Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az iskola időarcai

Paraméterek

Sorozat Compendarium
Szerző Meleg Csilla
Cím Az iskola időarcai
Kiadó Dialóg Campus Kiadó
Kiadás éve 2006
Terjedelem 239 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 963 7296 35 2
Ár:
4.480 Ft
4.256 Ft
Kedvezmény: 5%

Az iskolai szervezet, a benne folyó történések és az időszociológiai megközelítés összekapcsolása teljesen újszerű, s mint ilyen nemcsak az iskolaszociológia, de más szociológiai-pedagógiai szakmák számára is számos újdonsággal és tanulsággal szolgál.

Leírás

„A koncepcionálisan és szerkezetileg is kivételesen igényes munkának már a címe is sokat ígér. Az iskoláról mint pedagógiai vagy társadalmi intézményről (…) a szakirodalomban sok szó esik, azonban az iskolai szervezet, a benne folyó történések és az időszociológiai megközelítés összekapcsolása teljesen újszerű, s mint ilyen nemcsak az iskolaszociológia, de más szociológiai-pedagógiai szakmák számára is számos újdonsággal és tanulsággal szolgál. (…) A könyvet, melyben az iskola és a társadalmi környezet kapcsolata újraértelmeződik, több, gyakran használt fogalom tartalma kibővül, s melyben a pedagógia, az intézményszociológia és a nevelésszociológia ismert problémái teljesen új megvilágításba kerülnek, minden bizonnyal számos felsőoktatási intézmény hallgatói forgatják majd kötelező vagy ajánlott olvasmányként.”
(Részlet a lektori véleményből)  
 
Lektor: Boreczky Ágnes

Tartalom

Bevezetés
Értelmezési keret
A társadalomtudományok gondolkodásmódjának paradigmaváltása és az időtényező
Az iskola mint szervezet az idő értelmezési keretében
Az idő és az iskola
Az idő dimenzionálásának megjelenési formái: kapcsolódások az iskola világához
Az iskola időszerkezete
Az iskolai egészségnevelés koncepcionális keretei
Az egészségfogalom tartalma
Az egészség az értékrendszerek hálózatában
Az iskolai egészségnevelés és újrafogalmazásának szükségessége
Az iskolai egészségnevelés koncepcionális újragondolása
Szervezetfejlesztés: elmélet és módszer
Egy lehetséges modell: iskolai szervezetfejlesztés
Az Egész-ség program tartópillérei
Az Egész-ség program modellértékűsége
Esettanulmány: a lelki egészségvédelem pedagógiai programja
A fejlesztési folyamat módszerei
Az iskola szervezeti jellemzői
Tanórák és szakkörök
A tantestület
A tanulók
A szülők
Az Egész-ség program hét tanéve
A szervezet- és iskolafejlesztés folyamata
Iskolai szervezetfejlesztés: az idődimenziók szinkronizálása
Lineáris idő: az időhorizont kitágulása
Ciklikus idő: az időszámítások összerendeződése
Társas világ: az időrelációk rugalmas alkalmazása
Összegzésként
Szervezeti interpretációs keret és magatartásformáló pedagógiai folyamatok
Mellékletek
Irodalomjegyzék