Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

DIFER Programcsomag

Paraméterek

Sorozat DIFER
Szerző Fazekasné Fenyvesi Margit – Józsa Krisztián – Nagy József – Vidákovich Tibor
Cím DIFER Programcsomag
Alcím Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer 4-8 évesek számára (2., átdolgozott kiadás)
Kiadó Mozaik Kiadó
Kiadás éve 2016
Formátum A/4, oktatócsomag
ISBN 978 963 697 437 4
Ár:
4.990 Ft

A DIFER programcsomag célja, funkciója, hogy segítse az eredményes iskolakezdést. Az első tanévek eredményei meghatározzák a tanulók jövőjét. Az első évfolyamokon elsajátítandó alapkészségek eredményessége nagymértékben az úgynevezett kritikus elemi készségek fejlettségétől függ.

Leírás

A DIFER programcsomag célja, funkciója, hogy segítse az eredményes iskolakezdést. Az első tanévek eredményei meghatározzák a tanulók jövőjét. Az első évfolyamokon elsajátítandó alapkészségek eredményessége nagymértékben az úgynevezett kritikus elemi készségek fejlettségétől függ.

A programcsomag tartalma:
1 db Kézikönyv
1 db mappa használati útmutatóval
10 db fóliázott színes tesztlap a hétféle alapkészség fejlődésének vizsgálatához
1 db rövid difer tesztlap a fejlettség és az iskolaérettség mérésére
1 db írólap (minta) az írásmozgás-koordináció vizsgálatához
1 db Fejlődési mutató füzet (minta) - 1 db kézikönyv

 

A DIFER programcsomag célja, funkciója, hogy segítse az eredményes iskolakezdést. Az első tanévek eredményei meghatározzák a tanulók jövőjét. Az első évfolyamokon elsajátítandó alapkészségek eredményessége nagymértékben az úgynevezett kritikus elemi készségek fejlettségétől függ. Az íráskészség elsajátításának előfeltételét az írás mozgás-koordináció fejlettsége, az olvasási készségét a beszédhanghallás fejlettsége határozza meg. A nyelvileg közölt információk vételének egyik alapvető feltétele a relációszókincs fejlettsége, a matematikatanításé az elemi számolási készség fejlettsége, a tudásszerzés, a tanulás kritikus feltétele pedig többek között a tapasztalati következtetés és a tapasztalati összefüggéskezelés képességének fejlettsége. Az eredményes iskolakezdés döntő feltétele a szocialitás fejlettsége. A kutatások megvalósulásától függően később néhány további kritikus feltétel tesztje fog kapcsolódni a programcsomaghoz (ilyen például a manipulatív rendszerező képesség, vagyis a Piaget-féle osztályok és viszonyok logikájának szenzomotoros szintje, vagy az úgynevezett elsajátítási motívum fejlettsége, a fizikum fejlettsége).
 
Sorozatszerkesztő: Nagy József

Tartalom

A programcsomagban található Kézikönyv tartalomjegyzéke:
 
Írásmozgás-koordináció (Nagy József)
Az értékelő eszköz és használata
Az országos átlag fejlődése
Az összetevők fejlődése12
Fejlettségbeli különbségek
Tanulságok
Beszédhallgatás (Fazekasné Fenyvesi Margit)
Az értékelő eszköz és használata
Az országos átlag fejlődése
Az összetevők fejlődése
Fejlettségbeli különbségek
Tanulságok
Relációszókincs (Nagy József)
Az értékelő eszköz és használata
Az országos átlag fejlődése
Az összetevők fejlődése
Fejlettségbeli különbségek
Tanulságok
Elemi számolási készség (Józsa Krisztián)
Az értékelő eszköz és használata
Az országos átlag fejlődése
Az összetevők fejlődése
Fejlettségbeli különbségek
Tanulságok
Tapasztalati következtetés (Vidákovich Tibor)
Az értékelő eszköz és használata
Az országos átlag fejlődése
Az összetevők fejlődése
Fejlettségbeli különbségek
Tanulságok
Tapasztalati összefüggés-megértés (Nagy József)
Az értékelő eszköz és használata
Az országos átlag fejlődése
Az összetevők fejlődése
Fejlettségbeli különbségek
Tanulságok
Szocialitás (Nagy József)
Az értékelő eszköz és használata
Az országos átlag fejlődése
Az összetevők fejlődése
Fejlettségbeli különbségek
Tanulságok
Az elemi alapkészségek rendszere (Józsa Krisztián)
Az országos átlag fejlődése
Az összetevők fejlődése
Fejlettségbeli különbségek
Az elemi alapkészségek kapcsolatrendszere
Tanulságok
A DIFER rövid változatai (Józsa Krisztián)
Egyes tesztek rövid változatai
Rövid DIFER