Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Felnőttoktató

Paraméterek

Szerző Henczi Lajos
Cím Felnőttoktató
Alcím A felnőttek tanításának-tanulásának elmélete és gyakorlata
Kiadó Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás éve 2009
Terjedelem 520 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 19 6798 2
Ár:
4.990 Ft
4.491 Ft
Kedvezmény: 10%

Mindenekelőtt azoknak a felsőfokú képzettségű szakembereknek (az „avatatlan” felnőttoktatóknak) ajánljuk a könyvet, akik tisztes szakmájuk mellett, mintegy „társbérletben” végzik a felnőttek oktatását, mivel az ő esetükben különösen fontos, hogy szakoktatói munkájuk kiegészüljön a személyiségfejlesztő nevelőtevékenységgel is...

Leírás

Mindenekelőtt azoknak a felsőfokú képzettségű szakembereknek (az „avatatlan” felnőttoktatóknak) ajánljuk a könyvet, akik tisztes szakmájuk mellett, mintegy „társbérletben” végzik a felnőttek oktatását, mivel az ő esetükben különösen fontos, hogy szakoktatói munkájuk kiegészüljön a személyiségfejlesztő nevelőtevékenységgel is, s tisztában legyenek a konstruktív tanítás-tanulás főbb jellegzetességeivel. Ajánljuk a leendő felnőttoktatóknak, napjaink andragógushallgatóinak, akik a pedagógia, andragógia és gerontagógia által meghatározott konceptuális rendszer erőterében készülnek a felnőttképzés fellegvárainak meghódítására. Ajánljuk a középfokú intézmények pedagógusainak, a szakközépiskolák, szakiskolák (szak)oktatóinak, a gyakorlati képzésben részt vevő vállalati szakembereknek, akik felnőtt- és/vagy szakképzési programokban felnőttoktatói tevékenységet végeznek, azzal kapcsolatosan tervezési, szervezési és értékelési feladatokat oldanak meg. Ajánljuk a könyvet a személyügyi területen tanuló hallgatóknak és a HR-es szakmában dolgozó munkatársaknak, akik az emberi erőforrások fejlesztésének legfőbb letéteményesei. Ajánljuk a könyvet a szak- és felnőttképzés területén dolgozó oktatásszervezőknek, akik a felnőttképzés energiabázisát reprezentálják.
 
