Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az analógiás gondolkodás fejlesztése

Paraméterek

Sorozat Tanítás és tanulás
Szerző Nagy Lászlóné
Cím Az analógiás gondolkodás fejlesztése
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2006
Terjedelem 264 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 963 16 4010 6
Ár:
990 Ft
891 Ft
Kedvezmény: 10%

A gondolkodás fejlesztése a megismerés, az értelmes tanulás és az elsajátított ismeretek hasznosíthatóságának fontos kritériuma. Bár a tantervi követelményekben régóta szerepelnek a gondolkodás fejlesztésére utaló elvárások a tantárgyak tanításában, az iskolák napi tanítási gyakorlata terén mégis kevés változás történt. E kötet a gondolkodás magasabb szervezettségű formáinak alapját képező analógiás gondolkodás fejlesztésére fókuszál. 

Leírás

A gondolkodás fejlesztése a megismerés, az értelmes tanulás és az elsajátított ismeretek hasznosíthatóságának fontos kritériuma. Bár a tantervi követelményekben régóta szerepelnek a gondolkodás fejlesztésére utaló elvárások a tantárgyak tanításában, az iskolák napi tanítási gyakorlata terén mégis kevés változás történt. A modernizációs törekvések megvalósulását segíthetik azok a programok, amelyek – a tanulók tantárgyi tartalmon végzett tevékenységeire építve – a megtanítandó tartalmat a fejlesztendő képességekkel egységben kezelik. E kötet a gondolkodás magasabb szervezettségű formáinak alapját képező analógiás gondolkodás fejlesztésére fókuszál. Az analógiák és az analógiás gondolkodás kognitív pszichológiai és pedagógiai szempontú leírása után egy olyan fejlesztő programot mutat be, amely e gondolkodás összetevőinek biológia tantárgyi tartalmon keresztül történő fejlesztését, a biológiai fogalmak megértésen alapuló elsajátítását tűzte ki célul. A fejlesztő program hatékonyságának vizsgálata igazolta, hogy a 13-14 éves tanulók analógiás gondolkodása és biológiatudása normál osztálytermi környezetben fejleszthető, bár a beavatkozással előidézhető fejlődés mértékét több tényező (pl. a tanulók neme, előzetes tudása) is befolyásolja.

Írta: Nagy Lászlóné

Sorozatszerkesztő: Csapó Benő