Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Fogyatékos gyermekek integrált nevelése hazai kísérletek tükrében

Paraméterek

Szerző Perlusz Andrea
Cím Fogyatékos gyermekek integrált nevelése hazai kísérletek tükrében
Kiadó ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Kiadás éve 1995
Terjedelem 153 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN BGGYFK14
Eredeti ár:
1.900 Ft
1.805 Ft
Online kedvezmény: 5%

A kötet áttekintést ad egyrészt az integrált nevelés témakörében fellelhető legújabb elméleti tendenciákról, másrészt munkatársaink integrációs kísérleteiről, melyeket olykor kudarcok is kísértek. Ez természetes is, hiszen a munka úttörő jellegű, lényeges eleme a szervezés.

Leírás

A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola által 1992-ben elnyert FEFA – Felsőoktatási Fejlesztési Alap – projekt egyik részprogramjának témája a fogyatékos gyerekek integrált fejlesztése volt. A főiskola több tanszéke bekapcsolódott ebbe a programba, hiszen a főiskolai reform-tanterv keretében új témaként számos tanszék foglalkozik az integrált fejlesztéssel, s szüksége van gyakorló területekre is, melyet az oktatók éppen e projekt révén reméltek megteremteni.

A kötet áttekintést ad egyrészt az integrált nevelés témakörében fellelhető legújabb elméleti tendenciákról, másrészt munkatársaink integrációs kísérleteiről, melyeket olykor kudarcok is kísértek. Ez természetes is, hiszen a munka úttörő jellegű, lényeges eleme a szervezés. Az integráció a gyógypedagógus és a többségi általános iskola pedagógusának közös területe. A szemléletváltás, az új gondolatok, eljárások, a speciális nehézségek leküzdése e kérdésben túlnyúlik a gyógypedagógia körén, s közel sem minden esetben csak a gyermekkel folytatott munkát jelenti. Reméljük, hogy az olvasó a maga számára is hasznosítható tapasztalatokra talál a kötetben, s sikerül arra is rámutatnunk, hogy az említett nehézségek és megoldások tulajdonképpen általánosíthatók, nem kötődnek egy-egy meghatározott fogyatékossági területhez. Ajánljuk a kötetet mind a gyógypedagógus, mind a pedagógus hallgatóknak, kedves kollégáinknak s mindazoknak, akik az integrált nevelés témaköre iránt érdeklődnek. Ajánljuk továbbá a kötet végén található bibliográfiát mindazok számára, akik teljessé szeretnék tenni az integrált nevelés témakörében szerzett ismereteiket. 

Szerkesztette: Perlusz Andrea

Lektor: Lányiné dr. Engelmayer Ágnes, Pákozdiné Kenderessy Katalin

Tartalom

Előszó
Csányi Yvonne: Speciális nevelési szükségletek – integrált iskolai fejlesztés, főiskolai kutatás
Borbély Sjoukje – Miseta Zsuzsa: A bölcsődei integráció tapasztalatai néhány fővárosi kerületben az 1993-94-es év folyamán
Csiky Erzsébet – Rózsáné Czigány Enikő: Beszámoló egy – a XXII. kerület felelős szakembereinek összefogásából kialakított – sikeres bölcsődei és óvodai integrációs modellről
Szabó Ildikó: Szomatopedagógus szerepe a mozgásfogyatékos gyermekek bölcsődei, óvodai és iskolai együttnevelésében
Földiné Angyalossy Zsuzsa – Kiss Ágota: A súlyos fokban látás sérültek óvodai, iskolai integrációjának helyzete hazánkban
Perlusz Andrea: A hallássérült gyermekek integrált nevelésének, oktatásának helyzete az utazótanár szemével
Papp Gabriella: Tanulásban akadályozott gyerekek integrációja
Magyar nyelven megjelent közlemények a speciális nevelési szükségletű gyermekek integrált nevelése témakörből