Beszéd és anyanyelv 2. osztály
Paraméterek
Sorozat | Szavakon innen, szavakon túl |
Szerző | Cs. Nagy Lajos – N. Császi Ildikó – Jegesi Krisztina |
Cím | Beszéd és anyanyelv 2. osztály |
Alcím | Nyelvtan-helyesírás 2. osztályosoknak |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2011 |
Terjedelem | 108 oldal |
Formátum | A/4, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 16 4360 2 |
Eredeti ár:
990 Ft
A Beszéd és anyanyelv – Nyelvtan-helyesírás 2. a funkcionális nyelvtan elemeire épülő, kompetencia alapú kommunikációs tankönyv. |
|
|
Leírás
A Beszéd és anyanyelv – Nyelvtan-helyesírás 2. osztályosoknak tankönyv az 1. osztályos Ábécés olvasókönyv nyelvtani-helyesírási jellegű és kommunikációs vetületének, mint a betű-hang kapcsolat, a szóelemekre bontás, a beszédkészség-fejlesztés, a szóbeli szövegalkotás stb. szerves folytatása. A könyv vertikálisan és horizontálisan is illeszkedik kiadónk új fejlesztésű, kompetencia alapú oktatási programjába és taneszközrendszerébe.
A Beszéd és anyanyelv – Nyelvtan-helyesírás 2. a funkcionális nyelvtan elemeire épülő, kompetencia alapú kommunikációs tankönyv. A funkcionális felfogás eredményeképpen a gyerekek a nyelvet – a leíró szemlélettel szemben – nem egyfajta szabályleírás alapján, hanem annak használata és működése közben fedezik fel, ismerik meg. Az oldalpárok végén elhelyezett rövid szövegek a leíró nyelvtan felől közelítik meg ugyanazokat a nyelvi jelenségeket, információkat. Ezek a hasznos összefoglalások nemcsak a gyerekeknek, hanem a tanítóknak és a szülőknek is segítenek abban, hogy mit érdemes az óra anyagából a gyerekeknek megjegyezniük. Ezzel párhuzamosan a tankönyv játékosan fejleszti a gyerekek idegen nyelvi kompetenciáit is. Nem véletlen, hogy a könyv az egynyelvű idegen nyelvi tankönyvekhez hasonlít – nemcsak megjelenésében, de szemléletében és az órák felépítésében is. A könyv feladatai a felfedezésre, a használatra és a helyes alkalmazásra sarkallják a gyerekeket, de módot adnak az elsajátított ismeretek gyakorlására és ismétlésére is.
A Beszéd és anyanyelv 2. tankönyv egyúttal képi világában és képi tematikájában is modern, követi a mai gyerekek megváltozott érdeklődését. A mai gyerekek a vizualitáson keresztül, videón, képregényeken, DVD-n nézett mesefilmeken, televíziós gyermekcsatornák műsorain, számítógépes játékokon és az interneten nevelkedve érkeznek meg az iskola még ma is egy kicsit túlságosan verbális világába. Ezt a gyerekek vizualitása és az iskola verbalitása közötti űrt tölti ki ez a taneszköz.
A gyerekek mindig egy képi világon illusztrált beszédhelyzetből és a beszédből kiindulva, ún. beszéd képek segítségével fedeznek és ismernek fel nyelvi, nyelvtani és helyesírási szabályszerűségeket, jelenségeket. Minden esetben kontextusból jutnak el az alkalmazásképes tudásig. A beszédbe helyezés fedezteti fel velük a nyelvi jelenségek értelmét és funkcióit is. Mindez a mentális képességek fejlődéséhez, valamint a kognitív, azaz megismerési és gondolkodási funkciók egyre begyakoroltabb használatához és egyre tudatosabb alkalmazásához is vezet. A gyerekek az olvasással és az írással integrált módon, a készségek sokirányú fejlesztésén és egyre magabiztosabb alkalmazásán átjutnak el a stabil szóhasználathoz, a jelentéstani alapvetések felfedezéséhez és megismeréséhez, valamint az egyre önállóbb mondat-, illetve szövegalkotáshoz. Év végére magabiztosan szótagolnak, és a helyesírásuk alapjai is stabilizálódnak. Mindezt a hangok és betűk, a szótövek és toldalékok, valamint a szavak és a szöveg alapvető nyelvtani sajátosságainak megismertetésével érik el a szerzők.
Műszaki Könyvkiadó, 2011.
MK-4360-2
Írta: Cs. Nagy Lajos – N. Császi Ildikó – Jegesi Krisztina
Lektor: Falusiné Varga Tünde
Kapcsolódó témakör: