Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Életmódkönyv

Paraméterek

Szerző Kuklis Eszter
Cím Életmódkönyv
Alcím Gyakorlatias tanácsok egy életmódterapeuta orvostól
Kiadó SpringMed Kiadó
Kiadás éve 2018
Terjedelem 144 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5166 53 2
Ár:
3.200 Ft
2.880 Ft
Kedvezmény: 10%

Égető szükség van a holisztikus, más szóval az egész embert figyelembe vevő szemléletű, az életmódra irányuló ismeretterjesztésre, tanácsadásra. Az életmód megváltoztatásával a civilizációs krónikus betegségek megelőzhetők, vagy megjelenésük jócskán eltolható, illetve a már kialakult kórképek is gyógyíthatók. 

Leírás

„Doktornő, az eper savasít vagy lúgosít?” Ezt a kérdést nem egy betegem tette fel a személyes konzultáció során, hanem egy hivatali ügyintézés alkalmával a tisztviselő, amikor kiderült, hogy mivel foglalkozom. Többek között az ilyen és hasonló esetek indítottak arra, hogy könyvet írjak az életmódunkat érintő legfontosabb kérdésekről. Az előadásaim kapcsán is rendszeresen tapasztalom a hallgatóság nagyfokú érdeklődését, ugyanakkor elveszettségét az információk erdejében. Elvégezve az orvosi egyetemet, nagyon hamar észrevettem, hogy égető szükség van a holisztikus, más szóval az egész embert figyelembe vevő szemléletű, az életmódra irányuló ismeretterjesztésre, tanácsadásra. Ezért tovább képeztem magam életmód-tanácsadónak és terapeutának. Húsz éves terapeutagyakorlatom során számtalan esetben láthattam, hogy az életmód megváltoztatásával a civilizációs krónikus betegségek megelőzhetők, vagy megjelenésük jócskán eltolható, illetve a már kialakult kórképek is gyógyíthatók. Sok példát hozhatnék, de legszívesebben egy olyan fiatalember esetéről számolnék be, aki messzemenően hajlandó volt felvállalni a felelősséget az egészségéért. A 35 éves, munkahelyén nagy terhelésnek és időnyomásnak kitett férfi − mivel nem fordított figyelmet sem a táplálkozására, sem a testmozgásra − az utóbbi években szép kis pocakot eresztett. Egyre gyakoribb fejfájásai kergették orvoshoz, ahol kiderült, hogy magas lett a vérnyomása és a koleszterinszintje, és szembesült vele, hogy élete végéig gyógyszerek szedésére kényszerül. Mivel ebbe nem akart belenyugodni, felkeresett valamilyen természetesebb megoldás reményében. Kemény étrendi változtatásokat javasoltam, megbeszéltük, hogy milyen mozgásformát fog a továbbiakban rendszeresen gyakorolni, és rábeszéltem, hogy sajátítson el egy neki megfelelő relaxációs technikát. Mindezekhez szigorúan tartotta magát, és az eredmény nem maradt el. Három hónap múlva már két számmal szűkebb nadrágban jelent meg, és a leletei szerint a vérnyomása és a koleszterinszintje is normalizálódott. Ennek már több éve, és a mai napig nem szed gyógyszert, viszont fizikailag és lelkileg is jó állapotnak örvend, és a munkáját is könnyebben látja el.
Azoknak, akik nem tudnak ilyen módon változtatni helytelen életmódjukon, és erőt venni az addigi rossz szokásaikon, azt szoktam mondani, hogy aki megbotlik és megsérül, azt be lehet kötözni, de aki állandóan botladozik, és sebre sebet gyűjt, azon én sem tudok segíteni. Tudom, hogy az előadásaim során az élőszó közvetlenebb, mégis azt remélem, hogy ez a könyv szélesebb rétegekhez is eljutva, sok embernek adhat ismereteket és kellő motivációt az egészséges életmód kialakításához.

Jó egészséget kívánok szeretettel!

Dr. Kuklis Eszter

Tartalom

Előszó 
Köszönetnyilvánítás

1. Életmód 
Az életmód mint rizikófaktor 
Az egészséges életmód pillérei 
A munka és a pihenés megfelelő aránya, ritmusa 
Kapcsolat a természeti elemekkel 
Lelki, szellemi fejlődés 
Megfelelő életcélok 
Társas kapcsolatok, közösségbe tartozás 
Az egészségtudatos életvitel

2. Az emberi szervezet apró „lakótársai” és jelentőségük 
Egy kis alapképzés a megértéshez 
A humán flóra 
Hogyan alakul ki a bélflóra? 
Mi a szerepe a normál bélflórának? 
Mi befolyásolja a mikrobiótát? 
Az antibiotikumok hatása a bélflórára 
Hogyan függ össze a mikrobióta a különböző betegségekkel? 
Betegségek, amelyek bizonyítottan kapcsolhatóak a mikrobiótához 
A mikrobióta rossz irányú megváltozásának összefüggése különböző kórállapotokkal 
Egyéb kutatások és összefüggések 
Hogyan függ össze a mikrobiótánk az étrendünkkel 
Mit tehetünk tehát az egészséges mikrobiótáért?

3. Az egészséges táplálkozás alapjai 
Mi a probléma a táplálkozásunkkal? 
Nézzük csak meg, hogyan táplálkozik az átlagember! 
Most nézzük a helyes táplálkozás sarokpontjait! 
Étrend-összeállítási alapelvek 
Az egészséges étkezés főbb irányelvei 
Hogyan tervezzük meg étrendünket? 
Étrendi ötletek 
Ételeink tápanyagok szerinti csoportosításban 
Szénhidrátok 
Élelmi rostok 
A glikémiás index (GI) és a glikémiás terhelés (GL)
fogalma és jelentősége 
Zsírok 
Fehérjék

4. Alternatív táplálkozási trendek – előnyök és hátrányok 
Fogyókúra 
Vegetarianizmus 
Nulldiéta 
Léböjtkúra 
Gyors, intenzív súlycsökkentés 
Szénhidrátszegény, fehérjedús diéták 
Túlzottan zsírszegény diéták 
Milyen a jó fogyókúra? 
Túlevés elleni stratégiák

5. Salaktalanítás 
Salakanyagok – méreganyagok keletkezése a szervezetünkben 
Milyen tünetek utalhatnak a salaktalanítás szükségességére? 
A salaktalanítás általános hatásai 
A salaktalanítás, méregtelenítés módszerei 
A léböjt mint a salaktalanítás legintenzívebb formája

6. Stressz és amit kezdhetünk vele 
Mi a stressz? 
Stressz által kiváltott élettani hatások (stresszválasz) 
Az akut stressz – küzdj vagy menekülj! 
Modern stresszhatások 
A krónikus stressz 
A krónikus stresszből fakadó betegségek 
A sikeres megküzdés avagy stresszkezelési technikák alkalmazása 
Relaxációs válasz kiváltását segítő technikák 
A változtatás kezdete 

7. Mozgás 
Az aktív testmozgás pozitív hatásai 
Milyen mozgásformát válasszunk? 
Irányelvek a mozgásban 
Fittségünk növelése a hétköznapokban 
Tanácsok a megfelelő ruházat kiválasztásához

A kvíz megfejtései 
Melléklet 
Felhasznált irodalom