Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Drámapedagógiai olvasókönyv

Paraméterek

Szerző Kaposi László
Cím Drámapedagógiai olvasókönyv
Alcím Javított kiadás
Kiadó Marczibányi Téri Művelődési Központ
Kiadás éve 2013
Terjedelem 192 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 8457 26 4
Ár:
1.600 Ft

A Drámapedagógiai olvasókönyv megjelentetésével a szakirodalmi „fehér foltok” számát kívántuk csökkenteni, minden érdeklődő számára hozzáférhetővé téve így a nehezen beszerezhető szakmunkákat.

Leírás

A mindennapi gyakorlatban és a drámatanárok tanfolyami képzése során számos esetben megszerezhetetlen művekre kell hivatkoznunk. Főként efféle hiánycikkeket találhat ebben a kötetben a tisztelt olvasó. A könyv első fele a drámapedagógiai tanulmányokat és a drámatanári munkát megalapozó lélektani és színházi-dramaturgiai tanulmányokat tartalmaz. A második felében eddig itthon még ki nem adott írások találhatók, közöttük (reményeink szerint – számos olyan, amely a tanítási drámát alkalmazó pedagógusok napi olvasmánya lesz, gondolunk itt például a tanítási dráma építőköveinek tekinthető konvenciók leírására. A kötet végén – a tanfolyami munkát segítendő – néhány foglalkozásvázlat is szerepel. Főként közös elemzésre szánjuk ezeket, de némelyik akár követhető mintát is adhat.
Az utóbbi években szép számmal jelentek meg drámapedagógiai szakmunkák. Az elméleti alapvetést tartalmazó könyvek mellett a gyakorlatok, szabály játékok elsajátításához is bőséges szakirodalom áll rendelkezésre. A Drámapedagógiai olvasókönyv megjelentetésével a szakirodalmi „fehér foltok” számát kívántuk csökkenteni, minden érdeklődő számára hozzáférhetővé téve így a nehezen beszerezhető szakmunkákat. 
 
Szerkesztette: Kaposi László

Tartalom

Kaposi László: Mit kell ismernie, és mit kell tudnia a drámatanárnak?
Jonothan Neelands: A drámát érintő alapvető gondolatok
dr. Lányiné Engelmayer Ágnes: A gyermekkor szakaszokra osztása
Mérei Ferenc: Aktus és motiváció összefüggése a gyermek-játékterápiában
Mérei Ferenc: Az utalás. Az élményközösség szemiotikai többlete
Popper Péter: A gyermeki gondolkodás a színházi élmény szempontjából
Popper Péter: A gyermek erkölcsi világképe a színházi élmény szempontjából
László János: A nem verbális kommunikáció jelenségei a színházban
Vekerdy Tamás: A rögtönzés
Buda Béla: Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában
Csepeli György: A szerep
Bécsy Tamás: A cselekvés lehetősége
Bécsy Tamás: Mi a dráma?
K. Jakab Antal: A dráma és a drámai
John Howard Lawson: Drámaépítés
Hevesi Sándor: A drámaírás iskolája
Richard Schechner: A dráma, a cselekményváz, a színház és az előadás
Richard Schechner: A társadalmi és az esztétikai dráma közti viszony
Almási Miklós: A feszültség
Gavin Bolton: Feszültség
Dorothy Heathcote: A konvenciókról
Jonothan Neelands: Konvenciók
Norah Morgan – Juliana Saxton: A személyes bevonódás szintjeinek osztályozása
Cecily O'Neill – Alan Lambert: Drámatanítás
Jonothan Neelands: Világűr
Lipták Ildikó: Átkelés az óceánon
Takács Gábor: Gyerekháború