Szerkesztette: Henczi Lajos

Tartalom

Előszó
Bevezető
I. fejezet
A felnőttképzés stratégiai és feltételrendszere
1. Az emberierőforrás-fejlesztés szerepe a gazdasági versenyben (Arapovics Mária)
2. Az egész életen át tartó tanulás filozófiája (Arapovics Mária)
3. Gazdasági és tanulási aktivitás Magyarországon (Arapovics Mária)
4. Kormányzati stratégia az egész életen át tartó tanulásról és a szakképzésről (Arapovics Mária)
Összefoglaló
Irodalom
II. fejezet
A felnőttképzés jogi szabályozása
1. A felnőttképzés jogszabályrendszere (Henczi Lajos)
2. A felnőttképzés finanszírozási és támogatási rendszere (Henczi Lajos)
3. A felnőttképzés és az állami foglalkoztatás intézményrendszerének kapcsolata (Henczi Lajos)
4. A felnőttképzés irányítási és intézményrendszere (Juhász Erika)
5. A felnőttképzés funkciói és a civil szervezetek szerepe a tanulásban (Arapovics Mária)
Összefoglaló
Irodalom
III. fejezet
Kompetenciák és felnőttképzési szolgáltatások
1. A kompetencia fogalma és jelentősége a munka világában (Henczi Lajos)
2. Az EU 2006. évi referenciakerete a kulcskompetenciákról (Kraiciné Szokoly Mária)
3. A felnőttoktatók kommunikatív kompetenciái (Sz. Molnár Anna)
4. A kompetenciaalapú képzés (Kraiciné Szokoly Mária)
5. A pályaszocializáció jellemzői, a pályairányítás kialakulásának történeti háttere (Bodnár Gabriella)
6. Karriermenedzsment (Henczi Lajos)
7. Felnőttképzési szolgáltatások (Henczi Lajos)
Összefoglaló
Irodalom
IV. fejezet
A szakképzés tartalma és rendszere
1. A szakképzés szerkezeti, tartalmi jellemzői (Farkas Éva)
2. A vizsgáztatás tartalmi és módszertani kérdései (Farkas Éva)
3. Nyelvvizsgáztatás, valamint a vizsgaközpontok és vizsgarendszerek akkreditációja (Henczi Lajos)
Összefoglaló
Irodalom
V. fejezet
Az andragógia elmélete, a felnőttoktatás módszertana
1. A hazai felnőttképzés kialakulásának és fejlődésének történeti áttekintése (Juhász Erika)
2. A felnőttkor, a felnőttség kritériumai (Bodnár Gabriella)
3. A felnőttoktatás oktatáspszichológiai jellemzői, különös tekintettel az oktató és hallgató oktatási folyamatban való eredményes együttműködésére (Bodnár Gabriella)
4. A felnőtt tanuló tanulási környezettel való aktív, hatékony kapcsolatépítésének feltételrendszere (Bodnár Gabriella)
5. Akkor most tanuljak vagy ne? A tanulási motivációról (Kerülő Judit)
6. A felnőttoktatás és -képzés tudománya (andragógia) és a pedagógia különbségeiről (Feketéné Szakos Éva)
7. A felnőttképzés didaktikai alapelveiről (Feketéné Szakos Éva)
8. A felnőttek tanulási stílusai (Henczi Lajos)
9. A felnőttoktató szerepe, feladata az oktatási folyamat kommunikációjában (Bodnár Gabriella)
10. Az oktatási tevékenység hatékonyságát segítő tréningek jellemzői, hatásuk a csoportmunkára, az egyén fejlődés folyamatára (Bodnár Gabriella)
11. A módszerek kiválasztását befolyásoló tényezők (Kerülő Judit)
12. Új módszerek (Balogh Andrásné - Vidékiné Reményi Judit)
13. A szemléltetés módszerei (Kraiciné Szokoly Mária)
14. A tréningek tervezése és szervezése (Juhász Erika)
15. A tanulói teljesítmény értékelési és kommunikálási módszerei (Kraiciné Szokoly Mária)
16. A távoktatás, az e-learning elméleti és gyakorlati alapjai, a digitális távoktatás jövője (Vidékiné Reményi Judit)
17. Felnőttoktatók és felnőttképzés a nagyvállalatoknál (Pethő László)
Összefoglaló
Irodalom
VI. fejezet
A képzési folyamat tervezése és irányítása
1. Képzéstervezés, képzésszervezés (Juhász Erika)
2. (Akkreditált) képzési programok tervezése, szervezése és a felnőttek vizsgáztatása (Henczi Lajos)
3. Felnőttképzési tevékenységhez kapcsolódó pénzügyi alapismeretek, szabályok (Henczi Lajos)
4. Statisztikák készítésének jogszabályi előírásai, a kötelező adatszolgáltatás feladatai (Henczi Lajos)
5. Képzési programok, tananyagok elkészítésével és képzésekre történő biztosításával összefüggő feladatok (Vidékiné Reményi Judit)
Összefoglaló
Irodalom
VII. fejezet
Releváns felnőttoktatói szerepek
1. A felnőttoktató megváltozott szerepei (Vidékiné Reményi Judit)
2. Felnőttoktató minőségügyi vezetői szerepkörben (Henczi Lajos)
3. Felnőttoktató (projekt)menedzseri szerepkörben (Henczi Lajos)
4. Felnőttoktató pályázatírói szerepkörben (Juhász Erika)
5. A felnőttoktató tréneri szerepkörben (Kraiciné Szokoly Mária)
6. Felnőttoktató tutori szerepkörben (Vidékiné Reményi Judit)
7. Felnőttoktató szakértői szerepkörben (Henczi Lajos)
Összefoglaló
Irodalom
A tankönyv szerzői
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet programja a képzés minőségének és tartalmának fejlesztéséért (2009-2010)
A Képzési és Tudásmenedzsment Innovációs Kft. tevékenysége és céljai