Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az óvónő és az óvodai játék

Paraméterek

Szerző B. Méhes Vera
Cím Az óvónő és az óvodai játék
Alcím Javított, átdolgozott kiadás
Kiadó Móra Ferenc Könyvkiadó
Kiadás éve 2018
Terjedelem 240 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 415 925 4
Ár:
2.499 Ft
2.124 Ft
Kedvezmény: 15%

B. Méhes Vera könyve megismertet a gyermeki játék általános jellemzőivel, tárgyi és személyi feltételeivel. Taglalja a játékfajták sajátosságait, s az óvónők kapcsolódó tennivalóit. Kitér az óvónő–szülő kapcsolatra, a „közös gyereknevelés” összehangolásának tennivalóira. Teszi mindezt úgy, hogy elméleti megállapításait számos gyakorlatból vett példával illusztrálja és támasztja alá.

Leírás

B. Méhes Vera könyve megismertet a gyermeki játék általános jellemzőivel, tárgyi és személyi feltételeivel. Taglalja a játékfajták sajátosságait, s az óvónők kapcsolódó tennivalóit. Kitér az óvónő–szülő kapcsolatra, a „közös gyereknevelés” összehangolásának tennivalóira. Teszi mindezt úgy, hogy elméleti megállapításait számos gyakorlatból vett példával illusztrálja és támasztja alá. Az óvónő és az óvodai játék rendszerezett, átfogó ismereteket nyújt az óvodáskorú gyermekek játéktevékenységéről. Az elméleti ismeretek mindig konkrét példákon keresztül jelennek meg – nincsenek ex cathedra kijelentések, vannak viszont a gyakorlat által igazolt összetartozó és ellentmondás mentes tanácsok. A kötet konkrét eseteken át elemzett ismereteket nyújt az óvónőknek ahhoz, hogy értsék a játék mibenlétét, funkcióit  azért, hogy a játékot a gyerekek harmonikus személyiségfejlődésének szolgálatába tudják állítani.

B. Méhes Vera a Montessori-pedagógia elkötelezett híve volt. Könyvének máig ható érvényességét épp e pedagógia legfőbb sajátossága, a gyerekek egyedi jellegzetességeit kiindulópontnak tekintő, differenciált szemlélete adja. Épp ezért fontos, hogy összefoglaló műve jelen legyen az óvónőképző intézményekben, és kézbe vehessék gyakorló pedagógusok, valamint érdeklődő szülők is.

Tartalom

Előszó az új kiadáshoz
Előszó a második kiadáshoz
A játék személyi feltételei
Óvónőknek az óvónőről
Óvodásaink megismerése
A játék általános jellemzői
A játék objektív feltételei
A játékidő
A megfelelő hely a játékhoz
A játékszerek és a játékeszközök
A játékfajták
A gyakorlójáték
A konstrukciós játék
A barkácsolás
A szerepjáték
A szerepjáték sajátossága és elnevezései
A szerepjáték motivációi, pedagógiai funkciója
A szerepjáték kialakulása és fejlődési szakaszai
Az óvónő sajátos feladatai különböző témájú szerepjátékokban
A családjáték
Az orvosos játék és az óvónő
A közlekedési szerepjáték
Az óvoda a szerepjáték élményforrása
A televízió hatása az óvodások játékára
Számjegy és betű a szerepjátékban
A feltétlen beavatkozás szükségességéről
A szerepjáték tervezése és kezdeményezése
A didaktikai játék
A szabályjáték
Játék a szabadban
Problémák játékidőben – játékon kívül
A „zavaró” gyerek
Az „árulkodásról”
Játék a zsebben
Néhány elvi meggondolás és gyakorlati tanács
A szocializáció és a játék
A munkára nevelés és a játék
Hogyan segíthetjük az otthoni játékot?
A gyerek megismerése játék közben
A játék az óvónő nevelési tervében
Hivatkozások
Irodalom