Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Életutam Bárándon

Paraméterek

Szerző Katona Irén
Cím Életutam Bárándon
Kiadó Magyar Kultúra Kiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 184 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 615 5746 17 8
Ár:
3.480 Ft

Katona Irén óvónőként dolgozott, majd a falubéli gyerekekkel bábcsoportot alakított, a bábok jelenleg egy mesebeli múzeumban pihennek. Tudatosan fordult a környékbeli bárándi, nagy-sárréti és magyar hagyományokhoz, a magyar népmesék, ünnepek, játékok és a környező falusi világ szerves részét képezte az óvodai életnek.

Leírás

„Csak amiben hiszünk és küzdünk érte, feltesszük rá az életünket és nem várunk érte semmit, nem tudjuk, lesz-e eredménye – értékét csak annak tudhatjuk. Idehaza Bárándon lehetőségem nyílt a különböző korosztályokkal való együttműködésre, ezáltal személyiségem kiteljesedésére. Ezek a kapcsolatok egy szerves együttélésben valósultak meg, egymásra hatottak, gazdagították egymást. Nehéz, és nem is lehet ezeket a területeket egymástól szétválasztani, sem térben, sem időben. Ez egy halálomig tartó küldetés, mely boldogsággal tölt el, és betölti az egész életemet.”

Katona Irén óvónőként dolgozott, majd a falubéli gyerekekkel bábcsoportot alakított, a bábok jelenleg egy mesebeli múzeumban pihennek. Tudatosan fordult a környékbeli bárándi, nagy-sárréti és magyar hagyományokhoz, a magyar népmesék, ünnepek, játékok és a környező falusi világ szerves részét képezte az óvodai életnek. A felcseperedő gyerekekből, fiatalokból és baráti családok a bárándi Hagyomány Műhely keretén belül, rendszeres összejöveteleket, ünnepeket, falujárásokat és kézműves foglalkozásokat tartanak. A tapasztalatok cseréjére, megosztására jött létre a bárándi székhelyű Csillagvirág Népfőiskola.

 

Tartalom

Életutam Bárándon

Az óvodai munkám

Példákkal szeretnék bepillantást adni arról, hogyan működött ez elsősorban az óvodában

A gyermek minden munkája az életbe való beavatás

Életünk a tér és idő keretében zajlik

A családi és természeti közelségben kialakult az állandó gyűjtőmunka

Óvodai életünk közvetlen tere a csoportszoba

Gyakran állítottak váratlan helyzet elé

Hogyan alakult ez ki?

A Lúdanyó Bábcsoport 25 éves működése

A Bábkiállítás átköltöztetése az óvodába, és teljes felújítása 2018

Állandó Bábkiállítás bemutatása Báránd, 2006. július 15.

Induljunk el a KOS mesétől

Ez a BIKA időszaka

Az Ikrek időszaka következik

A RÁK időszak következik

Az OROSZLÁN következik

A SZŰZ jegy következik

A MÉRLEG időszak következik

A nyugati zodiákusban SKORPIÓ

Ha tovább megyünk, itt a NYILAS jegy következik

A BAK időszak következik

A VÍZÖNTŐ időszak következik

A HALAK időszak jele a hal

Térjünk vissza a NYILAS-hoz

A Pedagógus Szakszervezetben megélt tevékenységek

A Csillagvirág Hagyomány Műhely élete

Működésünk körülményei

Átgondoltuk törekvéseinket

Munkánk tartalmi vonatkozásai

2001-ben megalakítottuk a „Nyitnikék” citeraegyüttest

„Nyitnikék Citeraegyüttes” fennállásának 10. évfordulója alkalmából rendezett  Népzenei Találkozó 2011. október. 29.

Hogy is kezdődött?

Hagyományok gyűjtése, ápolása, jeles napok

Hagyományt teremtettünk néhány szokásnak melyet szülőfalunkban összegyűjtöttünk

Nemzeti ünnepeinket gazdagon, bensőségesen megéltük

Kézműves tevékenység, kiemelten az ősi kismesterségek elsajátítása

Időszakos és állandó kiállítások szervezése

Ünnepi beszéd

A Bárándi Állandó Helytörténeti Kiállítás megnyitója 2009. július 4-én

Ulveczki Lajosné iskolaigazgató asszony ünnepi beszéde

Katona Irén, a Csillagvirág Hagyomány Műhely vezetője, a kiállítás rendezője mondja el gondolatait

Ulveczki Lajosné igazgatónő felköszöntése nyugdíjba vonulása alkalmából

A Szűcs Sándor Népfőiskola hallgatóinak visszaemlékezése a Nagyváradon megjelenő Bihari Napló újságban

Egy bárándi kiállítás margójára

A gyűjtött anyag témánkénti bemutatása

A Kőrösi Csoma Sándor Népfőiskola és a Szűcs Sándor Népfőiskola 10 éve

Kőrösi Csoma Sándor Tanműhely (1999–2002)

Szokások és rítusok időszaknak megfelelően jelen vannak és nyilvánosak

Néptánc tanulás

Gyakorlati képzés, mint műhelyfoglalkozás

A szerves műveltség pedagógiai módszerei

Szűcs Sándor Népfőiskola (2003–2005)

A Hagyomány Műhelyben tartott rendszeres foglalkozások a hallgatók részvételével

Szűcs Sándor Népfőiskola (2005–2009)

Honismeret tanítása a VI. osztályos tanulóknak

Nyári táborok – kirándulások

Tiszasas

Táborozók csapatai

Honismereti tábor Bárándon

Két napos sátortábor a Mészárszigeten

Csillagászat

Életem utolsó szakaszában könyvek, cikkek írása, igény szerint az emberek, óvodai közösség munkájának segítése