Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Gyengén tanuló kisiskolások családi és iskolai megítélése

Paraméterek

Szerző Zsoldos Márta
Cím Gyengén tanuló kisiskolások családi és iskolai megítélése
Alcím Egy empirikus kutatás tapasztalata
Kiadó Akadémiai Kiadó
Kiadás éve 2003
Terjedelem 142 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 05 7914 8
Ár:
2.990 Ft
2.840 Ft
Kedvezmény: 5%

Kutatómunkánkban a tanulási zavart elemző vizsgálatok általános trendjétől eltérően nem csak az idegrendszeri és pszichológiai hátteret elemeztük, hanem a tanulmányi eredményeket, valamint ezek iskolai és otthoni megítélését.

Leírás

Kutatómunkánkban a tanulási zavart elemző vizsgálatok általános trendjétől eltérően nem csak az idegrendszeri és pszichológiai hátteret elemeztük, hanem a tanulmányi eredményeket, valamint ezek iskolai és otthoni megítélését. Kerestük az összefüggéseket az alacsony tanulmányi teljesítményszint és több egyéb tényező – így a képességek, a szülői és a pedagógusi vélekedés és tulajdonság-odaítélés, az osztály szociometriai pozíció, valamint az etnikai csoport hatása – között. Az alapkérdés az volt, hogy az iskolai teljesítmények határozzák-e meg a tanulókról szerzett benyomásokat, vagy a tanulókról alkotott vélekedések befolyásolják az iskolai teljesítményeket. A vizsgálat célcsoportját általános iskolás 2. osztályos gyenge tanulók alkották.

Tartalom

Előszó
AZ ISKOLAI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSE ÉS A GYENGE TANULMÁNYI EREDMÉNY OKAI
Az iskolai teljesítményértékelés kérdéses pontjai
A gyenge tanulmányi eredmény okai
Idegrendszeri károsodás - enyhe értelmi fogyatékosság, tanulási akadályozottság
Részleges idegrendszeri károsodás - tanulási zavar
Általános fejlődési elmaradás
Kedvezőtlen szociokulturális háttér
A VIZSGÁLATOK CÉLJA, HIPOTÉZISE
A GYENGE TANULÓK KIVÁLASZTÁSA
A VIZSGÁLAT MÓDSZEREI
A TELJESÍTMÉNYTIPOLÓGIAI CSOPORTOK MEGHATÁROZÁSA
A teljes tanulónépesség (a gyenge és a nem gyenge tanulók) megoszlása a tantárgyi teljesítményövezetekben
A matematika, az olvasás és a nyelvtan területén a három teljesítményövezet elkülönítése
A három teljesítmény területen a három teljesítményövezet kombinációjával a négyszintű és a kétszintű teljesítmény tipológiai csoportok elkülönítése
A gyenge tanulók teljesítménytipológiai csoportjai
A négyszintű teljesítmény tipológia csoportjai
A kétszintű teljesítmény tipológia csoportjai
A roma tanulók teljesítmény tipológiai csoportjai
Nemi megoszlás a teljesítmény tipológiai csoportokban
A VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI
A teljesítmény tipológiai csoportok képességei
Képességszintek a gyenge tanulók csoportjaiban
Képességek együtt járása a gyenge tanulók csoportjaiban
Az általános értelmi károsodás a gyenge tanulók csoportjában és a részleges teljesítményzavar a teljes mintában
Az általános értelmi károsodás indikátorai
A részleges teljesítményzavar indikátorai
Az általános értelmi károsodás és a részleges teljesítményzavar indikátorai a roma tanulóknál
A gyenge tanulók kétszintű teljesítménytipológiai csoportjainak szociokulturális háttere
A családváltozó létrehozása
A családváltozó értékei a gyenge tanulók kétszintű teljesítmény tipológiai csoportjaiban a roma és a nem roma tanulóknál
A szociokulturális helyzet hatása a gyenge tanulók képességeire
Az egyes teljesítmény tipológiai csoportokba tartozó gyermekek társas helyzete az osztályban
A társas helyzet aggregált indikátorainak létrehozása
A társas helyzet aggregált indikátorainak értékei a teljesítmény tipológiai csoportokban
Barátválasztás szerepkör
Jó tanuló – rossz tanuló szerepkör
Padtárs – elutasított padtárs szerepkör
Tanulási segítségkérés
A VIZSGÁLATOK EREDMÉNYEINEK MEGBESZÉLÉSE
ZÁRSZÓ
IRODALOMJEGYZÉK
MELLÉKLETEK