik pedig szembesülésünk a kérdésekkel, amelyeket az emberi képességek változatossága, s különösen a tipikustól eltérő adottságok és képességek vetnek fel. Az oktatás világában is látjuk ezeket a folyamatokat. Egyre több, a tipikustól eltérő képességmintázatú tanuló van a többségi oktatásban, miközben az oktatás egyre inkább használja a digitális technológiákat, s maga is formálódik általuk.

Leírás

A kötet tárgya két fontos tendencia találkozásánál helyezkedik el. Egyik a társadalom digitális társadalommá válása, a másik pedig szembesülésünk a kérdésekkel, amelyeket az emberi képességek változatossága, s különösen a tipikustól eltérő adottságok és képességek vetnek fel. Az oktatás világában is látjuk ezeket a folyamatokat. Egyre több, a tipikustól eltérő képességmintázatú tanuló van a többségi oktatásban, miközben az oktatás egyre inkább használja a digitális technológiákat, s maga is formálódik általuk. Rendkívül fontos, hogy e két folyamat ne kerüljön konfliktusba egymással, eredőjük pozitív legyen. Korszerű kutatásmódszertanok alkalmazásával, racionális vitákat folytatva kell megbízható válaszokat kapnunk a felmerülő kérdésekre, és hatékony gyakorlati módszertanokat kell kialakítanunk. Célunk, hogy bemutassuk, miként segíthetik mobilalkalmazások a sajátos nevelési igényű (elsősorban autizmussal vagy intellektuális képességzavarral élő) tanulók tanulási és adaptációs folyamatait a többségi oktatási környezetben. Célközönségünk a digitális technológiák és a módszertani innováció iránt nyitott pedagógusok, a gyermekük számára hathatós támogatási módszereket kereső szülők, a területtel ismerkedő (leendő) szakemberek és a mobilalkalmazásokkal összefüggő technológiákban jártas olvasók közössége. Minden helyzetben sikerrel alkalmazható recepteket nem tudunk adni. a hangsúlyt azokra a pedagógiai, gyógypedagógiai, pszichológiai módszertani és szemléletmódbéli elemekre helyeztük, amelyek biztosíthatják, hogy a „humán nyereség” a lehető legnagyobb legyen.
 
Szerkesztette: Győri Miklós – Billédi Katalin

Tartalom

Előszó és köszönetnyilvánítások
1. fejezet. Bevezetés: infokommunikációs technológiák a többségi oktatásban
2. fejezet. A sajátos nevelési igény és az együttnevelés kérdései
3. fejezet. Sajátos nevelési igények és infokommunikációs technológiák: alapfogalmak, funkciók, trendek
4. fejezet. Az evidencia és az evidenciaalapú gyakorlat fogalma
5. fejezet. Az autizmus spektrum zavarok evidenciaalapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai
6. fejezet. Az intellektuális képességzavarok (tanulási akadályozottság és értelmi akadályozottság) evidenciaalapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai
7. fejezet. Nagy léptékű applikációfejlesztés: a HANDS mobil támogató eszköz fejlesztése, bevezetése és értékelése
8. fejezet. Kis léptékű, gyors applikációfejlesztés: az AutiCard mobil támogató alkalmazás fejlesztése, bevezetése és értékelése
9. fejezet. Eligazodás az appok közt
10. fejezet. Példatár: alkalmazások autizmus spektrum zavarral élő tanulók támogatására
11. fejezet. Példatár: alkalmazások intellektuális képességzavarral élő tanulók támogatására
12. fejezet. Példatár: alkalmazások bevezetésének tervezését és alkalmazásának monitorozását szolgáló mérőeszközök