Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar

Rendezés:
Nézet:

A kötet célja, hogy a hallássérült gyermekek integrált oktatás-nevelése területén megvalósuló hazai gyakorlatról általánosítható tapasztalatokat tegyen közzé, és ezek elemzésével hozzájáruljon a meglévő gyakorlat megváltoztatásához, a hallássérült gyermekek integrált nevelésének szélesebb körűvé válásához.

1.980 Ft 1.881 Ft

A kötet a minden fogyatékosságra érvényes közös pszichológiai jelenségeket igyekszik elsősorban bemutatni. Céltudatosan tágítani kívánja azt a felfogást, hogy a gyógypedagógiai pszichológia a fogyatékos személy pszichológiája.

5.990 Ft

Ez a könyv a látássérült gyermekek matematikatanulásának, -tanításának kérdéseit taglalja. Bemutatja a matematikai kompetenciák fejlődésének sajátosságait a „nemlátás” és a „másképpen látás” feltételei között.

3.560 Ft 3.382 Ft

Ez az egyetemi tankönyv az 1998-ban megjelent és a hallgatók generációi által használt, azonos című tankönyv teljes körű átdolgozásával jött létre. A tankönyv az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karának szakmai irányításával készült mindazon hallgatók számára, akik a Gyógypedagógia szak keretében a Tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon folytatják tanulmányaikat a hazai egyetemeken. A tankönyv ennek a szakiránynak a legkorszerűbb alapismereteit tartalmazza.

9.900 Ft

A könyv egy eddig egyedülálló módszernek a rituálinnovatív terápiának dadogó gyerekek, dadogók és hadaró fiatalok kezelésére adaptált változatát és hatékonyságának vizsgálatát mutatja be.

990 Ft 940 Ft

A kötet tárgya két fontos tendencia találkozásánál helyezkedik el. Egyik a társadalom digitális társadalommá válása, a másik pedig szembesülésünk a kérdésekkel, amelyeket az emberi képességek változatossága, s különösen a tipikustól eltérő adottságok és képességek vetnek fel. Az oktatás világában is látjuk ezeket a folyamatokat. Egyre több, a tipikustól eltérő képességmintázatú tanuló van a többségi oktatásban, miközben az oktatás egyre inkább használja a digitális technológiákat, s maga is formálódik általuk.

3.650 Ft
A nevelés-oktatás hatásrendszerében a testnevelés és az egészséges életmódra nevelés integráltan jelenik meg. A testkultúrára nevelést a  fogyatékosság és az egészségkárosodás tartalmában, módszereiben, eszközeiben is módosíthatja, és a fogyatékosságtól függő adaptációt  tehet indokolttá. A könyv fejezetei fogyatékosságspecifikus feldolgozásban mutatják be a  fogyatékos gyermekek és tanulók testkulturális nevelésének jellemzőit, fizikai aktivitásra nevelését, valamint a fogyatékos személyek szabadidő- és versenysportjának alapismereteit, sportszervezési-versenyrendezési és tartalmi sajátosságait. 
4.780 Ft 4.541 Ft

Magyarországon ez az első olyan tanulmánykötet, amely kizárólag a CI témájával foglalkozik. Különös örömünkre szolgál, hogy a kérdést hangsúlyosan a gyermekek CI-t követő (re)habilitációjának kérdései szempontjából, azaz gyógypedagógiai hangsúllyal kezeli, hiszen a gyermekek műtét utáni fejlesztésére, fejlődésére összpontosít. 

2.400 Ft 2.280 Ft

A kézikönyv azoknak a hallgatóinknak készült, akik választott szakterületükön a gyengénlátók és aliglátók gyógypedagógiai tanárai, illetve egyéni fejlesztést tervező és végző terapeuták lesznek.

1.900 Ft 1.805 Ft

A kötet a diszfázia jelenségét sokoldalúan bemutató, Magyarországon mindeddig hozzáférhetetlen alaptanulmányokat adja közre, amelyeket gyermeknyelvészeti, pszicholingvisztikai és pszichológiai jellegű jegyzetekkel egészítettünk ki.

2.380 Ft 2.261 Ft

Könyvünk elsősorban gyógypedagógusoknak és gyógypedagógus hallgatóknak szól. Azoknak, akik szívesen foglalkoznak, illetve foglalkozni szeretnének a kisebb, sérült gyermekek fejlesztésével, szocializációjával.

1.320 Ft 1.254 Ft

A kötet áttekintést ad egyrészt az integrált nevelés témakörében fellelhető legújabb elméleti tendenciákról, másrészt munkatársaink integrációs kísérleteiről, melyeket olykor kudarcok is kísértek. Ez természetes is, hiszen a munka úttörő jellegű, lényeges eleme a szervezés.

1.900 Ft 1.805 Ft

A gyógypedagógiai iskolaegészségtan azt a célt szolgálja, hogy a nevelés módszereinek és eszközeinek alkalmazásához az iskola-egészségügy megelőző és higiénés rendszabályainak megvalósításához, de főleg a fogyatékos gyermekre irányuló „gyógyító pedagógiához” nyújtson segítséget.

3.280 Ft 3.116 Ft

Ez a könyv elsősorban azoknak a szülőknek szól, akik hallássérült gyermek(ek)et nevelnek, csecsemőkortól akár iskoláskorig.  Ugyanakkor nagy segítséget nyújthat a hallássérült gyermekekkel foglalkozó korai fejlesztő gyógypedagógusoknak is, akik sok-sok ötletet meríthetnek a könyvből. Miután a szerző erősen épít a minden gyermekre vonatkozó lélektani ismeretekre, ugyancsak haszonnal forgathatják a más fogyatékossággal élő kisgyermekekkel foglalkozó szakemberek is.

3.990 Ft
A Látássérülés – Sérült látás? című kötet a szerző 2017-ben azonos címmel megjelent jegyzetének 2., átdolgozott kiadása. Kinek ajánljuk a könyvet? Gyógypedagógusoknak, pedagógusoknak, szociális munkásoknak, védőnőknek, szülőknek, nagyszülőknek és minden érdeklődőnek, akik vagy személyesen érintettek a látássérülés témájában, vagy szeretnének betekintést nyerni a témakörbe.
5.200 Ft

Szücs Marianna több mint egy évtizede kutatja hazánkban az ADHD-val élő emberek és családjaik helyzetét. ADHD-val küzdő gyermekekről szóló kötete után jelen munkája az ADHD-ban érintett felnőttek körében végzett kvalitatív kutatásának eredményeit mutatja be.

4.800 Ft

A korai életszakaszban végzett prevenciós és intervenciós tevékenységek nem csak a gyermekek fejlődését mozdítják elő és a családok kompetenciáját erősítik, hanem ezen túlmutató pozitív társadalmi következményekkel is járnak. Amellett, hogy elősegítik a gyermekek és a családok társadalmi integrációját, hosszú távú gazdasági hasznosságuk is jelentős. Az Utak a kora gyermekkori intervenció rendszerszintű, komplex megközelítését nyújtja.

4.500 Ft 4.275 Ft

A szerzők kutatásának célja tanulásban akadályozott, diákotthonban élő gyermekek számára művészeti terápiás módszer kidolgozása volt. Olyan metódus létrehozásával próbálkoztak, amely új, korszerű, úgynevezett mentálhigiénés iskolakép alapján szerveződő gyógypedagógiai gyakorlatba építhető be.

2.640 Ft 2.508 Ft

Ez a kötet olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek segítséget nyújthatnak az intellektuális képességzavarral élő személyek kommunikációfejlesztése során.

3.790 Ft