Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az írásmozgás-koordináció fejlesztése 4-8 éves életkorban

Paraméterek

Sorozat DIFER
Szerző Miskolcziné Radics Katalin
Cím Az írásmozgás-koordináció fejlesztése 4-8 éves életkorban
Alcím Módszertani segédanyag óvodapedagógusoknak és tanítóknak
Kiadó Mozaik Kiadó
Kiadás éve 2017
Terjedelem 63 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 697 490 9
Ár:
1.960 Ft

A módszertani segédanyag célja, hogy hozzájáruljon az írásmozgás-koordináció 3-4 tanéves preventív fejlesztésének eredményességéhez. Ennek érdekében az első fejezet az írásmozgás-koordináció fejlesztésének elméleti és stratégiai kérdéseit ismerteti.

Leírás

A módszertani segédanyag célja, hogy hozzájáruljon az írásmozgás-koordináció 3-4 tanéves preventív fejlesztésének eredményességéhez. Ennek érdekében az első fejezet az írásmozgás-koordináció fejlesztésének elméleti és stratégiai kérdéseit ismerteti. A többi fejezet a kéz és az ujjak finommozgását igénylő sokféle játékszert, eszközt és használatuk módjait, valamint az írás-előkészítés eszközeit és módszereit mutatja be. E kiadvány óvodapedagógusok, tanítók, szülők számára könnyűszerrel alkalmazható játékgyűjtemény a címben jelölt készség fejlesztéséhez. A téma feldolgozásához Vekerdi Zsuzsanna újszerű megjegyzéseit – személyes engedélyével – felhasználtuk.
 
Írta: Miskolcziné Radics Katalin
Lektor: Dr. W. Mikó Magdolna
Sorozatszerkesztő: Nagy József
DIFER-sorozat

Tartalom

BEVEZETŐ
A problémák külső okai
A problémák belső okai
A preventív fejlesztés lehetőségei és feladatai
AZ ÍRÁSMOZGÁS-KOORDINÁCIÓ ELMÉLETI KÉRDÉSEI
A kézírás funkciói
Az iskolai tanulás eszköze
A cselekvő tanulás eszköze
A külső munkamemória eszköze
A hatásdúsítás eszköze
Az eredményes írástanulás előfeltételei
Az írásmozgás-koordináció elsajátítása: belső és külső feltételek
Érés: mielinizáció, az ujjizmok és az észlelés fejlődése
Ujjmozgás-koordináció
Írásmozgás-koordináció
Az írásmozgás-koordináció fejlesztésének stratégiai kérdései
Motiváció
Kritériumorientált fejlesztés
Az egyéni különbségek kezelése
FEJLŐDÉST SEGÍTŐ JÁTÉKOK ÉS GYAKORLATOK
Az ujjmozgás-koordináció fejlődését segítő játékok
Ujjmozgás és tapintás
Gyakorlati jellegű készségek
Fűzés, fonás, szövés
Gyurmázás
Építő, konstruáló játékok
Az írásmozgás-koordináció fejlődését segítő játékok
Firkálás
Színezés
Rajzolás
Ráírás
Másolás
Betűelem-másoló gyakorlatok
SZAKIRODALOM
AJÁNLOTT MÓDSZERTANI KIADVÁNYOK