Dialóg Campus Kiadó
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá tehetik az óráikat, edzéseket, hanem gyakorlatilag konkrét óra- és edzésterveket kapnak.
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá tehetik az óráikat, edzéseket, hanem gyakorlatilag konkrét óra- és edzésterveket kapnak.
A könyv nem egy bizonyos sportág (mint például a kosárlabda, röplabda) jegyében készült, hanem a „nehezített körülmények között űzött sporttal” foglalkozik.
Ez a tankönyv szerkezetében újszerűen közelíti meg a testnevelés elméleti és módszertani kérdéseit. Elsősorban testnevelő tanár szakos hallgatók számára készült, de haszonnal forgatható mindenkinek, aki a testnevelésben, sportban tevékenykedik.
A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra.
A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli időszakban történő súlypontos fejlesztésével hogy lehet szolgálni az atlétikai versenyszámokban folyó alapos képzést.
A szerző könyvében a gyakorlatiasságra törekedett: igyekezett az oktatás-képzés-felkészítés és versenyeztetés terén minden olyan tevékenységre kitérni, amelyet az edzőnek el kell végeznie.
A szerző a sporttudomány fejlődésével párhuzamosan megalkotta a tudomány fogalmi apparátusát. Művét terminológiai lexikonnak is meg lehet jelölni.
A kötet a sportbeli felkészüléssel és a testi-lelki egészség érdekében végzett edzéssel foglalkozik. Az Edzéstudomány cím azt hivatott jelezni, hogy a korszerű gyakorlati tapasztalatok mellett e tárgykörben is egyre nagyobb teret hódítanak a tudományos kutatási eredmények.
A kötet a világtörténelem legsajátosabb nemzetközi parlamentjének kialakulását, történetét és működését ismerteti. Bemutatja hogyan váltak a képviselők az egyszerű tanácsadókból az Európai Közösség társdöntéshozóivá, milyen változást hozott a Parlament életébe a közvetlen választás, mi jellemzi a politikai csoportok és képviselők mindennapjait.
A hazai sportélet elemi érdeke megismerni az EU sporttal kapcsolatos intézkedéseit, programjait, állásfoglalásait, terveit, valamint a sport támogatásának feltételeit.
Jutta Bläsius óvodapedagógus, Montessori-pedagógus. Relaxációs pedagógusként végzett, majd kiegészítő szakképesítést szerzett a pszichomotorika terén. Könyvét óvónőknek, fejlesztő pedagógusoknak és szülőknek ajánljuk.
Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás jelentősen módosított harmadik változata. Korrigáltuk a tapasztalt terminológiai hibákat, és a torna tananyagot teljességgel megújítottuk, de tartalmi kiegészítést kaptak a játék fejezetek is. Újdonság az adaptív sportok alkalmazásának lehetőségei az iskolai testnevelésben címmel jelentkező tartalmi egységünk.
A környezetvédelem, a környezeti tudat kialakulása a XX. század végének legmeghatározóbb szellemi áramlata a Földön. Kiteljesedése, uralkodóvá válása azonban még hosszú időt vesz igénybe. Ameddig napjainkig tömegméretekben eljutottunk, az sajnos csak annyi, hogy a veszélyek ismeretében már szinte minden ember, amikor környezetével szemben követelményeket, elvárásokat fogalmaz meg, akkor a „zöld ideológia” elkötelezett híve.
A könyv magyar nyelven elsőként mutatja be átfogóan a Lengyelországtól Albániáig terjedő közép- és dél-kelet-európai térség elmúlt évtizedbeli átalakulását, valamint európai integrációjának feladatait, esélyeit. A figyelmet kevésbé a jól ismert politikai, mint inkább a gazdasági, társadalmi, közigazgatási és környezeti folyamatokra fordítja.
A földrajztudomány már az 1930-as évektől vizsgálni kezdte a szabadidő és a sport területi és gazdasági vonatkozásait. A sportolók, sportszervezetek mindenkor nagy kihívásnak tekintették újabb és újabb földrajzi területek meghódítását...
A könyv a testkultúra szaknyelvének egyik szeletét, a tornaszaknyelvet dolgozza fel. Foglalkozik a hazai és a nemzetközi terminológiával, a torna szótörténetével, a korábbi tornaszaknyelvek kritikájával, leírja az új tornaszaknyelvet, közel 300 ábrával segítve a megértést.