Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Differenciálás a tanításban, tanulásban

Paraméterek

Sorozat SZIA Könyvek
Szerző Heacox, Diane
Cím Differenciálás a tanításban, tanulásban
Alcím Kézikönyv a 3-12. évfolyam számára
Kiadó Szabad Iskolákért Alapítvány
Kiadás éve 2006
Terjedelem 165 oldal
Formátum A/4, ragasztókötött
ISBN 963 0614 57 x
Ár:
4.500 Ft
4.275 Ft
Kedvezmény: 5%

Ez a könyv a differenciáló tanítás számára a stratégiák széles választékát kínálja. Szakemberként Ön könnyen ráismer közülük azokra, amelyeket a maga számára jónak ítél, és amelyek tanítási stílusának megfelelnek.

Leírás

Ez a könyv egy sorozat első kötete, amelyet a Szabad Iskolákért Alapítvány „SZIA-könyvek” címmel indít. A közeljövőben megjelenő kötetek elsősorban azoknak a pedagógusoknak és más, emberekkel csoportban foglalkozó szakembereknek nyújtanak gyakorlati segítséget, akik alkotó légkörben, változatos módszereket alkalmaznak, vagy szeretnének alkalmazni. A sorozat mintegy folytatása Spencer Kagan: Kooperatív tanulás című könyvének, amelynek kiadásában az alapítvány jelentős szerepet játszott. A Kooperatív tanulás c. könyv szakmai sikere arra sarkall bennünket, hogy további átfogó, egyúttal a mindennapokban jól használható műveket jelentessünk meg. Reméljük ez a kötet és a sorozat további darabjai segítik Önt abban, hogy munkáját nagyobb kedvvel, eredményesebben végezze.
 
Czike Bernadett, sorozatszerkesztő
 
Ez a könyv a differenciáló tanítás számára a stratégiák széles választékát kínálja. Szakemberként Ön könnyen ráismer közülük azokra, amelyeket a maga számára jónak ítél, és amelyek tanítási stílusának megfelelnek. Az a stratégia, amely az egyik tanárnak könnyű, a másik számára terhes lehet. Ugyanígy az a módszer, amellyel valaki ebben a tanévben differenciáltan tanít, eltérhet attól, amelyet majd jövőre alkalmaz. Szándékunk bő választékot kínálni, hogy mindenki megtalálja azokat a módszereket, amelyek neki beválnak, és amelyek tanítási stílusához is illeszkednek.
 
Diane Heacox, szerző
 
Fordította: Vojnits Imre

Tartalom

Sokszorosítható ábrák jegyzéke
Ábrák
Bevezetés
Előkészületek
Mi a differenciálás?
Differenciálás: nem mindenkinek áll jól ugyanaz a zubbony
Lehetséges, hogy Ön máris differenciál
Heterogén osztályaink
Mi az, amit differenciálunk?
Mi a tanár szerepe?
Kérdések és válaszok a differenciált tanítással kapcsolatban
Mennyire differenciált a tanításunk?
Kik is a mi diákjaink?
Diákjaink megismerése
Annak felderítése, hogy mit tudnak a diákok?
Ismernünk kell diákjainkat
Mit tanítunk?
A lényegi kérdések
Az egyes témák kérdései
A lényegi és a témához kötődő kérdések a differenciálásban
Válasszuk egy témát!
Hogyan készítsünk saját tantervet?
Differenciálás a gyakorlatban
Hogyan tanítunk? A kihívások és a változatosság tervezése
Kihívás: Bloom gondolkodási szintjei
Változatosság: Gardner nyolcféle intelligenciája és a tanulás
Mennyire differenciált jelenlegi témakörünk?
A mátrixterv
Példa mátrixtervre
Témák differenciálása a mátrixtervvel
Integrációs mátrix
A mátrix többféle felhasználása
Mire van szükségük a diákoknak?
Rugalmas csoportszervezés
Személyre szabott tanulás rugalmas csoportokban
Rugalmas csoportszervezés a szintváltási pontokon
A rugalmas csoportszervezés és más csoportalkotási stratégiák összehasonlítása
Kérdések és válaszok a rugalmas a csoportszervezésről
Ötletek a rugalmas csoportok irányítására
A diákok önállósága és a rugalmas csoportok
Mire van szükségük a diákoknak?
Személyre szabott feladatok
A személyre szabott feladatok strukturálásának hat módja
Hogyan döntsük el, mikor és miként adjunk személyre szabott feladatokat?
A személyre szabott feladatok tervezésének lépései
Hogyan szervezzük meg, és hogyan irányítsuk a csoportokat?
A személyre szabott feladatok észrevétlenül
Mire van szükségük a diákoknak? Választások
Egyéni útvonal tervek
Projektmenük
Mélyedj el! központok
Elágazások
Mi lesz az osztályzással?
A differenciált tevékenységek minőségi követelményei
Az osztályzatok kumulatívak
Ne adjunk mindenre osztályzatot!
Osztályzat = minőség
„Összesen 10”
Hogyan irányítsuk a differenciálást?
Felkészülés a differenciálásra
Diákjaink és osztályunk felkészítése
A diákok munkájának irányítása
A differenciálás és a sajátos szükségletű diákok
A differenciálás és a sajátos szükségletű diákok
Gyógypedagógus kollégáink egyik ötlete
Más differenciáló stratégiák sajátos szükségletű diákok számára
A tehetséges diákok differenciált tanítása
A tanterv tömörítése
Egyéni tervezés
A mentorálás
Zárógondolatok: A tanítás, mint alkotó tevékenység
A Függelék: Levél a családnak
B Függelék: Beszélgetések a diákokkal a tanulásról
Diákoknak szóló kérdések a tanulás differenciálásáról
Ötletlicit
Párbeszéd egy-egy témáról
C Függelék: A tartalom gerjesztése, a folyamat és a produktumok kellékei (TGFP)
Tárgymutató