Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Dinamikus gyakorlatok az írás előkészítésére

Dinamikus gyakorlatok az írás előkészítésére Katt rá a felnagyításhoz
Szerző Kuhn Gabriella
Cím Dinamikus gyakorlatok az írás előkészítésére
Alcím ...hogy az írás ne legyen sírás!
Kiadó Trefort Kiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 60 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 446 474 7
Ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Kedvezmény: 10%

Sok gyermek már az óvodáskorban eljut oda, hogy ha csak teheti, a papírt és a ceruzát elkerüli. Ezeknél a gyermekeknél nem alakul ki az a fajta „begyakorlottság”, amely a kéz finommotoros mozgásait jellemzi, miközben írunk. Ez a „könyvecske” segítséget kíván nyújtani ahhoz, hogy gyermekeinket játékos keretek között felkészítse az írás komoly mesterségére.

Leírás

Ez a „könyvecske” segítséget kíván nyújtani ahhoz, hogy gyermekeinket játékos keretek között felkészítse az írás komoly mesterségére.
Az első részben megismerkedhetünk azzal, hogy hányféle képességre van szüksége az írni tanuló gyermeknek, hogy ezt a tudást zökkenőmentesen elsajátíthassa. Felvázoljuk az írás hátterében álló neuropszichológiai folyamatokat, kitérünk az élettani tényezők szerepére, bemutatjuk a rajzfejlődés folyamatát, valamint az íráshoz szükséges érzékelési területek fejlődését.
A második részben megismerkedhetünk egy olyan dinamikus, a beszéd és az ábrázolás funkcionális kapcsolatára épülő gyakorlatsorozattal, amely alkalmas az írás előkészítésére.
Sok gyermek már az óvodáskorban eljut oda, hogy ha csak teheti, a papírt és a ceruzát elkerüli. Ezeknél a gyermekeknél nem alakul ki az a fajta „begyakorlottság”, amely a kéz finommotoros mozgásait jellemzi, miközben írunk.
A nehézkes ujjacskák biztatására, az írás előkészítésére segítségül hívjuk a mondókákat és a hangulatos gyermekverseket, hogy az általuk fel idézett vidám hangulatban, a „kéz és a száj szoros egymásrautaltságában” a gyermekek jóleső érzésekkel követhessék nyomon a meg-megújuló csodát: a ceruza nyomot hagy apapíron!
Ez az az öröm, amely eltölti a járni tanuló gyermeket, és amely megjelenik a beszélni tanuló gyermeknél is – a funkcióöröm – kell, hogy vezesse a gyakorlatokban elmélyülő kisembert. Hiszen ha újra felfedezheti, újra rácsodálkozhat, milyen különös érzés az üres lapra kakast, gólyát, hóembert varázsolni, akkor kedve lesz újra és újra próbálkozni, nekilódulni, hogy a csodát ismét átélhesse. Mondanunk sem kell, ha kis „tudósunk” eljut ebbe az örömteljes kíváncsiság állapotába, sokszor és kitartóan fog próbálkozni. Ekkor mi is elmondhatjuk, hogy jó munkát végeztünk, hiszen a gyakori próbálkozások hatására a mancsa is „kezesebb” lesz!
 
Lektor: Porkolábné dr. Balogh Katalin

Tartalom

Bevezetés
I. rész
Egy kis kitérő az írás kezdeteihez
A központi idegrendszeri folyamatok szerepe az írás elsajátításában
Az élettani tényezők szerepe az írástanulásnál
Az írás kialakulása és a rajzfejlődés folyamata
Az írás hátterében álló érzékelési területek fejlődése
Milyen mozgások során valósul meg az írás?
A diszlexia-diszgráfia-veszélyeztetettség jelei óvodáskorban
A grafomotoros fejlesztés helye a fejlesztési sorban
II. rész
Dinamikus gyakorlatok az írás előkészítésére
Néhány szó a balkezes gyermekekről
Irodalomjegyzék
Ajánlott irodalom