Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az interaktív tábla

Paraméterek

Szerző Bedő Andrea – Schlotter Judit
Cím Az interaktív tábla
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 158 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 16 6135 0
Eredeti ár:
990 Ft
891 Ft
Online kedvezmény: 10%

A könyv módszertani leírások mellett az elmélettel és a kompetenciákkal is összefüggésbe hozza az interaktív táblát, segítve a pedagógusoknak ezt az eszközt is beilleszteni saját meglévő eszköztárukba. A könyv gyakorlatiasságát, használhatóságát segítik a CD mellékleten található mintapéldák is.

Leírás

Ez a könyv pedagógusoknak szól pedagógusoktól, akik már számtalan pedagógust képeztek az interaktív tábla használatára. Törekedtünk a tantárgyfüggetlenségre, de hoztunk példákat az egyes műveltségi területekre is. A tanfolyamok tapasztalatai alapján szerettük volna megválaszolni a felmerülő kérdéseket, eloszlatni a pedagógusok kételyeit, megadni az általuk igényelt segítséget. Nem mindenki juthat el tanfolyamokra. Célunk volt, hogy számukra is adjunk valamilyen kapaszkodót, mellyel az interaktív táblás óráikat el tudják kezdeni.
A könyv módszertani leírásoktól kezdve, tanfolyami hallgatók, pedagógusok, diákok véleményein át, az elmélettel, kompetenciákkal is összefüggésbe hozza az interaktív táblát, segítve a pedagógusoknak ezt az eszközt is beilleszteni saját meglévő eszköztárukba. A könyv gyakorlatiasságát, használhatóságát segítik a CD mellékleten található mintapéldák is.
”A valódi felfedezés nem abban áll, hogy új területeket találunk, hanem hogy új szemmel nézzük az ismert világot.” – mondta Marcel Proust. Az interaktív tábla hatékony eszköz lehet a felfedezésre kész pedagógusok kezében, melyet az oktatási folyamatban megfelelő és változatos módon használva segíthetik a tanítás-tanulás folyamatát.
 
MK-6135-0
Írta: Bedő Andrea – Schlotter Judit

Tartalom

Bevezetés
Tanulni, tanítani – másképp?
Inspiráció
Kommunikáció a tanteremben
Interaktivitás
Visszacsatolás
Motiváció
Hatékonyság
Dinamizmus
Frontális együttműködés
Nemzetközi tapasztalatok
Varázslat vagy valóság?
Mi az interaktív tábla?
Egy tábla és ami „mögötte” van
Egy tábla és ami „előtte” van
Milyen interaktív táblák léteznek?
Milyen interaktív táblát vásároljunk?
Szavazzunk vagy ne szavazzunk? Ez itt a kérdés!
Háttértámogatás
Hagyományos vagy (és) interaktív?
A tábla használata
Hagyományosan
Prezentációs eszközként – kizárt, hogy kizárólagosan
Interaktívan
Eszközhasználat – avagy mi az interaktív tábla haszna?
Akik forgalmazzák
Mire jó?
Hogyan válasszunk? Avagy: Mire jó egy tanfolyam?
A helyi önkormányzat
Táblahasználók
Tippek, trükkök – a „tantárgyaktól függetlenül”
Pedagógiai eszköztár interaktív tábla használatához
Mi kell egy jó interaktív táblás anyag elkészítéséhez?
Órakezdés – ráhangolódás interaktívan
A differenciálás – csökkenti vagy növeli a különbségeket?
Csoportmunka
Feladattípusok
Házi feladat – a kiosztástól az ellenőrzésig
„Játszani is engedd!" - Játék vagy tanulás?
A problémamegoldó gondolkodás
A kompetenciák és az interaktív tábla
Anyanyelvi kommunikáció
Idegen nyelvi kommunikáció
Matematikai kompetencia
Természettudományos kompetencia
Digitális kompetencia
A hatékony, önálló tanulás
Szociális kompetenciák
Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia
Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség
A kiemelt fejlesztési feladatok
Énkép, önismeret
Hon- és népismeret
Európai azonosságtudat – egyetemes kultúra
Aktív állampolgárságra, demokráciára nevelés
Gazdasági nevelés
Környezettudatosságra nevelés
A tanulás tanítása
Testi és lelki egészség
Felkészülés a felnőtt lét szerepeire
Műveltségi területek és tantárgyak
Magyar nyelv és irodalom
Élő idegen nyelv
Matematika
Ember és társadalom
Ember a természetben
Földünk – környezetünk
Művészetek
Informatika
Életvitel és gyakorlati ismeretek
Testnevelés és sport
Kisszótár - az interaktív tábla szemszögéből
Felhasznált és ajánlott irodalom