Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az őrület perspektívái

Paraméterek

Szerző Pintér Judit Nóra
Cím Az őrület perspektívái
Alcím Írások pszichológia és film határvidékén
Kiadó JATEPress
Kiadás éve 2016
Terjedelem 144 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 315 269 0
Eredeti ár:
1.890 Ft
1.795 Ft
Online kedvezmény: 5%

A kötet írásai olyan határhelyzetet vizsgálnak, mint a trauma, a beteglét vagy az őrület tapasztalata. Annak járunk utána, hogyan ábrázolják a filmesek a lélektan „szürke zónáiban” bolyongó szereplőiket. Hogyan lehet megmutatni az őrület, az énvesztés vagy a koncentrációs tábor „valóságát”?

Leírás

A kötet írásai olyan határhelyzetet vizsgálnak, mint a trauma, a beteglét vagy az őrület tapasztalata. Annak járunk utána, hogyan ábrázolják a filmesek a lélektan „szürke zónáiban” bolyongó szereplőiket. Hogyan lehet megmutatni az őrület, az énvesztés vagy a koncentrációs tábor „valóságát”? Hogyan lehet nézőként azonosulni az iskolai ámokfutó, az önsebző, halálos beteg vagy klón hősök szélsőséges tapasztalataival? Az elemzések jól érhető nyelven, pszichológiai és fenomenológiai kontextusban közelítenek a vizsgált filmekhez.
 

Tartalom

Előszó
Traumák a filmvásznon
A szenvedés képei (Eutanázia-, AIDS-, rák- és önsebző filmek)
Saul emlékezete (Nemes Jeles László: Saul fia)
Harc a vakság tereiben (Tóth Péter Pál: Fehér kard)
Az öregség poklai (Haneke: Szerelem)
A húszas években a világ (Lena Dunham: Csajok)
Terápiás terek (Enyedi Ildikó – Gigor Attila: Terápia-sorozat)
Az őrület perspektívái
Az őrület perspektívái
Idegenként a neurotipikusok világában
Belső pokol (Lars von Trier: Antikrisztus)
A magányos bolygó (Lars von Trier: Melankólia)
Iskolai ámokfutók a filmen
Lélektan allegorikus világokban
Tarkovszkij nosztalgikus traumája (Solaris)
Test és tükör: Cronenberg test-képei
Izlandi sorsvesztők (Az apa neve avagy a genetika)
Oidipusz és az időutazás paradoxona (Nacho Vigalondo: Időbűnök)
Ki az az én? (Duncan Jones: Hold)