Beszédfeldolgozási folyamatok változásai a fejlesztés függvényében
Paraméterek
Szerző | Szántó Anna |
Cím | Beszédfeldolgozási folyamatok változásai a fejlesztés függvényében |
Alcím | Doktori disszertáció |
Kiadó | ELTE Eötvös Kiadó |
Kiadás éve | 2017 |
Terjedelem | 304 oldal |
Formátum | B/5, keménytáblás |
ISBN | 978 615 80351 3 2 |
Szántó Anna egy fontos, de talán kevésbé vizsgált aspektusból közelít tárgyához: a beszédpercepció kérdéskörén belül elsősorban a hallott szöveg észlelésének, értésének komplex folyamatát kutatta, fejlesztési javaslatai erre vonatkoznak. Vizsgálatait óvodás és kisiskolás gyermekcsoportokban végezte, a kipróbált fejlesztési eljárások a gyakorlatban közvetlenül is felhasználhatók. |
|
|
Leírás
A szerző az anyanyelvi nevelés, illetve a gyermekek tanulási képességének egyik alapvető kérdésével foglalkozik: a szövegértéssel. A téma jelentősége – ismerve a magyar tanuló- és felnőtt társadalom e téren megmutatkozó hiányosságait – nem túlozható el. Szántó Anna azonban egy fontos, de talán kevésbé vizsgált aspektusból közelít tárgyához: a beszédpercepció kérdéskörén belül elsősorban a hallott szöveg észlelésének, értésének komplex folyamatát kutatta, fejlesztési javaslatai erre vonatkoznak. Vizsgálatait óvodás és kisiskolás gyermekcsoportokban végezte, a kipróbált fejlesztési eljárások a gyakorlatban közvetlenül is felhasználhatók.
Szántó Anna 2003-ban kezdte meg egyetemi tanulmányait az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának magyar szakán, valamint a Pedagógiai és Pszichológiai Kar tanár szakán. 2009–2014 között az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Nyelvtudományi Doktori Iskola Alkalmazott nyelvészet doktori programjának hallgatója volt. 2016 júniusában summa cum laude minősítéssel védte meg doktori disszertációját. Rendszeresen publikál. Fő érdeklődési köre a beszédpercepció folyamata, valamint a hallott szövegértés észlelésének sajátosságaival, fejlesztésének lehetőségeivel foglalkozik. További szakmai tervei között szerepel a doktori disszertációjában bemutatott fejlesztési gyakorlatsor minél szélesebb körű publikálása, illetve különböző fórumokon szervezett módon felhívni a pedagógusok figyelmét az eljárás jelentőségére, fontosságára.
Takács Etel Pedagógiai Alapítvány – ELTE Eötvös Kiadó
Írta: Szántó Anna