Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az iskolapszichológia néhány alapkérdése

Paraméterek

Sorozat Iskolapszichológia
Szerző Porkolábné dr. Balogh Katalin – Szitó Imre
Cím Az iskolapszichológia néhány alapkérdése
Kiadó ELTE Eötvös Kiadó
Kiadás éve 2003
Terjedelem 34 oldal
Formátum A/5, irkafűzött
ISBN IP1
Eredeti ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Online kedvezmény: 10%

Az iskola pszichológiai kultúrájának növelése az oktatásügy fontos, és felismert feladata. A nevelési intézményektől azt várja el a társadalom, hogy a művelődési hátrányok kompenzálásának szem előtt tartásával oldják meg a kultúra átadását... (Iskolapszichológia 1.)

Leírás

Az iskola pszichológiai kultúrájának növelése az oktatásügy fontos, és felismert feladata. A nevelési intézményektől azt várja el a társadalom, hogy a művelődési hátrányok kompenzálásának szem előtt tartásával oldják meg a kultúra átadását, de legalábbis csökkentsék az e hátrányokból származó művelődési egyenetlenségeket. Fontosnak látszik továbbá az az igény, hogy az oktatási intézményekben megforduló minden tanuló jobb minőségű ismeretet kapjon egyéni tanulási stílusának, és fejlődési ütemének figyelembe vételével. A hatékonyság növelésének egyik lehetséges módja, hogy a nevelési intézmények fokozottan törekszenek a tanulókkal kapcsolatos egyéni bánásmód kialakítására. A differenciált bánásmód csak a gyerek személyiségének alaposabb ismeretében kaphat nagyobb teret. Ez azt jelenti, hogy a pedagógus jobban meg tudja ragadni azokat a külső és belső tényezőket, amelyek a gyerek viselkedését és teljesítményének színvonalát meghatározzák. Ennek a gondolkodásmódnak a kialakulását és a hatékonyabb bánásmód megvalósulását jelentősen elősegítheti a pedagógiai területen alkalmazott pszichológiai ismeretek és készségek bővítése. 

 

ELTE Eötvös Kiadó, 2003.

Iskolapszichológia-sorozat

Írta: Porkolábné dr. Balogh Katalin - Szitó Imre

Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin

Tartalom

Miért időszerű, hogy beszéljünk az iskolapszichológiáról?
A korszerű iskolapszichológia nézőpontja
Útmutató az iskolapszichológus tevékenységéről
Az iskolapszichológusi munkakör leírása a kísérlet időtartamára
Társszakmák: kapcsolódás és elhatárolódás
Tanári készségek
Az iskolapszichológus munkavégzéséhez szükséges attitűdök és készségek