Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Digitális pedagógia

Paraméterek

Sorozat Baccalaureus Scientiae
Szerző Benedek András
Cím Digitális pedagógia
Alcím Tanulás IKT környezetben
Kiadó Typotex Kiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 262 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 798 963 279 017 6
Ár:
2.700 Ft
2.430 Ft
Kedvezmény: 10%

E tanulmánygyűjtemény a digitális pedagógia témaköréhez kapcsolódó kutatói tevékenység eredményeinek a szintézisét adja, elsősorban a műszaki oktatásban alkalmazható aspektusokra koncentrálva.

Leírás

A szakképzés pedagógiai alapkérdéseinek áttekintésénél a kultúrtörténeti háttér bemutatásán túl rendkívül fontos a tanulási folyamatok új jelenségeivel is foglalkozni, így a digitális pedagógia tárgyköréhez kapcsolódva azokkal a törekvésekkel, amelyek az új információs technológiák oktatási alkalmazásával függenek össze. Ilyennek tekinthetjük az internet elterjedésével, az otthoni szélessávú alkalmazás térhódításával kapcsolatos alkalmazásokat, a mobilkommunikációs eszközök mindennapi használatának fejlődését, a távoktatási keretrendszerek intézményesülési folyamatát, illetve az ehhez kapcsolódó új tanulási lehetőségeket. E tanulmánygyűjtemény a digitális pedagógia témaköréhez kapcsolódó kutatói tevékenység eredményeinek a szintézisét adja, elsősorban a műszaki oktatásban alkalmazható aspektusokra koncentrálva.
 
Szerkesztette: Benedek András

Tartalom

Előszó
A tanulás filozófiája a mobil információs társadalomban (Nyíri Kristóf)
Mobil információs társadalom
Platóntól Dewey-ig
A hagyományos egyetemtől a virtuális egyetemig
A gyermekkor elillanása
Ellenőrző kérdések
A digitális pedagógia hatása a tanulásra és tudásra (Benedek András)
Oktatás és informatika
Interaktív és mobil tanulás
A digitális pedagógia megjelenése
Új tanulási paradigma formálódik
Ellenőrző kérdések
Az elektronikus tanulást támogató tanuláselméletek (Szűcs András – Zarka Dénes)
Oktatóprogramok és tanuláselméletek
Vegyes tanulási irányzatok
E-learning felfogások, meghatározások és modellek
Az e-learning útjai (Holczer Márton – Nagy Ádám)
Az e-learning társadalmi környezete
A várakozások
A Web új korszakának alkalmazásai
A wiki mint a tanuló közösség tere
Weblogok az oktatásban: az alkotás varázsa
A podcasting
Tanulás lépten-nyomon
Ellenőrző kérdések
Integrált elektronikus tanulási környezet (Tóth Péter)
Az integrált elektronikus tanulási környezet szabványos elemei
Az eXe program mint a SCORM-alapú elektronikus tananyagfejlesztés eszköze
A Moodle mint virtuális tanulási környezet
Tananyagközlés és -feldolgozás
Kommunikáció
Ellenőrzés és értékelés
A tanulási tevékenység nyomon követése
Ellenőrző kérdések
Az oktatás IKT környezete (Vig Zoltán)
Az IKT környezet általános jellemzői
Oktatástechnológiai alapok
Tanár- és diákszerepek IKT környezetekben
Honlapkészítés
Honlapszerkesztés Ms FrontPage programmal
Tantárgyi honlapok alkalmazása
Ellenőrző kérdések
Kollektív tartalmak és fejlesztésük (Horváth Cz. János)
Indulási alapok
Csoportosítási szempontok
Levelezési listák
Fórumok
Csevegőcsatornák
A weBLOG
Wikipédia
Ellenőrző kérdések
E-learning anyagok ergonómiai kérdései (Hercegfi Károly – Jókai Erika)
Az ember-számítógép interakció megtervezésének általános elvei
Az emberi érzékelés jellemzőiből következő irányelvek
Az emberi megismerés pszichológiai jellemzőiből következő irányelvek
A multimédia anyagok struktúrája és a navigáció
A szoftverergonómiai vizsgálati módszerek csoportosítása
Az INTERFACE szoftvervizsgáló állomás és módszer
Ellenőrző kérdések
Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fejlesztési lehetőségei (Molnár György)
Az "IKT" fogalmának értelmezési lehetőségei
Az IKT-val támogatott tanítási forma néhány alkalmazási lehetősége
Összegzés, kitekintés
Ellenőrző kérdések
Irodalomjegyzék