Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az ideális és hatékony idegen nyelvi kommunikátor

Paraméterek

Sorozat Nyelvészeti füzetek
Szerző Németh Anikó
Cím Az ideális és hatékony idegen nyelvi kommunikátor
Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás éve 2009
Terjedelem 68 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 9927 07 0
Ár:
1.895 Ft

A könyv célja megvizsgálni, hogyan kezeli a nyelvoktatás a nem feltétlenül vizsgákon igazolt tudás iránti igényt, az információdömpingben a mit tudjunk és hogyan tanítsuk, tanuljuk kérdéseket, valamint a komoly kihívást jelentő együttműködési, kommunikációs képességek és a kollektív kompetenciák fejleszthetőségét idegen nyelven.

Leírás

A könyv céljai: szeretné szembesíteni a nyelvtanárokat és a nyelvet tanulókat a gyakorlatuk stratégiáival, stílusaival és módszereivel, hogy ki tudják választani az adott probléma megoldását segítő módszereket és technikákat, és tudjanak a rutinjukon változtatni. Megvizsgálni, hogyan kezeli a nyelvoktatás a nem feltétlenül vizsgákon igazolt tudás iránti igényt, az információdömpingben a mit tudjunk és hogyan tanítsuk, tanuljuk kérdéseket, valamint a komoly kihívást jelentő együttműködési, kommunikációs képességek és a kollektív kompetenciák fejleszthetőségét idegen nyelven.
 

Tartalom

AZ IDEÁLIS IDEGEN NYELVI KOMMUNIKÁTOR?
A KOMMUNIKÁCIÓ JELENE
Kommunikáció, nyelv és kultúra
Kommunikálni? Tanítani? Tanulni? Anyanyelven és idegen nyelven?
Kommunikáció idegen nyelven
Kommunikáció: idegen nyelven közvetített kultúrákban
Gyakorlat
Gyakorlat
A kommunikációt befolyásoló nem nyelvi tényezők
Gyakorlat
Tanítás, környezet és kommunikáció
A HATÉKONYSÁG
Hatékony kommunikáció
A nyelvtanítás/tanulás hatékonysága. Mit, meddig és hogyan?
Általában a hatékonyságról
Tanár és diák kapcsolata
Akkor ki is a hatékony tanár, általában mit jelent a tanári hatékonyság?
Hogyan kommunikál a hatékony nyelvtanár?
MEGFOGHATATLAN TÉNYEZŐK
A tanulást befolyásoló megfoghatatlan tényezők. Intelligens? Intelligencia?
Stílusok: Miért fontos a tanítás és a tanulás stílusa?
STRATÉGIÁK
Szerepek, szerepeink
A motiváció dilemmája: szükségletek, motívum és magatartás
ÖNÉRTÉKELÉS
Információs technika és a hatékony nyelvtanárság, nyelvtanulás
KÖVETKEZTETÉSEK HELYETT
Irodalom