Az online zaklatás mint az iskolai agresszió egyik fajtája
Paraméterek
Szerző | Domonkos Katalin |
Cím | Az online zaklatás mint az iskolai agresszió egyik fajtája |
Alcím | Doktori disszertáció |
Kiadó | ELTE Eötvös Kiadó |
Kiadás éve | 2018 |
Terjedelem | 174 oldal |
Formátum | B/5, keménytáblás |
ISBN | 978 615 809 091 9 |
Domonkos Katalin doktori disszertációjában az iskolai zaklatás online változatát vizsgálja azzal a céllal, hogy a köznapi tapasztalatoknál mélyebben megismerve a jelenséget, pedagógusként segítséget tudjon ajánlani a zaklatás elkerüléséhez, adott esetben feldolgozásához. Könyve egyfelől továbbépíthető kutatási eredményeket, másfelől a megelőzésre vonatkozó praktikus tanácsokat tartalmaz. Ezért ajánljuk olvasásra kutatóknak, szülőknek és tanítóknak, tanároknak egyaránt. |
|
|
Leírás
Domonkos Katalin az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán szerzett tanítói diplomát, majd pedagógusként halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek között dolgozott. Közben felvételt nyert az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar neveléstudományi mester szakára, ahol a kora gyermekkor pedagógiája szakirányon végzett. Gyakorlati munkáját – átmenetileg – az ösztöndíjas doktori tanulmányok szakították meg, disszertációját az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskolájában 2017-ben sikeresen védte meg. Kutatási területei: mindenekelőtt a digitális állampolgárság, a kortárs agresszió, az online zaklatás és a digitális szocializáció. Jelenleg tanítóként s az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetében óraadóként dolgozik. Ahhoz a fiatal kutatói generációhoz tartozik, amelynek tagjai szerencsésen ötvözik munkájukban a gyakorlati pedagógiai tapasztalatok nyújtotta életismeretet és a megalapozott, szakirodalomra, valamint a kutatásokra épülő elméleti tudást. Doktori disszertációjában az iskolai zaklatás online változatát vizsgálja azzal a céllal, hogy a köznapi tapasztalatoknál mélyebben megismerve a jelenséget, pedagógusként segítséget tudjon ajánlani a zaklatás elkerüléséhez, adott esetben feldolgozásához. Könyve egyfelől továbbépíthető kutatási eredményeket, másfelől a megelőzésre vonatkozó praktikus tanácsokat tartalmaz. Ezért ajánljuk olvasásra kutatóknak, szülőknek és tanítóknak, tanároknak egyaránt.
A Takács Etel Pedagógiai Alapítvány kuratóriuma 2015-ben kiadványsorozatot indított azzal a céllal, hogy értékes doktori disszertációkat és szakdolgozatokat hozzáférhetővé tegyen a szélesebb szakmai közösség, illetve az érdeklődő olvasók számára. A megjelentetésre ajánlott értekezések – tisztelegve az alapítvány névadója előtt, akit munkássága két szakterülethez kötött – a nevelés-, illetve a nyelvtudomány területéhez kapcsolódnak. Publikált változatuk (esetleges vitatható részleteikkel, tévedéseikkel együtt) lényegében megegyezik a tudományos fokozathoz vagy egyetemi diplomához vezető értékelési folyamatban szereplő dolgozattal. Minőségüket a doktori iskolák, a képzőhelyek szakemberei fémjelzik. A TEPA reméli, hogy kezdeményezésével hozzájárul a szakmai diskurzusok élénkítéséhez, új kutatógenerációk megismertetéséhez.