Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Autizmus karantén idején

Paraméterek

Cím Autizmus karantén idején
Alcím Szakértők tanácsai a COVID-19 járvány idejére
Kiadó Geobook Kiadó
Kiadás éve 2020
Terjedelem 208 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5015 56 4
Ár:
3.000 Ft
2.850 Ft
Kedvezmény: 5%

30 szerző tanácsai és megoldásai nem csak a COVID-19, de bármely okból bekövetkező karantén, kényszerű otthonlét idejére, autizmussal élő gyereket nevelő szülőknek, érintett pedagógusoknak, szakembereknek.

Leírás

30 szerző tanácsai és megoldásai nem csak a COVID-19, de bármely okból bekövetkező karantén, kényszerű otthonlét idejére, autizmussal élő gyereket nevelő szülőknek, érintett pedagógusoknak, szakembereknek. 3 héttel az amerikai megjelenés után már magyarul is olvasható a leghíresebb szerzők (Temple Grandin, Tony Attwood, Carol Gray, Ellen Notbohm stb.) tollából, hogyan tanuljunk otthon az autizmussal élő gyerekkel, hogyan kezeljük az új helyzeteket a megváltozott körülmények között, hogyan őrizzük meg a családi békét, hogyan éljük túl ezt az egészet… A kötet az USA-ban május legvégén jelent meg, a szerzők április 25-én kaptak felkérést az írásra. Akkorra már elegendő tapasztalat gyűlt össze, ezt teszik közzé ebben a kötetben.

Eredeti megjelenés: Future Horizons (USA)

Írta: Dr. Temple Grandin, dr. Tony Attwood, Carol Gray, Ellen Notbohm és még 30 szakember

Fordította: Bertalan Lilla

Szakmai lektor: dr. Oláh Szabina

Tartalom

BEVEZETÉS

1. RÉSZ

MEGKÜZDÉS

COVID-19 és autizmus

Dr. Tony Attwood

CAROL KLUBJA – JÁRVÁNYTÖRTÉNETEK

Carol Gray

AZ ÚJ NORMÁKHOZ VALÓ HOZZÁSZOKÁS

Jed Baker, PhD

TIPPEK A GYEREKÜNKKEL VALÓ KAPCSOLATTEREMTÉSRE ÉS TÁMOGATÁSÁRA KARANTÉN IDEJÉN

Dr. Roya Ostovar and Dr. Krista DiVittore

DEPRESSZIÓ A KARANTÉN IDEJÉN

Dr. Katherine Saint and Carlos Torres, BS

ESZKÖZÖK A STRESSZ KEZELÉSÉRE

Raun D. Melmed, MD, FAAP

2. RÉSZ

A SPEKTRUM BELÜLRŐL

TEMPLE KARANTÉNBAN

Temple Grandin, PhD

HOGYAN ÉLEM TÚL A KARANTÉNT

Sean Barron

HOGYAN ŐRIZZÜK MEG JÓZANSÁGUNKAT COVID-19 IDEJÉN

Anita Lesko

MINDENKI! TŰNÉS A SZOBÁTOKBA

Bella, Evelyn, and Bobbi Sheahan

3. RÉSZ

OTTHONI OKTATÁS ÉS FEGYELMEZÉS

A SPEKTRUMZAVARRAL ÉLŐ TANULÓ OTTHONI OKTATÁSA: INDULJUNK EL A KÁLYHÁTÓL

Wendela Whitcomb Marsh, MA, BCBA, RSD

MOST TE VAGY A TANÁR

Dr. Diana Friedlander

OTTHONI OKTATÁS ÉS HÁZIFELADAT: HOGYAN OLDJUK MEG PROBLÉMÁS VISELKEDÉS NÉLKÜL?

Sheila Wagner, MEd

STRUKTÚRA KIALAKÍTÁSA A MEGFELELŐBB VISELKEDÉS CÉLJÁBÓL

Jim Ball, EdD, BCBA-D

VISELKEDÉS ÉS VÁLTÁS

Dr. Cara Koscinski

4. RÉSZ

TEVÉKENYSÉGEK ÉS FOGLALKOZÁSTERÁPIA

BELSŐ ÖSSZEHANGOLÁST SERKENTŐ TEVÉKENYSÉGEK, AMELYEK SEGÍTHETNEK A GYEREKNEK ELVISELNI A BEZÁRTSÁGOT

Carol Stock Kranowitz, MA

A LÁTÁS ÖSSZEHANGOLTSÁGÁNAK MEGŐRZÉSE

Joye Newman, MA

AZ OTTHON ÉS AZ ISKOLA HÁROM ALAPSZABÁLYA: KÖRNYEZET, KAPCSOLÓDÁS, OKTATÁS

Beth Aune, OT/L

AZ ÉRZÉKSZERVI KÖRNYEZET ÁTALAKÍTÁSA

Nancy Kashman and Janet Mora

VÉGREHAJTÓ FUNKCIÓK ÉS SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS KARANTÉN ALATT: EGY ÉRZÉKELÉSI PERSPEKTÍVA

Paula Aquilla

SHER-TEVÉKENYSÉGEK

Barbara Sher

5. RÉSZ

GYAKORLATI ANYAGOK

AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYEREKET NEVELŐ SZÜLŐKNEK ÉS ÉRDEKVÉDŐKNEK: 13 DOLOG, AMIT TEHETÜNK, HA A VEZETŐINK CSERBENHAGYNAK

Ellen Notbohm

PÉNZÜGYI TERVEZÉS KRÍZISHELYZETBEN: AUTIZMUS KARANTÉNBAN

Stephen Sicoli

MEGOLDÁSOK AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYEREKET NEVELŐ SZÜLŐKNEK KARANTÉN IDEJÉRE

Karen Simmons and Ronald Caissie

6. RÉSZ

TÚLÉLÉS ÉS NÖVEKEDÉS

SÜTEMÉNYEK, KATASZTRÓFÁK ÉS KOCSIKÁZÁSOK

Elizabeth King Gerlach

A CSALÁD ELLENÁLLÓKÉPESSÉGÉNEK KIÉPÍTÉSE

Hartley Steiner

HOGYAN ÉREZZÜNK HÁLÁT AZ AUTIZMUSÉRT

Karen Simmons

HOGYAN HOZZUK KI A LEGTÖBBET EGY HELYZETBŐL

Julie Clark

PALMERÉKNEK TETSZIK AZ ÚJ RENDSZER

Melissa Palmer, MD