Moduláris tankönyvek
A leendő egészségügyi dolgozók képzése során eddig kevés szó esett az életvégi kérdésekről, pedig a kórházak vagy a betegek otthonai nem mindig a gyógyulás színterei; csaknem minden egészségügyi szakember találkozik munkája során a halál közelébe került emberekkel.
A vérképző- és immunrendszer betegségeinek tünetei, s az általuk megszabott (ápolási) teendők gyakrabban valamely működéskiesésből, ritkábban a fokozott szám, mennyiség, működés következményeiből állnak...
Ez a modulfüzet az egészségügyi szakdolgozók számára készült, akiknek munkája során elengedhetetlen az aszepszis-antiszepszis, munkavédelem szabályainak ismerete és betartása mind a saját, mind a mások védelme érdekében. (Továbbképzési füzetek 108-109.)
Ez a modulfüzet a leendő egészségügyi szakdolgozók számára készült, betegmegfigyelés / monitorozás témakörben.
E tankönyv megírása során végig azt a szempontot tartottam szem előtt, hogy a tantárgy ismeretanyagának elsajátításához szükséges fizikai ismereteket feltétlenül át kell ismételni, mert arra nem számíthatunk, hogy a középiskolai fizika tananyagára minden hallgató emlékszik...
Az OFA kórházi közmunkaprogram keretén belül az egészségügyi szakképzés egyik alapmoduljának jegyzete az egészségügyi szakdolgozók számára készült. A modulfüzet illeszkedik a moduláris, kompetencia alapú szakképzés főbb fejezeteihez.
Az egészség fontos érték. Hazánkban különböző kutatások szerint társadalmunk minden csoportjában az emberek nagy többsége az első helyre teszi a prioritási listákban... (Továbbképzési füzetek 99.)
Ez a modultüzet elsősorban a leendő egészségügyi szakemberek számára készült. Illeszkedik a moduláris, kompetencia alapú szakképzés főbb fejezeteihez.
A kiadvány célja az, hogy olvasója minél többet megtudjon a gondozási feladatokról, valamint az egészségmegőrzés lehetőségeiről. A tananyag négy részre osztható: szülészet, gondozási feladatok, fejlődéslélektan és egészségfejlesztés fejezetekre.
A Gondozás A–B című modulfüzet megírásának célja az volt, hogy olvasója minél többet megtanuljon az egészséges és a fogyatékos ember gondozásáról.
A biztonságos munkavégzés érdekében elengedhetetlen a higiéné és munkavédelem alapjainak ismerete. Jelen tananyagot az új oktatási dokumentumokat felhasználva állítottuk össze, törekedve arra, hogy nagymértékben lefedje a 23 70-06 Higiéné, munkavédelem modul tananyagtartalmát.
A biztonságos munkavégzés érdekében elengedhetetlen a higiéné és munkavédelem alapjainak ismerete. Jelen tananyagot az új oktatási dokumentumokat felhasználva állítottuk össze, törekedve arra, hogy nagymértékben lefedje a 23 70-06 Higiéné, munkavédelem modul tananyagtartalmát.
A képzés egyik célja, hogy a szakmai alapismeretek bővítésével a hallgatók mélyebb tudással rendelkezzenek. A másik cél, hogy olyan ismereteket szerezzenek, melyek a mai modern vizsgálati módszereknek is megfelelnek. Ma már egy szövettani vizsgálat nem csak abból áll, hogy egyes szöveteket megfestünk és bizonyos alkotóelemeket kimutatunk, hanem részletes hisztokémiai vizsgálatokat is végzünk.
A tananyag célja az egészségügyi szakdolgozói szakképesítésekben kötelező „Interakció az egészségügyi ellátásban” című alapmodulhoz egy segédanyag nyújtása a teljesség igénye nélkül.
Ez a modultankönyv az egészségügyi szakképzésben úttörő munka. Három – kommunikációval foglalkozó – területet dolgoz fel: a kommunikációval kapcsolatos ismereteket és készségeket, az informatikát és az orvosi latint.
A füzet bemutatja a kommunikáció fogalmát, csatornáit, a közlési aktus sajátosságait, a kommunikációba ágyazott érintkezési formákat (pl. önismeret és társmegismerés). Az empátia és konfliktuskezelés kérdését is bővebben kifejti, mert szervesen kapcsolódhat az ápolónői pályához, és kommunikációba ágyazottan jelenik meg.
Az ápolási asszisztensek képzését segítő kiadvány a kommunikáció alapjaival foglalkozik, bemutatja a témához kapcsolódó lényeges elemeket.
Ez a modulfüzet a leendő ápolási asszisztensek számára készült betegmegfigyelés, tünetfelismerés témakörben. Illeszkedik a moduláris, kompetencia alapú szakképzés főbb fejezeteihez.
Tankönyvünk az általános ismereteket követően a mikroorganizmusokat nem rendszertani beosztásuk alapján és sorrendiségében tárgyalja, hanem a betegségek klinikumából kiindulva, klinikai tünettani csoportosításban sorolja fel a lehetséges kórokozókat, azaz kliniko-mikrobiológiai szemlélet formálására törekszik.