Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Betűsuli 1.

Paraméterek

Sorozat Habilitációs programcsomag
Szerző Tarnai Klára
Cím Betűsuli 1.
Alcím Képességfejlesztő munkatankönyv a kisbetűk tanulásához
Kiadó Logopédia Kiadó
Kiadás éve 2006
Terjedelem 260 oldal
Formátum A/4, ragasztókötött
ISBN 963 86203 8 2
Ár:
2.360 Ft
2.242 Ft
Kedvezmény: 5%
A betűk elsajátítását segítő képességfejlesztő feladatgyűjtemény első kötete. Ajánljuk diszlexia terápiához, helyesírás javításához kiegészítő tankönyvként pedagógusoknak, fejlesztő pedagógusoknak, logopédusoknak és gyakorló anyagként szülőknek. A rajzos olvasókönyv második kötete, a Betűsuli 2. a nagybetűk elsajátításával foglalkozik.

Leírás

Az iskolában jelentős számban vannak olyan gyerekek, akik tanulási nehézségekkel, olvasási, helyesírási problémákkal küszködnek. Ezeket az újszerű feladatokat azoknak a pedagógusoknak ajánlom, akik ezen tanulók fejlesztését vagy korrepetálását felvállalják egyéni, csoport vagy osztálykeretben. A gyakorlóanyag nemcsak az olvasást tanítja, hanem az ahhoz szükséges képességek, készségek fejlesztését is szolgálja. Játékosan, változatos módon, sokoldalúan gyakoroltatja az olvasást megalapozó képességeket: az emlékezetet, az analízis-szintézis műveletét, szerialitást, alak-háttér megkülönböztetést, a rész-egész viszonyának felismerését. A szókincs gyarapítása, a helyesírási és nyelvtani ismeretek összekapcsolása, a hangok-betűk szerepének tudatosítása is megvalósul a feladatok gyakorlása közben.
A feladatlapok mindegyike sokfajta fejlesztésre kínál variációkat betűnként, így lehetőséget nyújt arra, hogy csak azokat a gyakorlattípusokat végeztessük el, amelyre a tanulónak szüksége van. A feladatok elrendezése tematikus, és a fokozatosság elve szerint készült. A játékosság az érdeklődést is felkelti, így a tanórákon és a tanórán kívüli feldolgozásra is alkalmas. Ez a könyv minden iskolatípus és módszer kiegészítő anyagául szolgálhat. A fejlesztő tagozaton tanulók számára szükségesnek bizonyultak ezek a képességfejlesztő feladatok a betűtanítás során.
 
Betűtanítási sorrend:
a i í ó o m s t v e l ú u p c k á f h z ő ö d j é n sz g r ü ű b gy cs ny zs ty ly dz x dzs y w q
 
Ez a sorrend a homogén gátlás kiküszöbölésével a betűtévesztések elkerülését szolgálja. Kiegészítő anyagként szolgálhat éppen ezért azoknak, akiknek a tankönyv gyakorlatai kevésnek bizonyulnak. Akiknél korábbi kudarcok már a hagyományos tankönyvek használatát sikertelenné teszik, azoknál ezek a játékos, változatos, nehézségbeli különbségeket nyújtó feladatok hatékonyak lehetnek. A többségi általános iskolák tanulóinál több gyakorlással rögzíti a tanultakat.
 
Lektor: Rosta Katalin

Tartalom

Bevezető
Milyen jelekkel találkozol? Mit jelentenek?
Képről olvasás
Sor-oszlop fogalom: Osztályban
Hangutánzás – mássalhangzók: Vége a tanításnak
Hangutánzás – magánhangzók
Szájképek
Feladatok a vizuomotoros készség, vizuális és auditív percepció fejlesztéséhez, betűk, hívóképsorok olvasása szavak, mondatok, szövegek értő olvasásához