Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Betűsuli 2.

Paraméterek

Sorozat Habilitációs programcsomag
Szerző Tarnai Klára
Cím Betűsuli 2.
Alcím Képességfejlesztő munkatankönyv a nagybetűk tanulásához
Kiadó Logopédia Kiadó
Kiadás éve 2005
Terjedelem 112 oldal
Formátum A/4, ragasztókötött
ISBN 963 86203 90 0
Ár:
1.760 Ft
1.672 Ft
Kedvezmény: 5%
A betűk elsajátítását segítő képességfejlesztő feladatgyűjtemény második kötete. Ajánljuk diszlexia terápiához, helyesírás javításához kiegészítő tankönyvként pedagógusoknak, fejlesztő pedagógusoknak, logopédusoknak és gyakorló anyagként szülőknek. A rajzos olvasókönyv első kötete, a Betűsuli 1. a kisbetűk elsajátításával foglalkozik.

Leírás

Az iskolákban jelentős számban vannak olyan gyerekek, akik tanulási nehézségekkel, olvasási, helyesírási problémákkal küszködnek. Ezeket az újszerű feladatokat azoknak a pedagógusoknak ajánlom, akik ezen tanulók fejlesztését vagy korrepetálását felvállalják egyéni, csoport vagy osztálykeretben. A gyakorlóanyag nemcsak az olvasást tanítja, hanem az ahhoz szükséges képességek, készségek fejlesztését is szolgálja. Játékosan, változatos módon, sokoldalúan gyakoroltatja az olvasást megalapozó képességeket: az emlékezetet, az analízis-szintézis műveletét, szerialitást, alak-háttér megkülönböztetést, a rész-egész viszonyának felismerését. A szókincs gyarapítása, a helyesírási és nyelvtani ismeretek összekapcsolása, a hangok-betűk szerepének tudatosítása is megvalósul a feladatok gyakorlása közben. A feladatlapok mindegyike sokfajta fejlesztésre kínál variációkat betűnként, így lehetőséget nyújt arra, hogy csak azokat a gyakorlattípusokat végeztessük el, amelyre a tanulónak szüksége van. A feladatok elrendezése tematikus, és a fokozatosság elve szerint készült. A játékosság az érdeklődést is felkelti, így a tanórákon és a tanórán kívüli feldolgozásra is alkalmas. Ez a könyv minden iskolatípus és módszer kiegészítő anyagául szolgálhat, bár eredetileg Meixner Ildikó Játékház című tankönyvcsaládjához kapcsolva, a nagybetűk tanulásának időszakában kezdte el használni fejlesztőpedagógiai munkaközösségünk. A fejlesztő tagozaton tanulók számára szükségesnek bizonyultak ezek a képességfejlesztő feladatok a betűtanítás során.
 
Betűtanítási sorrend:
A I Í O Ó M S T Z P H U Ú E Á K L N Ö Ő É V B C Ü Ű F G J D R SZ TY CS GY ZS NY LY
 
Ez a sorrend a homogén gátlás kiküszöbölésével a betűtévesztések elkerülését szolgálja. Felhasználható olvasás- és írásórákon is. A nagybetűk olvasásának és írásának tanítása együtt történik. Előnye, hogy látja, olvassa, írja, felismeri, kipótolja, s közben játékosan kialakul a betűk elsajátítása. Kiegészítő anyagként szolgálhat éppen ezért azoknak, akiknek a tankönyv gyakorlatai kevésnek bizonyulnak. Akiknél korábbi kudarcok már a hagyományos tankönyvek használatát sikertelenné teszik, azoknál ezek a játékos, változatos, nehézségbeli különbségeket nyújtó feladatok hatékonyak lehetnek. A többségi általános iskolák tanulóinál több gyakorlással rögzíti a tanultakat.
 
Lektor: Rosta Katalin